سرویس: اخبار شهرستان 17:13 - جمعه 08 مرداد 1395

امام جمعه شهر ورزنه:

در جامعه قرآنی توقف وجود ندارد و همیشه باید در حال رشد و تعالی باشد

حجت الاسلام شا محمدی گفت: در جامعه قرآنی توقف وجود ندارد وهمیشه باید در حال رشد وتعالی باشد رشد از لحاظ ایمان، یعنی این که ایمان خود را نسبت به خدا محکم کنیم وعبادت خدا را انجام دهیم تا به جایگاه حقیقی خود برسیم واین به منزله رسیدن به یقین که دراصل رسیدن به خداوند متعال می باشد.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام والمسلمین اسما عیل شا محمدی امام جمعه  شهر ورزنه ظهر امروز در جمع نمازگزاران در محل مسجد جامع شهر ورزنه ضمن دعوت به تقوی الهی اظهار کرد: به فرموده حضرت امام خمینی(ره) همه عالم محضر خداست در محضر خدا معصیت نکنیم این معصیت نکردن ،نافرمانی خدارا انجام ندادن تقوی وپرهیزازگناه وایمان استوار ومحکم به خداوند متعال است..

خطیب  جمعه ورزنه به خصوصیات جامعه قرآنی اشاره  تصریح کرد:  در جامعه قرآنی توقف وجود ندارد وهمیشه باید در حال رشد وتعالی باشد رشد از لحاظ ایمان، یعنی این که ایمان خود را نسبت به خدا محکم کنیم وعبادت خدا را انجام دهیم تا به جایگاه حقیقی خود برسیم واین به منزله رسیدن به یقین که دراصل رسیدن به خداوند متعال می باشد.

حجت الاسلام شامحمدی با اشاره به رشد هدایت وعلمی در جامعه بیان  داشت : در جامعه قرآنی که اگر تقوی پیشه اهل جامعه باشد درآن هدایت رشد می کندواز گمراهی وجهالت به دور می شود خداوند به پیامبر خود دستور می دهد که از نظر علمی خود وجامعه را رشد بدهدوهمیشه طلب علم وبا علم مانوس باشد.

وی درادامه گفت :در جامعه قرآنی باید از نظر نظامی وامکانات وادوات نظامی خودرا ارتقاء دهد تادربرابر دشمنان توان مبارزه را داشته باشدانسان گاهی به راحت طلبی دچار می شود واین راحت طلبی باعث می شود  مانع از رشد شود ولی خدا ارتقاء وپیشرفت بندگان را دوست دارد وبه آن سفارش می کند.

امام جمعه ورزنه به حکومت طاغوت  اشاره وافزود: در زمان حکومت پهلوی مردم را از رشد وتعالی منع کرده بودند ولی حضرت امام (ره) با ان روح مسیحایی خود به جامعه جانی تازه بخشید وبا دمیدن روح حماسه در وجود مردم رشد وتعالی را در جامعه تقویت نمودند.

حجت الاسلام شا محمدی در خطبه دوم نماز جمعه ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع)اظهار داشت : حضرت امام صادق (ع) شاگردان بزرگی را در حلقه های درسی خود تربیت نمود که امروز تشیع اینگونه بر خود می بالد واستوار ایستاده است ان شا الله بتوتنیم رهرو راه اهلبیت وخصوصا این امام بزرگوار باشیم.

امام جمعه ورزنه به تشییع پیکر مطهر دوشهید گمنام در شهر ورزنه اشاره و  بیان داشت : امروز بعد از گذشت 30 سال پیکر مطهر شهیدی را می آورند ودر شهر ها تشییع می کنند که این از برکات حضور شهدا وحدت ویکپارچگی مردم ونشانگر حفظ ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و این شهدا با حضور خود در شهر ما مایه برکت ورحمت خداوند خواهند بود.

خطیب جمعه شهر ورزنه به سالروز وفات  آیت الله مشکینی اشاره و تصریح کرد: آیت الله مشکینی یار وفادار امام وانقلاب ورهبری بودند وتا آخرین لحظات زندگی انحرافی در مسیر نداشتند وفردی انقلابی وخدمتگزار به تمام معنا بود.

