سرویس: غیر تولیدی » نقلی 20:24 - سه شنبه 01 بهمن 1392

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

مجلس آمادگی برطرف ساختن مشکلات بیمه خبرنگاران را دارد

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس آمادگی لازم برای همکاری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برطرف کردن مشکلات بیمه خبرنگاران فعال در سراسر کشور را دارد.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی پیرامون پرداخت بیمه خبرنگاران زیرمجموعه معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد و صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان و روزنامه‌نگاران، اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه فعالیتی را آغاز کرده، اما تاکنون راجع به بیمه خبرنگاران فعال در سراسر کشور موضوعی مطرح نشده است و گزارشی ارائه نشده است.

وی ادامه داد: اگر وزارت ارشاد در زمینه بیمه خبرنگاران فعال در سراسر کشور مشکلاتی را مشاهده می‌کند، باید موضوع را با کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح کند و اگر در رابطه با بیمه خبرنگاران فقدان قانون وجود داشته باشد، کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی آمادگی همکاری با وزارت ارشاد را دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شغل خبرنگاری طبق قانون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌عنوان شغل‌های سخت و زیان‌آور محسوب می‌شود، ادامه داد: چنانچه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است در مورد مسئله بیمه خبرنگاران فقدان قانونی وجود ندارد، باید به سازمان تأمین اجتماعی پیرامون بیمه خبرنگاران فعال توصیه‌های لازم انجام شود، مجلس آمادگی لازم را برای رفع مشکل دارد.

وی با بیان اینکه در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی چندین بار در مورد بیمه خبرنگاران بحث شده است، گفت: تاکنون مصوبه اجرایی در این مورد نداشتیم و برای افزایش بودجه فرهنگی پیشنهادهایی را به کمیسیون تلفیق داده‌ایم که منتظر تصویب آن هستیم.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.