سرویس: اجتماعی 13:15 - دوشنبه 04 مرداد 1395

مدیرکل بنیاد شهید اصفهان:

گلستان شهدای اصفهان ساماندهی می‌شود/ عدم اجرای طرح یکسان‌سازی قبور شهدا در اصفهان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: تاکید ما بر این است که گلستان شهدای اصفهان از طرح یکسان‌سازی قبور شهدا دور مانده و صرفا ساماندهی شود.

به گزارش اصفهان شرق، داریوش وکیلی اظهار داشت: گلستان شهدا مکان و ماوایی برای حضور گسترده مردم و متوسل‌شدن به شهدا و گرفتن حاجات است، گلستان شهدای اصفهان نیز همانند دیگر گلزارهای سراسر کشور است و نیاز به ساماندهی دارد.

وی افزود: قسمتی از ساماندهی در بخش‌هایی از گلستان شهدای اصفهان انجام شده و اکنون هم به‌دنبال تعویض سنگ‌های قبور شهدا که بر اثر فرسودگی و برودت هوا دچار آسیب شده، هستیم تا شکلی زیبا و دلپسند را به خود بگیرد و مردم با حضور در این مکان در کنار افزایش معنویت از فضا نیز لذت بیشتری ببرند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: تاکید ما بر این بوده که گلستان شهدای اصفهان از طرح یکسان‌سازی قبور شهدا دور مانده و صرفا ساماندهی شود بنابراین عیناً همان نوشته‌ها و مطالبی که روی قبور قبلی شهدا وجود داشت، در سنگ مزارهای جدیدشان نیز حک خواهد شد.

وی با اشاره به درخواست خانواده شهدا برای تعویض سنگ قبور شهیدان ادامه داد: برخی از سنگ‌های موجود دچار شکستی و ترک شده‌ و از بین رفته‌اند به‌دنبال آن خانواده‌های شهدا درخواست‌های زیادی مبنی بر تعویض سنگ داشتند و ما در همین راستا انجام وظیفه خواهیم کرد نه اینکه به طور کلی شکل گلزار شهدا و قبور را تغییر دهیم.

وکیلی تصریح کرد: ما معتقدیم فرهنگ ایثار و شهادت روی سنگ‌ قبور شهدا حک شده و این نوشته‌ها برخاسته از جان است و به دل انسان می‌نشیند بنابراین تلاش داریم همین مطالب را در سنگ‌های جدید بیاوریم و حتی الامکان از یکسان‌سازی قبور و حک کردن مشخصات و تاریخ تولد و شهادت هر شهید روی آن مانند کاری که در شهرهای دیگر انجام می‌شود، خودداری کنیم چون این مطالب بیانگر تاریخ دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به نیاز گلستان شهدا در ارتباط با تغییر شکل کاربری خاطرنشان کرد: اکنون وضعیت هندسی قطعات گلزار شهدا شکل گرفته و تغییر نخواهد کرد تنها روی هر قطعه کف‌سازی انجام خواهد گرفت و سنگ‌های جدید جایگزین سنگ‌های فرسوده خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران اصفهان بیان کرد: سعی کردیم با استفاده از مبلغی که در اختیار داریم مرحله به مرحله ساماندهی گلستان شهدا را انجام دهیم و مکانی زیبا همراه با معنویت را برای حضور خانواده‌ها بسازیم.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.