سرویس: اجتماعی 11:11 - دوشنبه 11 مرداد 1395

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان:

بخشی از باغ‌موزه دفاع مقدس اصفهان به شهدای جبهه مقاومت اختصاص داده می‌شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان از اجرای ۹۰ درصدی فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس اصفهان خبر داد و گفت: بخشی از باغ موزه دفاع مقدس اصفهان به شهدای جبهه مقاومت و دفاع از حرم اختصاص خواهد یافت.

به گزارش اصفهان شرق، سردار مجتبی شیروانیان در ارتباط با روند اجرایی پروژه باغ موزه دفاع مقدس اظهار داشت: از دو سال پیش تاکنون با ایجاد هیئت امنای ویژه برای پیشبرد کار، روند اجرایی پروژه رشد چشمگیری داشت و با تعامل بیشتری کار دنبال گشت.

وی افزود: براساس مصوبه هیئت امنا و بازدیدی که اعضا از مجموعه باغ موزه دفاع مقدس داشتند قرار شد جریان پروژه “بازبندی” اولویت‌بندی و برآورد ریالی شود و نتیجه این شد که فاز نخست به عنوان نخستین اولویت در نظر گرفته شود، در ارتباط با محتوایی این مجموعه نیز طرح‌هایی داده شد و قرار است به صورت دیجیتالی تهیه شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان با اشاره به وجه تمایز باغ موزه اصفهان نسبت به سایر شهرها تصریح کرد: در برخی از موزه‌های استان‌ها نوعی ایستایی و تکرار و به دنبال آن عدم جذابیت برای حضور مخاطبان پس از سال‌ها به وجود آمد به همین خاطر درصدد هستیم در موزه اصفهان محتوا را به صورت دیجیتالی تهیه کنیم تا امکان بروزرسانی برای آن وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: برای تکمیل فاز نخست این مجموعه به منظور فراهم کردن زیرساخت‌ها و نصب و خرید دستگاه‌های دیجیتال 15 میلیارد تومان برآورد شد و در نخستین جلسه هیئت امنا 40 درصد آن مصوب شد، میزان 3 میلیارد از این مبلغ به دست ما رسید و هزینه صورت گرفت، همچنین قرار است در نیمه دوم سال جاری مابقی مبالغ از طریق همکاری دستگاه‌های مختلف برای اتمام فاز نخست در اختیار ما قرار گیرد.

سردار شیروانیان با اشاره به اجرای 90 درصد از فاز نخست این پروژه خاطرنشان کرد: درحال فراهم کردن زیرساخت‌ها برای اتمام آن هستیم و اکثر دستگاه‌هایی که تولید داخلی آن را نداشتیم از خارج کشور تهیه کردیم، پس از نصب زیرساخت‌ها وارد مرحله نصب تجهیزات برای ارائه محتوای دیجیتال خواهیم شد.

وی افزود: در صددیم تا پایان امسال فعالیت‌های ساختمانی و نصب تجهیزاتی که مبالغ خرید و راه اندازی آن‌ها در اختیار ما بوده است، انجام شود اما خرید و نصب تجهیزات منوط به اعتباری است که در اختیار ما خواهند گذاشت، پیش بینی شده برای 3 خرداد سال 96 همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر فاز اول را افتتاح و محتوای تهیه شده را در اختیار مردم قرار دهیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان از تهیه محتوای دیجیتال از سال پیش تاکنون خبر داد و تصریح کرد: با تشکیل کارگروه شامل فرماندهان و رزمندگان فعال در دوران دفاع مقدس از تمامی دستگاه‌های سپاه و ارتش و بسیج سازندگی و غیره کار تهیه محتوا آغاز شد و سرفصل‌های محتوایی مشخص گردید که اکنون در زیرشاخه‌ها و موضوعات ذی‌ربط کار می‌کنیم.

وی گفت: با توجه به اینکه روند ارائه محتوا برای نخستین بار در اصفهان اجرا می‌گردد، هرچه بتوان در زمینه تهیه آن‌ها فعال‌تر باشیم و تنوع‌بخشی ایجاد کنیم مسلما مخاطبان هم برای استفاده علاقه بیشتری نشان خواهند داند، همچنین باید گفت این سبک ارائه محتوا مدام نیاز به بروزرسانی دارد.

سردار شیروانیان با اشاره به تهیه زیرساخت‌های سخت‌افزاری خاطرنشان کرد: برخی اِلمان‌های سخت‌افزاری و جنگی برای نصب در موزه و محیط بیرونی آن آماده بود و برخی دیگر هم ظرف 2 ماه آینده تهیه خواهد شد.

وی بیان کرد: در بخش محتوای دیجیتالی ما به تمامی اقشار جامعه و دستگاه‌های مختلف از جزیی‌ترین مجموعه مانند پشتیبانی مردم و راه آهن تا بزرگ‌ترین آن‌ها که اعزام نیرو داشتند، با وجود مستندات در زمینه خودشان به صورت مجزا اشاره داشته‌ایم بنابراین مجموعه کاملی خواهیم داشت و امکان استفاده از این محتوا برای همه رده‌های سنی وجود دارد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان با بیان اینکه باغ موزه‌ دفاع مقدس در شهرهای دیگر جذابیت خود را از دست داده، افزود: باغ موزه‌ها در شهرهایی که افتتاح شده است به سبب شکل یکسان محتوا و ظاهر بیشتر شبیه نمایشگاهی دائمی شده که جذابیت خود را از دست داده است، ما به دنبال تنوع بخشی در باغ موزه اصفهان هستیم تا بتواند الگویی برای دیگر استان‌های کشور باشد.

وی با بیان اینکه بخشی از باغ به شهدای جبهه مقاومت اختصاص داده خواهد شد، اظهار داشت: موزه دفاع مقدس عمدتا برای شهدای دوران جنگ تحمیلی طراحی شده ولیکن پیوست‌هایی برای شهدای مدافع حرم را خواهیم داشت چراکه آن‌ها ادامه دهنده راه شهدای دفاع مقدس هستند.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.