حجت الاسلام شامحمدی به شهادت شیخ فضل الله نوری اشاره و بیان داشت : اگر رشادت های این شهید بزرگوار وعلمای عزیز نبود امروز انقلاب اینگونه تاسیس نمی شد ایشان در زمان خود سختی هایی را متحمل شدند چرا دشمن همیشه درصدد اختلاف افکنی بین روحانیت وعلماء می باشد واگر موفق براین کار نشد اورا از سر راه خود برمی دارد که نمونه آن شهید شیخ فضل الله نوری بود  و امروز هم استکبار همین رویه را درپیش گرفته است شهادت شیخ نمر ومجروح نمودن شیخ زکزاکی وزندانی کردن ایشان  وسلب تابعیت شیخ عیسی قاسم از توطئه های استکبار جهانی می باشد بحمدالله در کشور ما همه علماو روحانیون ید واحده هستند وهمه پشت سر رهبرمعظم انقلاب از نظام واهداف نظام حمایت وبرای نظام اسلامی خدمت می کنند ودشمن نتوانسته دراین مسئله موفق شود .

وی به شعار های ارزشی وانقلابی  اشاره واظهار داشت : بعضی ها وانمود می کنند این شعار های ارزشی وانقلابی باعث اختلاف بین مردم می شود که این اشتباه است با همین شعار ها وتکبیرها انقلاب به پیروزی رسید وبا ادامه آن در راهپیمایی ها ودر بعداز اقامه نماز های جماعت در مساجد بینی دشمنان نظام واستکبار را به خاک خواهیم مالید.

حجت الاسلام شا محمدی به  مصوبات 9 ماده ای شورای عالی آب  اشاره و  افزود: در مصوبات 9 ماده ای شورای عالی آب برای کشاورزی مردم میزان آب مشخصی را مصوب کرده اند که متاسفانه در پاییز وبهار گذشته یک سوم آن آب را به کشاورزان تحویل داده اند که این خلاف مصوبه می باشد همچنین در جلسات مکرر توصیه می کنند که آب برای کشت پاییز نداریم اگر واقعا آب ندارید چرا در استانی مثل اصفهان که با کم بود آب مواجه می باشد برای کشت برنج در لنجانات آب رها سازی می کنید اگر کشت برنج ممنوع است پس چرا دوگانگی در حرف وعمل وجود دارد واینگونه مدیریت مشکل دارد.

امام جمعه ورزنه در ادامه بیان داشت: از مواد دیگر مصوبه 9 ماده ای تاسیس صندوق خسارت وپرداخت خسارت به کشاورزان حق آبه دار می باشد که متاسفانه هنوز این صندوق تاسیس نشده است دلیل اینکه اجرایی نمی شود چیست اگر با مشکل اعتبار مواجه هستید چرا جلو دزدان وغارتگران بیت المال را نمی گیرید اگر این غارتگران مجازات شوند ودیگر غارتگران بیت المال به مردم معرفی شوند اطمینان داشته باشید که هم صندوق خسارت کشاورزان تاسیس خواهد شد وهم خسارت به کشاورزان پرداخت خواهد شد.

حجت الاسلام شا محمدی به اعتراض مردم نسبت به حقوق های نجومی بعضی مدیران دولتی  اشاره واظهار داشت: مردم باید نسبت به حقوق های نجومی اعتراض کنند ودر خواست کنند هم از دولت وهم از قوه قضائیه، که 950 نفر از مدیرانی که با گرفتن حقو ق های نجومی به بیت المال مسلمین دست برد زده اند معرفی ومجازات کنند.

 امام جمعه ورزنه درپایان بیان داشت:  به صورت مکرر درارتباط با زمین های شهر قائمیه ورزنه با مسئولین استانی وشهرستانی وهمچنین شهری وخصوصا نمایندگان مجلس تماس گرفته ایم وخواستار به نتیجه رسیدن  ورفع این مشکل در اسرع وقت هستیم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.