سرویس: تولیدی » گفتگوی تلفنی 12:28 - چهارشنبه 02 بهمن 1392

کارشناس مسائل سیاسی:

نگاه مثبت و منفی در راستای یک توافق

کارشناس مسائل سیاسی گفت: در رابطه با عملی شدن توافق نامه ی ژنو می بایست منتظر بمانیم و این در صورتی است که دید مثبت و منفی خود را به این قضایا حفظ کنیم.

به گزارش واحد سیاسی پایگاه خبری تحلیلی اصفهان شرق: بحث امروز ما نسبت به توافق نامه ی ژنو می بایست در قالب بحث اعتماد سازی و راستی آزمایی دو طرف صورت پذیرد و این در راستای اقدامات عملی صورت گرفته از جانب ایران و 5+1 می باشد.

در راستای این توافق نامه ایران طرفی بود که مامورین آژانس از عملی شدن اعتماد سازیش سخن گفته و حال اعتماد طرف خارجی ایران به لغو تحریم های مطرح شده پای میز مذاکره خواهد ماند.

کارشناس مسائل سیاسی در این رابطه با اشاره به موضع گیری های اوباما و طرف خارجی ایران در امیدوار بودن در جهت اقدامات بعدی توافق ژنو اظهار کرد: در راستای توافق امروز ژنو می بایست به این مساله توجه داشت که طرف مقابل ایران در صدد چه درخواست هایی در امتداد مسیر این توافق نامه خواهد بود. در این رابطه از اخبار آمریکایی می توان فهمید که شاید گام های بعدی درخواست ها از ایران مبنی بر تعلیق غنی سازی اورانیم تا نهایت باشد.

وی به مواضع بعدی اجرایی توافق نامه ژنو اشاره وتصریح کرد: ایران می بایست در فاصله ی 6 ماهه تبدیل 200 کیلو گرم اورانیم غنی شده 20 درصد را در 2 محور تبدیل 100 کیلو گرم به 5 درصد و اکسید 100 کیلوگرم دیگر در فاصله ی این فرصت داده شده، اجرا کند و در مقابل طرف غربی 4.2 میلیارد دلار را در اقساط طی 6 ماه به ایران پرداخت خواهد کرد.

حال در اولین مرحله اجرا چه اتفاقی می افتد و این موضوع به چه نحوی طی می شود ، مهم و مورد توجه جدی است.

کارشناس مسائل سیاسی در این رابطه نگاه مثبت و منفی را ضروری داشته و افزود: اگر واقع بینانه به قضایا بنگریم شاید واژی پلمپ مصداق کاهش در فرایند غنی سازی می باشد ولی در این جریان می بایست با نگاه مثبت و منفی به توافق و نحوه اعتماد سازی نگریست و در رابطه با عملی شدن نهایی این توافق منتظر بمانیم.

 

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “نگاه مثبت و منفی در راستای یک توافق”

  1. علی گفت:

    سلام
    اما پلمپ این واحد خبری نبود که بشه از کنارش به راحتی گذشت.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.