اصفهان شرق

اقامه نماز جمعه از برکات انقلاب اسلامی است/ افزایش هوشیاری و بصیرت مردم در نمازهای جمعه

کدخبر: 107941
1395/05/04 در ساعت 08:38

به گزارش اصفهان شرق، نائب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز، در خصوص اهمیت برگزاری نماز جمعه در نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: یکی از برکات جمهوری اسلامی اقامه نماز جمعه است که به دستور امام خمینی (ره) بنیان گذار انقلاب اسلامی و با امام جماعتی مرحوم آیت الله طالقانی شکل گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک کاشانی با بیان اینکه نماز جمعه دارای برکات زیادی است، گفت: در حال حاضر بیش از نهصد نماز جمعه در سراسر کشور برپا می شود.

وی وحدت امت حول حرکت سیاسی عبادی در نماز جمعه را دارای نکات اساسی عنوان کرد و افزود: نماز جمعه سنگر اطلاع رسانی به توده مردم نسبت به آنچه که در داخل کشور و پیرامون کشور در حال رخ دادن است، هست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از برکات اقامه نماز جمعه را تعمیق در معارف دین و ارتقا فهم سیاسی توأم با بصیرت مردم اذعان کرد و گفت: اگر امام جمعه مطالعات دقیق داشته باشد و با حساب به میدان بیاید اثرات وسیعی را خواهد گذاشت.

حجت الاسلام سالک کاشانی نماز جمعه را سنگری در برابر دشمنان قسم خورده نظام بیان و خاطرنشان کرد: بدانیم دشمنان ما را رها نخواهند کرد، یکی از موضوعاتی که امروز بر آن دشمن دست گذاشته موضوع FATF است که در لباس مبارزه با پولشویی و حمایت از تروریست می خواهند تمام نقل و انتقالات مالی ما را کنترل کنند.

وی ادامه داد: این نباید این‌گونه مورد پذیرش قرار بگیرد، لذا نماز جمعه به عنوان سنگری که می تواند به آحاد ملت اطلاعات این‌گونه موضوعات را برساند و مواضع دشمن را برای مردم آشکار کند تا بتوان راه مقابله با آن را به دست آورد، جایگاه مهم و اساسی است.

نائب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نماز جمعه را یک حرکت عبادی حاکمیتی عنوان کرد و گفت: پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (س) این نماز را به پا می داشتند لذا ما نیز باید آن را حفظ کنیم.