سرویس: سیاسی » بین الملل 13:13 - یکشنبه 10 مرداد 1395

نگاهی به هولناک‌ترین جنایات الجولانی/

تاریخی از جنایات هولناک در پشت این تصویر نهفته است

ابومحمد الجولانی از زمانی که سرکردگی جبهه النصره را برعهده گرفته و اخیرا نام آن را در یک اقدام فریبنده و تاکتیکی به جبهه فتح الشام تغییر داد، مرتکب جنایات فراوانی شده و مسئولیت جنایات هولناک تروریست‌های تحت امر خود را برعهده دارد .

به گزارش اصفهان شرق، ابومحمد الجولانی که شامگاه پنجشنبه هفتم مرداد 95 در یک اقدام تاکتیکی و فریبنده مدعی قطع رابطه با شبکه القاعده شد و نام جبهه النصره را هم به جبهه ادعایی فتح الشام تغییر داد، مسئولیت کشتار هزاران شهروند سوری و ویران کردن صدها منزل و غارت اموال مردم را از سال 2011 تا کنون برعهده دارد، در زمانی که در عراق درکنار شبکه القاعده و  تحت سرکردگی ابومصعب الزرقاوی و ابوبکر البغدادی سرکرده فعلی داعش حضور داشت، به ارتکاب جنایت مشغول بود.

نام واقعی‌اش، احمد حسین الشرع و متولد 1984 است، اخبار ضد و نقیضی درباره مکان تولد وی منتشر شده است، برخی او را متولد شهر درعا در سوریه و روایت دیگری، او را متولد عربستان دانسته‌اند.

الجولانی پیش از سفر به عراق و پیوستن به شبکه تروریستی القاعده و ارتکاب جنایات هولناک علیه ملت عراق در سایه سرکردگی الزرقاوی و البغدادی، مدتی را دردمشق گذراند.

اطلاعات به این اشاره می‌کند که الجولانی در عراق به امجد حسین علی النعیمی معروف بود و با همین نام هم وارد زندان بوکا شده بود.

وی در زندان بوکا تاییدیه ابومسلم الترکمانی که به مرد شماره دوی گروه تروریستی داعش مشهور بود و در یک حمله هوایی به هلاکت رسید، گرفته بود، آنگاه البغدادی وی را ماموریت داد تا به سوریه برود و آنجا جبهه تروریستی النصره را تاسیس کرد، هر چند تحولات بعدی به بروز اختلاف میان دو تروریست خطرناک و جدایی ظاهری آنها از یکدیگر منجر شد، ولی عقاید و افکارشان هرگز تضادی با یکدیگر ندارد و هر دو افکار تکفیری و حذفی را حمل می‌کنند.

نگاهی به هولناک‌ترین جنایات الجولانی در سوریه :

الجولانی از زمانی که سرکردگی جبهه النصره را برعهده گرفته تا کنون مرتکب جنایات فراوانی شده و مسئولیت جنایات هولناک تروریست‌های تحت امر خود را برعهده دارد که از جمله می‌توان به جنایات زیر اشاره کرد:

– جنایت حطله در حومه دیرالزور در 10 ژوئن 2013 با کشتار کشاورزان این شهرک که طی آن 24 نفر قتل  عام شدند.

– کشتار الدویر در جاده مواصلاتی حمص و حماه در چهارم ژوئن 2013 که طی آن تروریست‌های تحت فرمان وی به روستای الدویر یورش بردند و ده‌ها غیرنظامی از جمله کودکان و زنان را قتل عام کردند.

– تروریست‌های جبهه النصره و گروه تروریستی احرارالشام به طور مشترک در اکتبر 2013 در جنایتی هولناک در حومه شمالی لاذقیه، بیش از 190 غیرنظامی را قتل عام کردند که یبشتر آنها زن و کودک بودند.

-جبهه النصره و گروه تروریستی جیش الاسلام، به طور مشترک جنایت عدراالعمالیه را در دسامبر 2013 در حومه دمشق مرتکب شدند که طی آن بیش از 80 غیرنظامی بی‌دفاع که بیشتر آنها زن و کودک بودند، به قتل رسیدند.

– تروریست‌های جبهه النصره، جنایت خان العسل را در حومه حلب در جولای 2013 مرتکب شدند و 123 نقر را قتل عام کردند و  همچنان شمار زیادی از مردم این منطقه در ردیف مفقودشدگان هستند.

-جبهه النصره جنایت نهرقویق را در منطقه بستان القصر حلب در اوایل سال 2013 مرتکب شد جایی که تروریست‌هایش ده‌ها غیرنظامی را اعدام کردند و اجسادشان را به رودخانه انداختند. آنها همچنین در دهم ژوئن 2015، جنایتی را علیه مردم روستای قلب لوزه در حومه ادلب مرتکب شدند و 30 نفر را قتل عام کردند و به غارت و آتش زدن ده‌ها منزل مردم پرداختند.

– کشتار الزاره در حومه جنوبی حماه، تروریست‌های النصره بیش از 120 نفر را کشتند و یا ربودند، این جنایت در 12 می 2016 رخ داد.تروریست‌ها همچنین صدها شهروند سوری از جمله علمای  دینی را در استان‌های مختلف به قتل رساندند، آنها همچنین با تکیه بر  افکار تکفیری و وهابی خود شمار زیادی از زنان بی‌دفاع را به طرز فجیعی به قتل رساندند.

ده‌ها ویدئو در شبکه‌های ارتباط اجتماعی جنایات هولناک این گروه تروریستی خطرناک را که به جبهه ادعایی فتح الشام تغییر نام داده، به تصویر کشیده است، جنایاتی که شخص الجولانی مسئولیت مستقیم آن را برعهده دارد.

با وجود این جنایات هولناک، آمریکا، نام الجولانی را در فوریه 2014 از فهرست سیاه خود خط زد و بسیاری از موسسات رسانه‌ای سوری را در فهرست تروریسم قرار داد و به اعمال تحریم‌های مالی و اقتصادی بر ملت سوریه پرداخت که دوگانگی معیارهای مدعیان دروغین حمایت از حقوق بشر را نشان می‌دهد.

الجولانی در نواری که شبکه  الجزیره مهمترین رسانه حامی تروریست‌های تکفیری پخش کرد، علنا ظاهر شد و نام جبهه النصره را به جبهه ادعایی فتح الشام در یک اقدام تاکتیکی و فریبنده تغییر داد، وی در قامتی خود را نشان داده است که در پس آن صدها و شاید هزاران جنایت علیه انسان‌های بیگناه قرار دارد.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.