سرویس: اجتماعی 07:16 - شنبه 02 مرداد 1395

گزارش؛

روستای فارفان، دهکده اقتصاد مقاومتی در استان اصفهان

اجرای بیش از ۶۰ طرح اقتصاد مقاومتی در روستای فارفان این منطقه را به دهکده اقتصاد مقاومتی در استان اصفهان تبدیل کرده است.

به گزارش اصفهان شرق، شرق اصفهان اگرچه بیشتر با اخباری از جمله مشکلات آب و خشکسالی در رسانه‌ها مطرح می‌شود اما حضور فعال بسیج سازندگی در این منطقه از اصفهان بسترساز اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی شده است. طرح‌هایی که اجرای آنها ظرفیت اقتصادی این منطقه خشک و کویری و توانمندی جوانانش برای تبدیل شدن به قطب اقتصادی را به نمایش گذاشته است.

عقیل جلیلی فرمانده پایگاه مقاومت بسیج روستای فارفان از توابع شرق اصفهان با اشاره به استقبال مردم روستای فارفان از طرح‌های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی اظهار داشت: روستای فارفان، به دلیل استقبال بسیار خوب مردم این روستا از طرح‌های اقتصاد مقاومتی، به‌عنوان دهکده‌ اقتصاد مقاومتی در استان معرفی‌شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در این روستا 60 طرح اقتصاد مقاومتی به اجرا در آمده و در سال‌های 93 و 94 مبلغ یک میلیارد تومان برای اجرای این طرح‌ها هزینه شده است.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج روستای فارفان پیرامون میزان اشتغال‌زایی این طرح‌ها افزود: 15 طرح پرورش ماهی، 16 طرح گاوداری، 4 طرح پرورش بلدرچین، 9 طرح کشت گلخانه‌ای، 5 طرح پرورش قارچ دکمه‌ای، 10 طرح پرورش گوسفند، 3 طرح پرورش بوقلمون، 2 طرح کارگاه‌های صنعتی آهنگری و تراشکاری، یک طرح سبزی خشک‌کنی و صنایع تبدیلی و یک طرح داربست انگور، طرح‌هایی هستند که در این روستا به اجرا درآمده و به‌طور مستقیم برای 40 نفر و به‌طور غیرمستقیم برای حدود 400 نفر ایجاد اشتغال نموده است.

وی با بیان اینکه تمامی این طرح‌ها با حمایت و پشتیبانی بسیج سازندگی به اجرا درآمده است افزود: یکی از حمایت‌های بسیج سازندگی برگزاری کلاس‌های آموزشی و اعطای مدرک بوده است که کلاس آموزش کشت گلخانه‌ای با 50 نفر، کلاس آموزش پرورش بلدرچین با 80 نفر، کلاس پرورش قارچ با 30 نفر و کلاس آموزش پروش ماهی با 80 نفر شرکت‌کننده از جمله این کلاس‌ها بوده است.

جلیلی با اشاره به اینکه میزان تولیدات این منطقه بسیار بیشتر از ظرفیت و نیاز آن است، افزود: تولیدکنندگان باید به دنبال بازار مصرف مناسبی برای عرضه محصولات خود باشند که با توجه به نبود بازار مصرف مشکلاتی برای تولیدکنندگان به وجود می‌آید.

وی ادامه داد: به‌ عنوان‌ مثال حدود 40 روز پیش برخی گلخا‌نه‌داران این منطقه کلیه محصولات خود را به دلیل نبود بازار مصرف و عدم تأمین هزینه نگهداری از آن‌ها، دور ریختند که امیدواریم مسئولان برای این مشکل نیز چاره‌ای بیاندیشند.

به گزارش تسنیم، روستای فارفان از روستا‌های بخش بن‌رود با حدود 300 تن سکنه و در هشتاد کیلومتری اصفهان واقع شده است که با توجه به اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی به عنوان دهکده اقتصاد مقاومتی اصفهان معرفی شده است. در برنامه‌ای که به همت سازمان بسیج رسانه اصفهان برگزار شد اصحاب رسانه اصفهان با حضور در این روستا از طرح‌های گوناگون اجرا شده تحت عنوان اقتصاد مقاومتی بازدید کردند. ‌

تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.