سرویس: اقتصادی 14:25 - دوشنبه 04 مرداد 1395

معاون آب منطقه‌ای اصفهان:

آبی پشت سد زاینده‌رود نمانده است/ عبور از 2 ماه تابستان در سایه بحران

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: در حال حاضر 23 درصد از کل ظرفیت سد زاینده‌رود آب دارد که می‌توان گفت سد زاینده‌رود خالی است.

به گزارش اصفهان شرق، علی بصیرپور با اشاره به تشدید بحران آب در روزهای گرم سال اظهار کرد: در حال حاضر 23 درصد از کل ظرفیت سد زاینده‌رود، آب دارد که تقریباً می‌توان گفت سد زاینده‌رود خالی است.

وی افزود: اگر در استان اصفهان به مصرف آب دقت نکنیم قطعاً به بحران برخواهیم خورد چراکه بارش‌ها بسیار کم شده و سد زاینده‌رود هم آبی ندارد تا بحران آب را رفع کند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در خصوص جاری شدن دوباره آب در رودخانه زاینده‌رود تصریح کرد: باز کردن آب سد زاینده‌رود و جاری شد آب در این رودخانه بستگی به بارش‌های فصل پائیز دارد و هنوز در رابطه با جاری شدن آب تصمیم‌گیری نشده است.

وی تأکید کرد: در سال 95 و 96 برنامه‌ای برای آب زاینده‌رود تدوین نشده است اما همه شرایط آب استان اصفهان به بارش‌های فصل پائیز و زمستان بستگی دارد.

بصیرپور در خصوص برداشت آب از سد زاینده‌رود در استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: مردم استان چهارمحال و بختیاری برای برداشت آب از سد زاینده‌رود یک سری مجوزهایی دارند که این مجوزها قبلا به آن‌ها داده شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: با اعتبارات دولتی طرح‌های برداشت آب در استان چهارمحال و بختیاری اجرا شده که در حال حاضر با مجوز، از آب زاینده‌رود می‌توانند برداشت کنند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در پایان عنوان کرد: با افرادی که بدون مجوز از آب زاینده‌رود برداشت کنند برخورد می‌شود؛ شرکت آب منطقه‌ای استان چهارمحال و بختیاری نیز موظف است تا با کسانی که در بالادست رودخانه در این استان برداشت می‌کنند، برخورد کند.

فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.