سرویس: اجتماعی 12:12 - دوشنبه 11 مرداد 1395

مجری و طراح فرش امام حسین (ع) در گفت‌وگو با تسنیم:

فرش امام حسین (ع) به بارگاه سیدالشهدا تقدیم می‌شود/ ۳ میلیون گره به نیت گره‌گشایی از اشتغال

مجری و طراح فرش امام حسین (ع) با بیان اینکه بافت این فرش با مشارکت ۳ میلیون نفر انجام می‌شود، گفت: کمک هر خیر در قالب هر گره به نام خیریه اشتغال امام حسین (ع) در شناسنامه فرش حرم این امام عظیم‌الشأن ثبت می‌گردد.

به گزارش اصفهان شرق، داریوش دادخواه با اشاره به بافت تابلوفرش امام حسین (ع) اظهار داشت: طرح فرش امام حسین (ع) توسط خیریه نذر و اشتغال امام حسین (ع) اجرا می‌شود که ابعاد آن 1.5 در 2.30 متر است.

وی افزود: فرش امام حسین (ع) 3 میلیون گره دارد و جنس آن از کرک و ابریشم است که به‌صورت تابلو فرش بوده و بر روی دیوار نصب می‌شود.

مجری و طراح فرش امام حسین (ع) بیان کرد: در راستای بافت فرش امام حسین (ع) بناست یک اثر فرهنگی هنری را تولید کنیم که امضای 3 میلیون حامی را در برداشته باشد، یعنی این اقدام یکی از بزرگ‌ترین کارهای فرهنگی است که با مشارکت 3 میلیون نفر انجام شده و هر گره به نام یک نفر ثبت می‌شود.

وی بافت فرش امام حسین (ع) را یک اثر فرهنگی بزرگ دانست و گفت: قصد داریم بافت فرش امام حسین (ع) را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کنیم زیرا با مشارکت 3 میلیون نفر ایجاد و تولید شده است، همچنین باید گفت تاکنون چنین اثر هنری فرهنگی در دنیا نداشته‌ایم.

دادخواه با اشاره به طرح این فرش افزود: دور تا دور این فرش، گل و بوته و میانه آن گنبد و بارگاه حرم امام حسین (ع) بافته می‌شود، همچنین کمک هر خیر در قالب هر گره به نام خیریه اشتغال امام حسین (ع) در شناسنامه فرش حرم این امام عظیم‌الشأن ثبت می‌گردد.

وی با بیان اینکه بافت تابلوفرش امام حسین (ع) برای چندین نفر اشتغال ایجاد کرده است، بیان کرد: مراحل بافت فرش براساس برنامه زمان‌بندی شده انجام می‌شود، به این صورت که 20 روز در اصفهان بوده و سپس به استان‌های دیگر انتقال داده شده و در نهایت مراحل پایانی بافت فرش در روز اربعین در بین‌الحرمین صورت می‌گیرد، در این صورت فرش به همراه شناسنامه‌ای که اسامی 3 میلیون نفر در آن درج‌شده به بارگاه امام حسین (ع) تقدیم می‌شود.

مجری و طراح فرش امام حسین (ع) گفت: فرش امام حسین (ع) 8 بافنده دارد که بافنده‌ها به‌صورت نوبتی کار بافت را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه در صورتی‌که بیش از 3 میلیون نفر حامی داشته باشیم بافت فرش حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) را نیز شروع می‌کنیم، تصریح کرد: در این صورت هر 2 فرش سوار بر خودرو و نصب بر دار قالی به استان‌های دیگر منتقل ‌شده و در نهایت به کربلای معلی و بارگاه امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) تحویل داده می‌شود.

دادخواه با بیان اینکه در حال حاضر حامی بیشتری برای بافت فرش حضرت ابوالفضل (ع) یافت نشده است، خاطرنشان کرد: بافت فرش امام حسین (ع) تا اربعین سال جاری یعنی حدود 5 ماه آینده به طول می‌انجامد.

بافت فرش فرهنگی هنری امام حسین (ع) با مشارکت 3 میلیون نفر از خیران روز چهارشنبه 6 مردادماه در باغ غدیر اصفهان آغاز شده است.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.