سرویس: اخبار شهرستان » براآن جنوبی 06:07 - پنجشنبه 03 بهمن 1392

مؤسس و مدیر شرکت شیمی دارویی ریحانه اعلام کرد

بزرگ ترین پروژه داروسازی کشور در شرق اصفهان

موسس شرکت شیمی دارویی ریحانه این طرح را یکی از بزرگترین و روزآمدترین مجتمع های دارویی در سطح جهانی دانست.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از خبرگزاری مهر: محسن صانعی موسس شرکت شیمی دارویی ریحانه گفت: این مرکز با هدف تولید محصولات دارویی و کمک به سلامت و درمان افراد جامعه و اصلاح ساختار داروسازی صنعتی با نگاه علمی، تحقیقی و اقتصاد محور در این بخش تاسیس شد.

وی با بیان اینکه این شرکت از معظم ترین مجتمع های داروسازی بین المللی با تایید سازمان های معتبر دارویی دنیا است، تصریح کرد: فعالیت این شرکت در زمینه تهیه، تولید و عرضه دارو با آخرین استانداردهای علمی در زمینه سلامت و بهداشت تعیین شده است و آخرین مراحل راه اندازی خود را پشت سر می گذارد.

موسس شرکت شیمی دارویی ریحانه ادامه داد: این پروژه یکی از پیشرفته ترین واحد های تولید فرآورده های دارویی به حساب می آید و مورد تایید کارشناسان بین المللی قرار گرفته است.

صانعی با اشاره به اینکه این طرح بزرگ شامل سیزده خط تولید جداگانه است، اظهارداشت: ظرفیت این خطوط بالغ بر دو میلیارد واحد دارویی در سال پپیش بینی شده است و در حال حاضر این ظرفیت بزرگترین رقم تولید یک واحد داروسازی در ایران را به خود اختصاص داده است.

صانعی ادامه داد: ارزش سرمایه گذاری شرکت شیمی دارویی ریحانه افزون بر 700 میلیارد تومان برآورد می‌شود.

وی گفت: پروژه مورد نظر در زمینی به مساحت یکصد و پنجاه هزار متر مربع و با زیربنایی بالغ بر پنجاه و پنج هزار متر مربع احداث گردیده و دارای چهار و نیم مگاوات برق منصوبه و ایستگاه گاز با ظرفیت دو هزار پانصد پوند است.

موسس شرکت شیمی دارویی ریحانه این طرح را یکی از بزرگترین و روزآمدترین مجتمع های دارویی در سطح جهانی دانست و افزود: این طرح بزرگ ملی در آستانه شکست کامل قرار گرفته است و با توجه به فن آوری به روز که در ساخت این مجتمع و خطوط تولید آن به کار رفته است این نگرانی وجود دارد که در صورت ادامه این وضعیت علاوه بر محرومیت بازار داخلی، برنامه ریزی صدور بخش عمده ای از محصولات تولیدی این مجتمع به اروپا و آمریکا دچار اختلال جدی می شود.

صانعی با بیان اینکه تاخیر در بهره برداری از این طرح تاکنون ده ها میلیارد تومان زیان در برداشته است، عنوان کرد: این وضعیت نه تنها سبب پاکندگی مدیران با تجربه، کارکنان و متخصصان این مجموعه شده است، بلکه فرصت های غیرقابل برگشت و زیان های سنیگین بر جای گذاشته است.

  تعطیلی 18 ماهه پروژه شیمی دارویی کشور

وی تصریح کرد: این پروژه بیش از 18 ماه است که به دلیل عدم توانایی سرمایه گذاران در تامین 10 درصد هزینه‌ی باقی مانده از هزینه طرح این پروژه در حال حاضر در رکود کامل به سر می برد و در آستانه فروپاشی کامل قرار گرفته است.

صانعی با بیان اینکه از تکنولوژی و تخصصی 15 کشور بزرگ و مطرح جهان برای ساخت این مجتمع دارویی استفاده شده است، افزود: راه اندازی این پروژه می تواند کمک قابل توجهی به کنار گذاشتن افسانه‌ نفت داشته باشد.

وی با بیان اینکه این پروژه در قالب 3 فاز به بهره برداری خواهد رسید، اظهار داشت: اجرای طرج تاسیس این مجتمع دارویی از سال 82 آغاز شده است و تاکنون با سه بار توقف در اجرای این طرح روبرو بوده است.

مؤسس و مدیر شرکت شیمی دارویی ریحانه با بیان اینکه این مجتمع داروسازی در زمینی به مساحت 160 هزار متر تعریف شده است،‌افزود: سطح زیر بنایی این پروژه 55 هزار متر مربع است.

وی با بیان اینکه این مجتمع دارویی پس از راه اندازی زمینه اشتغال بیش از 300 نفر را فراهم می‌کند، افزود: برای راه اندازی این پروژه از هیچگونه ارز و یا وام دولتی استفاده نشده است وامدار هیچ ارگان و نهادی نیست.

گفتنی است، خبرنگاران پس از پایان این نشست خبری از تمام بخش های این مجتمع دارویی بازدید کردند و با تمام قسمت های تهیه شده در این پروژه برای تولید داروهای مورد نیاز کشور آشنا شدند.

منبع: مهر

همچنین بخوانید:

2 نظر در مورد “بزرگ ترین پروژه داروسازی کشور در شرق اصفهان”

  1. ... گفت:

    منظورتان اون کارخانه ای است که شب ها هزارن چراغ در آن می درخشد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  2. ///// گفت:

    ما بومیییی اونجایم-همه جا اول اولویت رو میدن به بومی حالا اینجا رو نمیدونم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.