سرویس: اخبار شهرستان 15:58 - جمعه 08 مرداد 1395

امام جمعه شهر نصرآباد:

همه باید زیر پرچم ولایت حرکت کنیم

حجت الاسلام حاجیان گفت: رهبر اگر می خواهد قیام کند یار با وفا نیاز دارد و همه باید زیر پرچم ولایت و مطیع رهبر باشیم.

به گزارش اصفهان شرق، امام جمعه موقت شهر نصرآباد با اشاره به آثار فراوان تقوا و ایجاد برکات زیاد دنیوی و اخروی به بیان چند نکته از باب آیات و روایات پرداخت و گفت: بین ایمان و تقوا تفاوت وجود دارد و هر انسان با تقوایی مومن است؛ اما هر انسان مومنی با تقوا نیست زیرا تقوا دارای رتبه بالاتری از ایمان است.

حجت الاسلام محمد رضا حاجیان به تبیین و تشریح فعالیت های فرهنگی و سیاسی امام صادق(ع) اشاره و اظهار کرد: فرصت طلایی حضرت در برگزاری کلاس های درس، داشتن آزادی نسبی، ترویج همه جانبه اسلام راستین و مشخص کردن مرز بین اسلام واقعی و تفکر علوی از جمله مواردی است که می توان در شرح فعالیت های امام صادق(ع) به آن اشاره کرد.

وی با بیان این که کار فرهنگی از مسایل دقیق سیاسی است، با رد نظر برخی که ادعا دارند دین با سیاست میانه ندارد؛ افزود: سیاست یعنی برنامه ریزی دقیق برای رسیدن به هدف و یکی از این ابزارها فعالیت فرهنگی است و امام صادق علیه السلام سال های سال جنگ فرهنگی داشتند و در این فرصت، ارزش اهل بیت علیهم السلامن را علیرغم خواست حاکمان جور تبیین و جایگاه خاندان عصمت و طهارت را برای مردم روشن کردند.

امام جمعه شهر نصرآباد علت عدم قیام امام صادق علیه السلام بر ضد حکام جور زمان را نداشتن یاران با وفا دانست و بیان کرد: رهبر اگر می خواهد قیام کند یار با وفا نیاز دارد و همه باید زیر پرچم ولایت و مطیع رهبر باشیم.

وی در رابطه باموارد مذکور ادامه داد: وقتی رهبر تذکرات ارزشمند و هشدارهای دلسوزانه و به موقع می دهند ولیکن مردم و مسوولان گوش فرا ندهند، رهبر تنها می ماند و نمی توان توقع داشت با صحبت کردن بر خلاف فرامین رهبری، صحبت های امام عملی شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.