سرویس: غیر تولیدی 12:27 - جمعه 08 مرداد 1395

معاون سینمایی اداره ارشاد اصفهان خبر داد

شروع بکار طرح تماشاخانه‌های محلی و آغاز مراجعه متقاضیان/ عدم لغو مجوز کنسرت‌ها در اصفهان

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: طرح تماشاخانه‌های محلی شروع‌ شده و متقاضیان می‌توانند برای اجرای این طرح در محله خود به اداره ارشاد مراجعه کرده و مراحل را برای راه‌اندازی این طرح، طی کنند.

به گزارش اصفهان شرق، حسینعلی آقائیان‌زاده در خصوص وضعیت استقبال شهروندان از کنسرت‌ها در اصفهان اظهار کرد: میزان استقبال به نسبت سال قبل هیچ‌گونه تفاوتی نداشته است و استقبال کنسرت‌ها به‌ طور نسبی در اصفهان متوسط است.

وی در خصوص وضعیت مجوز کنسرت‌ها تصریح کرد: مجوز کنسرت‌ها طبق روند کلی از طرف اداره ارشاد داده می‌شود و از اول سال جاری تا به‌ حال لغو مجوز کنسرت در اصفهان به دلیل استاندارد بودن کنسرت‌ها، به وجود نیامده است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد در رابطه با تماشاخانه‌های شهر خاطر نشان کرد: در طرحی برای رونق تئاتر در شهر و تولید بیشتر آثار نمایشی تصمیم گرفته شد تا تماشاخانه‌های محلی از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان راه‌اندازی شود.

وی افزود: ظرفیت این تماشاخانه‌ها 400 صندلی است که مجوزها برای اجرای این طرح آماده‌ شده است، همچنین این تماشاخانه‌ها قابلیت اجرا در تمام محلات و شهرستان‌های استان اصفهان را دارد.

آقائیان زاده در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر بحث راه‌اندازی تماشاخانه در شهرستان‌ها در حال پیگیری است که برای شهرستان کاشان 3 الی 4 تماشاخانه در نظر گرفته‌ شده و اجرای این طرح در حال بررسی از سوی اداره ارشاد استان اصفهان است.

وی اضافه کرد: در شورای ستاد تئاتر استان تصمیم‌های خوبی برای حمایت از این تماشاخانه گرفته شده است و تهیه زمین‌های این تماشاخانه‌ها را شهرداری پذیرفته است، همچنین کمک به تجهیز کردن این تماشاخانه‌ها از جمله خبرهای خوب است چراکه با این حمایت‌ها می‌توان تماشاخانه‌ها را در همه محله‌ها راه‌اندازی کرد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در خصوص اجرایی شدن این طرح بیان کرد: طرح راه‌اندازی تماشاخانه‌های محلی در حال حاضر آغاز شده است و متقاضیان برای اجرای این طرح در محله‌ها به اداره ارشاد مراجعه کرده‌اند.

وی در پایان اظهار کرد: در حال حاضر این طرح شروع‌ شده و متقاضیان می‌توانند برای اجرای این طرح در محله خود به اداره فرهنگ و ارشاد مراجعه کرده و مراحل را برای راه‌اندازی این طرح اعم از مجوز گرفتن را طی کنند.

فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.