سرویس: سیاسی 08:15 - دوشنبه 11 مرداد 1395

قدیری ابیانه:

آل سعود، دایناسور پیر پُر پول و در حال انقراض/ مقامات سعودی بیش از هر زمان دیگر از آگاهی ملت خود بیم دارد

کارشناس مسائل سیاسی و منطقه ای گفت: گردن کشی مقامات سعودی ناشی از بغض شدید آنها از پیشرفت‌های متعدد ایران در حوزه‌های هسته‌ای، دیپلماسی، نانو فناوری، پزشکی و علمی در دوران تحریم است.

به گزارش اصفهان شرق، محمدحسن قدیری ابیانه در گفت‌وگو با خبرنگار صاحب نیوز، پیرامون چرایی سخنان  و مواضع غیر عقلانی عادل بن احمد الجبیر علیه ایران و محکومیت حزب الله لبنان و پاسخ شب گذشته سید حسن نصر الله،  و خطاب کردن وزیر امور خارجه آل سعود تحت عنوان دیوانه، اظهار کرد: عربستان و آل سعود به یک دایناسور پیر و فرتوت با جیب پر پول و مغزی کوچک قابل مقایسه است.

وی با بیان اینکه عربستان  در تمام توطئه ها علیه کشورها و ملت های مسلمان  و علیه اسلام ناب دست دارد، گفت: رژیم آل سعود اصولاً ریشه یهودی دارد و توسط انگلستان در کشور عربستان برای تسلط شکل گرفته است.

قدیری ابیانه تصریح کرد: وهابیت هم محصول مستعمرات انگلیس برای پیشبرد سیاست اختلاف بینداز و حکومت کن، تأسیس شد و به ایجاد مذاهب ساختگی هم پرداخت، بهائیت در ایران و وهابیت درعربستان نتیجه این سیاست استعماری انگلیس است.

*داعش نسخه پیشرفته‌تر وهابیت از سوی انگلیس علیه اسلام است

وی تأکید کرد: تئوری وهابیت که انگلستان آن را تبیین کرده است این بوده که عبادت مخصوص خدا است، بنابراین همه آثار شرک و بت‌پرستی غیر از خانه خدا باید ویران شود، تا شرک رخت بربندد بنابراین در حقیقت انگلستان قصد داشت آثار اسلامی را به دست کسانی که ادعای اسلامیت دارند، از بین ببرد و وهابیت را با این هدف شکل داد.

کارشناس مسائل استراتژیک عنوان کرد: امروز داعش و تفکر تکفیری مکمل تفکر تروریستی تحت حمایت انگلیس و آمریکا در جهان  و به نوعی نسخه پیشرفته‌تر وهابیت است،به نحوی که امروز داعش اعلام می‌دارد که حتی خانه خدا هم باید ویران شود چراکه مسلمانان به‌جای خدا ، خانه خدا را پرستش می‌کنند.

وی ادامه داد: داعشی ها و آل سعود درباره ایران ادعا می‌کنند که ایران عامل بروز مشکلات در منطقه هستند، وقتی مردم جهان زندگی امام و رهبر ما را دیده و با زندگی اشرافی شاهزاده آل سعود مقایسه می‌کنند که میلیون‌ها دلار صرف عیاشی آنها در جزایر اروپا می‌شود، یا شاهد مشارکت مردمی در مناسبت‌های مدنی ایران  و مقایسه با عربستان هستند، خود به گزافه‌های مقامات سعودی پی می‌برند.

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: گردن کشی مقامات سعودی ناشی از بغض شدید آنها از پیشرفت‌های متعدد ایران در حوزه‌های هسته‌ای، دیپلماسی، نانو فناوری، پزشکی و علمی در دوران تحریم است.

وی ابراز کرد: آل سعود بیش از هر زمان دیگر از آگاهی ملت خویش بیم دارد و وزیر خارجه عربستان هم برای حفظ موقعیت سلطنت سعودی، از هر جنایت آل سعود دفاع می‌کند.

سفیر سابق ایران در مکزیک و ایتالیا با بیان اینکه علمای وهابی برای بی‌ثبات کردن کشورهای عراق و سوریه و ایران هیچ حدومرزی ارتکاب جنایت قائل نیستند تصریح کرد: حمایت آل سعود از گروهای تروریستی برای انجام اعمال تروریستی هیچ کوتاهی نکرده، و باید گفت آل سعود به پایان عمر خود نزدیک شده است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.