سرویس: اجتماعی 14:14 - چهارشنبه 06 مرداد 1395

امام جمعه اصفهان:

برخورد ما با دشمن باید با سبک و سلاح روز باشد/ ورود آگاهانه طلاب به فضای مجازی ضروری است

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: آموزش گسترده به جوانان و طلاب حوزه علمیه برای ورود آگاهانه به فضای مجازی و بهره مندی از این عرصه برای تبلیغ دین، لازم و ضروری است، تلاش هایی چون تولیدات موسسه تحقیقات رایانه ای جلوه ای این ورود آگاهانه است

به گزارش اصفهان شرق، به نقل از صاحب نیوز، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد امروز در دیدار مسئولان موسسه تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان که به صورت فعالانه درعرصه تبلیغ و توزیع کتب دینی و تراث از طریق فضای مجازی و سیستم های عامل گوشی های هوشمند، اقدام کرده است، اظهار کرد: تبلیغ دین و شناخت دین اسلام اختصاص به زمان و مکان ونیاز به ابزار خاصی ندارد بلکه شریعت اسلام انقدر پویا و جامع است که در هر عصر با توجه به نیازهای جامعه پاسخگوی نیازها و مسائل ان است.

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: طلاب برای ورود به فضای مجازی باید از تخصص لازم برخوردار باشند تا بتوانند با کاربر ارتباط برقرار کند و به تبلیغ دین بپردازد، تبلیغ دین در فضای مجازی مصداقی از امر به معروف و نهی از منکر است.

وی افزود: وظیفه اصلی مبلغان دین، امر به معروف و نهی از منکر است؛ بنابراین می‌توان از فضای مجازی برای تحقق این امر بهره‌مند شد تا شاهد تبلیغ دین در گستره جهانی باشیم.

آیت الله طباطبایی نژاد به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در زمان های متعدد با طلاب و روحانیون برای ورود به بحث فضای مجازی و مبارزه با اقدامات ضد اسلامی در معرفی اسلام به عنوان یک دین متحجر و ناصحیح اشاره کرد و گفت: بارها رهبری تاکید کردند که نه تنها طلاب بلکه همه نسل جوانی که توانایی ورود به این عرصه را دارند اقدام کنند تا بتوانند از شریعت اسلام تصویر روشن و درستی را به مخاطبان عرضه کنند.

امام جمعه اصفهان عنوان کرد: برخورد ما با دشمن باید با  سبک و سلاح روز  باشد، امروز فضای مجازی یکی از سلاح های روز است که دشمن از این طریق درصدد ضربه زدن به اسلام و انقلاب اسلام است و روحانیون و طلاب به عنوان پاسداران اسلام و انقلاب باید در راستای تقابل با دشمن هوشمندانه به این عرصه ورود کنند.

وی افزود: آموزش گسترده به جوانان  و طلاب حوزه  علمیه برای ورود آگاهانه به فضای مجازی  و بهره مندی از این عرصه برای تبلیغ دین، لازم و ضروری است، باید تخصص ها و مهارت های لازم تبلیغ دین برای همه طلاب  دراین عرصه عرضه شود که موسسه تحقیقات رایانه ای بخشی از این رسالت خطیر را انجام داده است.

مدیر حوزه علمیه اصفهان ابراز کرد: از گذشته تا به امروز  دغدغه تاسیس مدرسه علمیه تخصصی تبلیغ را برای طلاب داشته ام، دراین مدرسه باید بتوانیم فن و تخصص منبر و خطابه تدریس شود، نرم افزارهایی تولید شده چون بازار کتاب قائمیه توسط موسسه تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان  که بالغ بر ۱۶ هزار کتاب در آنها بارگذرای شده است در راستای تامین محتواهای منبرهای مبلغین مفید است.

در ابتدای جلسه حجت الاسلام سید مجید نبوی، مدیر موسسه تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان به تشریح و توضیح پیرامون نحوه شکل گیری این موسسه  و اهداف آن پرداخت و افزود: موسسه تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان از سال ۸۷ با فعالیت خالصانه و شبانه روزی گروهی از نخبگان و فرهیختگان حوزه و دانشگاه، فعالیت خود را در زمینه های مذهبی، فرهنگی و علمی آغاز نموده است.

وی خاطرنشان کرد: موسسه تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان در راستای تسهیل و تسریع دسترسی محققین به آثار و ابزار تحقیقاتی در حوزه علوم اسلامی، بر مبنای اجرای طرحی در قالب « مدیریت آثار تولید شده و انتشار یافته از سوی تمامی مراکز شیعه» تلاش می نماید تا مجموعه ای غنی و سرشار از کتب و مقالات پژوهشی برای متخصصین و مطالب و مباحثی راهگشا برای فرهیختگان و عموم طبقات مردمی به زبان های مختلف و با فرمت های گوناگون تولید و در فضای مجازی به صورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار دهد.

حجت الاسلام نبوی بیان کرد: این مجموعه توسط مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان  در هشت فرمت نرم افزاری pdf – java –android – Html – epub-ghb- aos – ghm برای استفاده در رایانه، انواع گوشی های تلفن همراه و انواع تبلت و آی پد به صورت رایگان بر روی وب سایت مرکز به نشانی www.ghbook.ir  قرار گرفته است.

وی یادآور شد: بسط فرهنگ و معارف ناب ثقلین، تقویت انگیزه عامه مردم بخصوص جوانان نسبت به بررسی دقیق تر مسائل دینی، جایگزین کردن محتوای سودمند به جای مطالب بی محتوا در تلفن های همراه، تبلت ها، رایانه ها و سرویس دهی به محققین طلاب و دانشجو از جمله اهداف تعریف شده است.

مدیر موسسه تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان گفت: محتوای دیجیتالی سایت قائمیه حاوی بیش از ۱۶ هزار عنوان کتاب دیجیتالی است که به صورت کاملا رایگان از طریق اپلیکیشین بازار کتاب در چهار مارکت اندروید، ویندوز فون، ios و ویندوز و در ۶ فرمت نرم افزاری pdf – java –android – Html –  epub-gh برای استفاده در رایانه، انواع گوشی های تلفن همراه و انواع تبلت (که به صورت رایگان بر روی وب سایت مرکز به نشانی www.ghbook.ir قرار گرفته است) ارائه می شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.