سرویس: اقتصادی 09:03 - شنبه 02 مرداد 1395

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

تراز تجاری بخش کشاورزی در سال گذشته ۱۳۸ میلیون دلار بهبود یافت

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تراز تجارت خارجی بخش کشاورزی در سه ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 138 میلیون دلار بهبود یافت.

به گزارش اصفهان شرق،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، عبدالمهدی بخشنده با بیان این که تراز تجارت خارجی بخش کشاورزی تا انتهای خرداد ماه سال جاری به منفی 796 میلیون دلار رسید، اظهار کرد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (منفی 934 میلیون دلار) 138 میلیون دلار بهبود یافته است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سه ماهه اول امسال میزان صادرات بخش کشاورزی از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل 8 درصد افزایش و واردات بخش کشاورزی از لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6.7 درصد کاهش داشته است.
بخشنده سهم بخش کشاورزی از صادرات غیرنفتی کشور را در مدت یاد شده از نظر وزنی 4.7 درصد و از لحاظ ارزشی 11.9 درصد اعلام کرد.
معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: یک میلیون و 313 هزارتن تولیدات بخش کشاورزی ایران به ارزش یک میلیارد و 244 میلیون دلار در سه ماهه اول امسال به کشورهای دیگر صادر شده است.
بخشنده پنج قلم عمده صادراتی بخش کشاورزی را از لحاظ ارزشی پسته با پوست (137 میلیون دلار)، رب گوجه فرنگی(53 میلیون دلار)، سیب تازه (49 میلیون دلار)،مغز پسته (46 میلیون دلار) و ماست(45 میلیون دلار) اعلام کرد و افزود: در سه ماه اول سال جاری،صادرات بخش کشاورزی در محصولات باغبانی 72 درصد،شیلاتی 36 درصد و دام و طیور 10 درصد از لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
وی پنج قلم عمده وارداتی در سه ماهه اول امسال را ذرت دامی،لوبیای سویا،کنجاله و سایر آخال های جامد از سویا، برنج نیمه سفید و یا کامل سفید شده و سایر به صورت دانه به جز گندم دامی عنوان و خاطرنشان کرد: در سه ماهه اول امسال واردات بخش کشاورزی از دو میلیارد و 186 میلیون دلار در سال گذشته به دو میلیارد و 39 میلیون دلار از نظر ارزشی کاهش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.