سرویس: اجتماعی 10:10 - سه شنبه 05 مرداد 1395

گزارش؛

جوانان بن‌رود فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی/ اجرای ۲۰۰ طرح با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار

بسیج سازندگی استان اصفهان با همکاری جهاد کشاورزی بیش از ۲۰۰ طرح اقتصاد مقاومتی را در منطقه بن‌رود از توابع شرقی اصفهان به اجرا در آورد.

به گزارش اصفهان شرق، چند سالی می‌شود که استان اصفهان وارد دوره خشکسالی و کم‌آبی شده و این مشکل با خشک شدن شاه‌رگ حیاتی اصفهان یعنی زاینده‌رود تشدید گردیده است.

در این میان کشاورزانی که آب مورد نیاز برای کشت خود را از طریق آب این رودخانه تأمین می‌کردند بیش‌ترین ضرر را  متحمل شدند. کشاورزان شرق استان اصفهان و به ویژه بخش بن‌رود نیز از این قاعده مستثنی نبوده و آنها نیز ضرراتی را از این بابت متحمل شده‌اند.

فرمانده حوزه مقاومت 6 امام جعفر صادق (ع) با بیان اینکه تا سال‌های پیش،  پیشه اصلی مردم این بخش کشاورزی بوده است، اظهار داشت: متأسفانه با خشکسالی‌های اخیر و مشکلاتی که برای آب زاینده‌رود به‌وجود آمد کشاورزی به شیوه سنتی در این منطقه نه تنها سوددهی نداشت بلکه با ضرر‌هایی نیز همراه بود.

سرهنگ رضا صادقی با برشمردن مشکلاتی که برای کشاورزان این منطقه به وجود آمده است، افزود: در سال‌های 93 و 94 و در راستای منویات مقام‌ معظم رهبری مبنی بر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، بسیج سازندگی استان اصفهان با همکاری جهاد کشاورزی اقدام به اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و خوداشتغالی در این منطقه کرد.

وی ادامه داد: در همین راستا جلسات و کلاس‌های آموزشی مثل کلاس پرورش قارچ، کلاس دامداری سبک و سنگین و غیره برگزار شد که خوشبختانه با استقبال بسیار خوب و چشمگیری از طرف مردم مواجه شد، به طوری که در سال 94 بیش از 2 هزار نفر از زنان و مردان این منطقه در این کلاس‌ها شرکت کردند.

فرمانده حوزه مقاومت 6 امام جعفر صادق (ع) پیرامون نتیجه این کلاس‌ها افزود: خوشبختانه این کلاس‌ها نتایج بسیار خوبی به همراه داشته و بیش از 200 طرح اقتصاد مقاومتی در این منطقه به اجرا در‌آمده که برای اجرای این طرح‌ها بالغ بر 4 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: این از افتخارات بخش بن‌رود است که در همه عرصه‌ها جوانان این منطقه پشتیبان ولایت فقیه بوده‌اند و هم‌اکنون نیز در عرصه اقتصاد مقاومتی ندای رهبری را لبیک گفتند.

صادقی پیرامون مشکلاتی که در این زمینه وجود آمده است، اظهار داشت: متأسفانه در سال جاری تاکنون هیچ‌گونه اعتباری برای اجرای این طرح‌ها و طرح‌های جدید اختصاص داه نشده است در حالی که این منطقه ظرفیت بیشتری در این زمینه دارد و اگر دولت حمایت‌های لازم را به عمل بیاورد قطعا شاهد موفقیت‌های بیشتری  در این زمینه خواهیم‌ بود.

بخش بن‌رود از توابع شرقی استان اصفهان و به مرکزیت شهر ورزنه دارای یک شهر و 18 روستا با جمعیتی بالغ بر 30 هزار نفر در 110 کیلومتری شرق اصفهان واقع شده است.

تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.