اصفهان شرق

مشکلات شرق اصفهان را به اتاق فکر می بریم/ آب، بزرگترین چالش حوزه انتخابیه

کدخبر: 108616
1395/05/10 در ساعت 13:01

به گزارش اصفهان شرق از جرقویه، سفر یک روزه نماینده زن مجلس اصفهان به جرقویه علیا و سفلی در حالی برگزار شد که در گوشه ای دیگر از منطقه وسیع شرق اصفهان، مجلسی به عزای امام ششم شیعیان برپا بود و در گوشه ای از بخش مرکزی شهرستان اصفهان، مردمی عاشق، دو کبوتر گمنام را بر دستان خود تشییع کردند.

ناهید تاج الدین روز گذشته در ابتدای سفر خود به نصرآباد با معرفی خود به عنوان عضوی از شرق اصفهان، گفت: از آنجایی که همسرم اهل روسای پیکان جرقویه است، خودم را شرق اصفهانی می دانم و خوشحالم که در سایه اعتماد شما بزرگواران در این جایگاه امروزی قرار گرفته ام.

وی در رابطه با کارکرد مجلس دهم و اقدامات خود در جایگاه فعلی، اظهار کرد: مجلس دهم تازه شکل گرفته و در این مدت مشغول ایجاد ساختار های داخلی از جمله تشکیل کمسیون ها و همچنین بررسی مصوبات اعاده شده مجلس قبلی از شورای نگهبان بوده است ولیکن کار ما از بعد از اعلام نتایج انتخابات آغاز شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در رابطه با شناخت حوزه انتخابیه، افزود: جلسات مختلفی را پیرامون مشکلات متعددی که در حوزه انتخابیه داریم، شروع کردیم و به دلیل فراوانی مشکلات، به دسته بندی و اولویت دهی مسائل مربوطه دست خواهیم زد تا بتوان به مرور به همه مشکلات پاسخ داد.

وی، در رابطه با مشکلات حوزه انتخابیه اصفهان گفت: متاسفانه یکی از بزرگترین مشکلات حوزه انتخابیه ما مشکل آب است اما مشکلات دیگری نیز مثل رکود، مشکل اشتغال و بیکاری جوان ها در ردیف دیگر قرار گرفته است که در این رابطه جلسات معتددی برگزار کردیم.

*پیگیری مشکلات زنان به صورت ویژه

وی در رابطه با حضور در حوزه انتخابیه تاکید کرد: تصمیم داریم بین شما مردم آمده و مشکلات را به اتاق فکر ببریم تا قدمی در حل آن برداریم.

تاج الدین در رابطه با مسایل و مشکلات شرق اصفهان و اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته برای حل آنها گفت: بنده  ارادت خاصی به مردم عزیز شرق دارم و به همین جهت کار گروه شرق را هم تشکیل دادیم تا مشکلات شرق را بهتر و مداوم تر و مستمرتر به ما منتقل کنند و ما بتوانیم مشکلات شرق را پیگیری کنیم.

وی با تشکر حضور خواهران در جلسه گفت: ما نماینده همه مردم هستیم و امیدواریم مشکلات زنان را هم به صورت ویژه پیگیری کنیم.

*بیکاری مشکل دیگر در شرق اصفهان

عضو شورای اسلامی شهر نصرآباد و نماینده این شورا در شورای اسلامی شهرستان اصفهان از کمبود آب و بیکاری به عنوان دو مشکل بزرگ مردم یاد کرد و گفت: احداث مجتمع دامپروری بزرگ عشایر، احداث شهرک فرآوری کانی های غیر فلزی با توجه به وجود انواع معادن سنگ، خاک، گچ در منطقه و در نتیجه امکان ایجاد ارزش  افزوده و اشتغال در منطقه یکی از راهکارهای کاهش بیکاری است.

ولی الله عرب مختاری خواستار پیگیری و حل مشکل تعیین تکلیف بیمه گذاران صندوق عشایر و روستائیان شد که در مجلس قبل مصوب شده و چند سالی است از اجرای آن خبری نیست.

DSC05200

*جرقویه علیا میزبان نماینده زن مجلس/ پیگیر مشکلات هستیم

بخش دیگری از سفر یک روزه نماینده مجلس به جرقویه علیا اختصاص یافت.

تاج الدین در جمع مسئولان حسن آبادی گفت: منطقه جرقویه علیا 35 درصد مساحت شهرستان اصفهان را به خود اختصاص داده و دارای یک شهر و 11 روستا است و به دلیل فاصله 180 کیلومتری آخرین روستای این منطقه با مرکز استان، باید مشکل حمل نقل و سرویس عمومی مد نظر قرار گیرد.

نماینده اصلاح طلب مجلس به اتاق فکری که مشکلات در آنجا بررسی می شود، اشاره کرد و افزود: برای حل مشکلات اتاق های فکری در هر منطقه خصوصا شرق اصفهان تشکیل شده و از هر منطقه نماینده ای در اتاق فکر حضور دارد و مشکلات مربوط به حوزه خود را مطرح می کند تا بتوان به بررسی مشکلات مربوطه پرداخت.

DSC05195

*حل نشدن مساله برگزاری نماز جمعه در جرقویه علیا!!

بهزاد فر بخشدار جرقویه علیا نیز با اشاره به مشکلات مربوطه در بخش خاطرنشان کرد: با توجه به ضعیف بودن برق و خطوط انتقال برق در منطقه جانمایی پست 63 کیلوولت منطقه مشخص شده و زمین آن نیز واگذار شده است ولی متاسفانه هنوز اقدام عملی صورت نگرفته است و این امر دستور وزیر را می طلبد.

نماینده سازمان تبلیغات در جرقویه علیا نیز، بیکاری را مشکل عمده عنوان کرد و گفت: اگر به این موضوع توجه نکنیم آسیب های اجتماعی زیادی به دنبال آن خواهد آمد.

عدم رسیدگی به قنوات جرقویه که منبع تامین آب کشاورزی زحمت کشان کویر است از سوی یکی از شهروندان مطرح شد تا یکی از مشکلات عمده این حوزه به روی میز نمایندگان منتقل شود.

در پایان سفر یک روزه نماینده زن مجلس شورای اسلامی به جرقویه علیا و سفلی، از شهرک صنعتی رامشه بازدید به عمل آمد تا مشکلات مربوطه در رابطه با صنعت و اشتغال جوانان منطقه محروم جرقویه نیز راهی اتاق فکرها شود.

به گزارش اصفهان شرق، امروز نماینده مردم اصفهان در مجلس با تاکید بر اتاق فکرها به بررسی مشکلات پرداخت و راهی دیگر در بررسی مشکلات را تشکیل اتاق فکرهایی عنوان کرد که با حضور نمایندگانی از بین مردم در مناطق شرق اصفهان تشکیل شده است. قطعا در هر زمان، مسئولان مربوطه، مشکلات را به جمع خود در جلساتی که همان اتاق های فکر است، برده اند و در خصوص حل آن جلساتی را تشکیل می دهند ولیکن، آنچه از اولویت برخوردار است، حل مشکلاتی است که بارها از سوی مردم مطرح شده و چشمانی را منتظر به رفع ان باقی گذاشته است.

photo_2016-07-31_12-44-33