سرویس: اجتماعی 08:38 - دوشنبه 04 مرداد 1395

نائب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

اقامه نماز جمعه از برکات انقلاب اسلامی است/ افزایش هوشیاری و بصیرت مردم در نمازهای جمعه

حجت الاسلام سالک کاشانی اقامه نماز جمعه را از برکات انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: نماز جمعه دارای اثرات و فواید بسیاری برای نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش اصفهان شرق، نائب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز، در خصوص اهمیت برگزاری نماز جمعه در نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: یکی از برکات جمهوری اسلامی اقامه نماز جمعه است که به دستور امام خمینی (ره) بنیان گذار انقلاب اسلامی و با امام جماعتی مرحوم آیت الله طالقانی شکل گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک کاشانی با بیان اینکه نماز جمعه دارای برکات زیادی است، گفت: در حال حاضر بیش از نهصد نماز جمعه در سراسر کشور برپا می شود.

وی وحدت امت حول حرکت سیاسی عبادی در نماز جمعه را دارای نکات اساسی عنوان کرد و افزود: نماز جمعه سنگر اطلاع رسانی به توده مردم نسبت به آنچه که در داخل کشور و پیرامون کشور در حال رخ دادن است، هست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از برکات اقامه نماز جمعه را تعمیق در معارف دین و ارتقا فهم سیاسی توأم با بصیرت مردم اذعان کرد و گفت: اگر امام جمعه مطالعات دقیق داشته باشد و با حساب به میدان بیاید اثرات وسیعی را خواهد گذاشت.

حجت الاسلام سالک کاشانی نماز جمعه را سنگری در برابر دشمنان قسم خورده نظام بیان و خاطرنشان کرد: بدانیم دشمنان ما را رها نخواهند کرد، یکی از موضوعاتی که امروز بر آن دشمن دست گذاشته موضوع FATF است که در لباس مبارزه با پولشویی و حمایت از تروریست می خواهند تمام نقل و انتقالات مالی ما را کنترل کنند.

وی ادامه داد: این نباید این‌گونه مورد پذیرش قرار بگیرد، لذا نماز جمعه به عنوان سنگری که می تواند به آحاد ملت اطلاعات این‌گونه موضوعات را برساند و مواضع دشمن را برای مردم آشکار کند تا بتوان راه مقابله با آن را به دست آورد، جایگاه مهم و اساسی است.

نائب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نماز جمعه را یک حرکت عبادی حاکمیتی عنوان کرد و گفت: پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (س) این نماز را به پا می داشتند لذا ما نیز باید آن را حفظ کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.