سرویس: غیر تولیدی 15:15 - سه شنبه 05 مرداد 1395

مدیر عامل باشگاه مقاومت در گفتگو با صاحب نیوز خبر داد:

هفتمین جشنواره ورزش های بومی محلی با یاد شهدای مدافع حرم در اصفهان برگزار می شود

پیمان صفت گفت: هفتمین جشنواره ورزشی بومی محلی و عشایری بسیج کشور در اصفهان با عنوان گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم و یادبود اولین شهید مدافع حرم شهرستان لنجان «شهید پویا ایزدی» برگزار می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی مقاومت اصفهان در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز، در خصوص اجرای هفتمین جشنواره ورزشی بومی محلی و عشایری بسیج کشور، اظهار کرد: این مسابقات با عنوان گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم و یادبود اولین شهید مدافع حرم شهرستان لنجان «شهید پویا ایزدی» در این شهرستان برگزار خواهد شد.

علی پیمان صفت بابیان اینکه چند سالی است که رویکرد سازمان ورزش بسیج، تلفیقی از ورزش همگانی و قهرمانی شده است، گفت: با برگزاری این‌گونه مسابقات بومی و محلی به دنبال نیل به این هدف هستیم.

وی این مسابقات را تجلی آداب‌ورسوم محلی و قومیت‌های سراسر کشور عنوان کرد و افزود: سازمان ورزش بسیج از سال ۱۳۹۰ با احیای مسابقات بومی محلی پیگیر اجرای مسابقات ورزشی بومی محلی و عشایری بسیج در سطح کشور با میزبانی استان‌هاست.

مسئول تربیت‌بدنی سپاه صاحب‌الزمان (عج) اظهار کرد: امسال برای دومین بار این مسابقات به میزبانی استان اصفهان به دلیل صبغه خوبی که در دوره قبلی از خود برجای گذاشته است، البته در کل کشور هفتمین دوره‌ای است که برگزار خواهد شد.

پیمان صفت بابیان اینکه مسابقات بومی و محلی در دو منطقه کشوری برگزار می‌شود و اصفهان میزبان منطقه جنوب است، گفت: در این دوره از مسابقات میزبان ۳۵۰ ورزشکار، کادر فنی و عوامل اجرایی از ۱۶ استان جنوبی کشور هستیم.

وی در خصوص رشته‌های ورزشی این دوره از مسابقات اظهار کرد: هفت‌سنگ، دال پلان، کشتی با شال و طناب‌کشی چهار رشته اصلی و مچ اندازی، لی‌لی، پرتاب وزنه و پرش طول چهار رشته فرعی هفتمین جشنواره ورزشی بومی محلی و عشایری بسیج کشوری است.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی مقاومت اصفهان در خصوص محل برگزاری این دوره از مسابقات اظهار کرد: با جلسات متعددی که با مسئولین شهرستان لنجان برگزار شد، شهر ساحلی باغ بهادران به‌عنوان محل برگزاری در نظر گرفته شد که سالن‌های ورزشی آزادگان و اداره آموزش‌وپرورش و زمین چمن ورزشگاه آزادگان برای مسابقات مدنظر قرار گرفت.

پیمان صفت با اشاره به زمان برگزاری این مسابقات از ۶ تا ۸ مردادماه، گفت: با حضور مسئولین کشوری و استانی افتتاحیه این مراسم صبح ۶ مردادماه آغاز می‌شود.

وی بابیان اینکه رویکرد سازمان ورزش برگزاری مسابقات با عنوان گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم است، تأکید کرد: تمام لوح‌ها و مدال‌های این مسابقات مزین به نام و نشان شهدای مدافع حرم است.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.