سرویس: اجتماعی 11:00 - پنجشنبه 07 مرداد 1395

با سخنرانی امام جمعه اصفهان:

هشتمین اجلاسیه شهدای روحانی و دومین یادواره ۱۴۵ شهید مدرسه علمیه امام صادق(ع) برگزار می شود

دبیر این اجلاسیه از برگزاری هشتمین اجلاسیه بزرگداشت ۵۹۰ شهید روحانی و طلبه استان و دومین یادواره ۱۴۵ شهید مدرسه علمیه امام صادق(ع) خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام عبدالامیر خطاط در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز  از برگزاری هشتمین اجلاسیه بزرگداشت ۵۹۰ شهید روحانی و طلبه استان و دومین یادواره ۱۴۵ شهید مدرسه علمیه امام صادق(ع) خبر داد

وی تاکید کرد: این اجلاسیه همزمان با روز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع)  روز شنبه نهم مردادماه همراه با استقبال از شهدای گمنام و مراسم عزاداری و اقامه نماز ظهر به امامت زعیم حوزه علمیه اصفهان آیت الله العظمی مظاهری برگزار می شود.

دبیر هشتمین اجلاسیه ۵۹۰ شهید روحانی تصریح کرد: آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان به عنوان سخنران این کنگره درنظر گرفته شده، همچنین حضور خانواده های شهدای روحانی و  مردم شهید پرور به منظور استقبال از پیکر پاک چند شهید گمنام تازه تفحص شده از جمله برنامه های این اجلاسیه است.

وی با بیان اینکه شهید حجت‌الاسلام علی اکبر اژه‌ای به عنوان شهید شاخص قشر طلبه و روحانی استان اصفهان انتخاب شده‌اند، تصریح کرد: این شهید والامقام نقش ویژه‌ای در قبل از انقلاب داشتند و با سخنرانی‌های خود به هدایت مردم می‌پرداختند و با شهید دکتر بهشتی و شهید مطهری همگام بودند که در حادثه حزب جمهوری به شهادت رسیدند

حجت الاسلام خطاط گفت: قرار است هر ساله برگزاری یادواره‌ها و اجلاسیه استانی شهدای طلبه و روحانی برگزار شود تا طلاب جوان هر چه بیشتر با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند.

وی ادامه داد: این اجلاسیه به منظور حفظ روحیه ایثار و شهادت و تجلیل و گرامیداشت شهدای روحانی هرساله برگزار می‌شود، یک سلسله همایش در ۲۵ شهرستانی که شهدای طلبه و روحانی دارند در حال برگزاری است که در پایان به این اجلاسیه همگانی متصل خواهد شد.

دبیر هشتمین اجلاسیه گرامیداشت شهدای طلبه و روحانی استان اصفهان عنوان کرد: با توجه به اینکه روز برگزاری اجلاسیه همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) است، مراسم با حرکت قافله عزاداری طلاب از مدرسه دارالحکمه به سمت مدرسه امام صادق (ع) آغاز خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.