سرویس: اخبار شهرستان 22:07 - جمعه 01 مرداد 1395

امام جمعه روستای کفران:

مطالعه در بین جوانان بسیار کم شده است/ کتاب ارزش به یادماندنی

حجت الاسلام شریفی گفت: از کتابخانه‌ها بهره کافی را ببرند زیرا کتاب یک ارزش به یاد ماندنی است.

به گزارش اصفهان شرق از بن رود، امام جمعه کفران در ابتدا با دعوت نماز گذاران محترم به تقوای الهی فرمودند امیر المومنین (ع) در صفات متقین به این جمله نهایی خطبه میرسد و می‌فرماید وقتی کسی از چیزی دوری میکند دوری کردنش به خاطر این است که زهد میورزد یا اگر از ثروت دوری میکند به خاطر این است میخواهد آلوده به ثروت نشود و اگر از مقام یا پست دوری میورزد می‌خواهد آلودگی آن دامنش را نگیرد اگر به چیزی نزدیک می‌شود رحمت و نرمشی است که از خود بروز می‌دهد و به خاطر مکر و حیله نیست و اگر به کسی نزدیک میشوند به خاطر صمیمیت و علاقه است. انسان پرهیزکار اگر از چیزی دوری میکند برای رضای خداست و همچنین اگر به چیزی نزدیک می‌شود باز هم برای رضای خداست ما هر عملی را که انجام میدهیم باید با قربة الی الله همراه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شریفی در ادامه عرض کردند جهاد کشاورزی زیر بنای پیشرفت و توسعه کشور است. ایشان به مناسبت شهادت چهار شهید در این هفته که در روز یکم مرداد است یاد کردند شهید عزیز رضا آقایار 20ساله از جندان که در فاو به شهادت رسید و سه شهید دیگر از کفران، شهید علی خواجه، شهید حسن قدیری، و شهید ابراهیم باقریان که در آخرین روزهای دفاع مقدس به شهادت رسیدند که یاد و خاطره همه شهداء که بیشترشان در سنین نوجوانی و جوانی بودند گرامی میداریم.

ایشان به مناسبت های هفته مانند غزوه خندق (جنگ احزاب) اشاره کردند وفرمودند آن جمله‌ تاریخی پیغمبر اکرم بعد از اینکه امیر المومنین ع در جنگ خندق عمر بن عبدود را به خاک مذلت انداخت فرمودند ضربتی که امروز حضرت علی علیه السلام وارد کرد از عبادت کل جن و انس بافضیلت تر است.

مناسبت بعدی اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در مرداد ساله 58 توسط حضرت آیت الله طالقانی رضوان الله تعالی علیه است که حکم نماز جمعه کفران هم در مرداد ماه خورده است. مناسبت دیگر عملیات مرصاد در آخر روزهای جنگ اتفاق افتاد، این هم یکی از برگه های معجزه آسای این انقلاب هست که منافقین با تمام توان ساز و برگ نظامی به قصد این که تهران را فتح کنند به مرزهای کرمانشاه و ایلام حمله کردند که در میانه راه توسط قوای پیروز اسلام ارتش سپاه و بسیج در همان تنگه مرصاد زمین گیر شدند.

امام جمعه کفران به فضای کتابخانه کفران و فارفان اشاره‌ای داشتند و عرض کردند متأسفانه مطالعه و استفاده از این فضاها کم شده‌ و به جوانان توصیه کردند از کتابخانه‌ها بهره کافی را ببرند زیرا کتاب یک ارزش به یاد ماندنی است که جایش را با هیچ چیز نمیتوان عوض کرد خیلی از روستاها از چنین امکاناتی محروم هستند.

ایشان به حمله تروریستی در فرانسه اشاره کردند و گفتند که مسئولیت این حمله را داعش به عهده گرفته است و این را باید به غربی ها بگوییم که اگر در خاور میانه اتفاقی را شما رقم میزنید آخرش دامن شما هم فرا خواهد گرفت. مطلب بعدی کدوتای نافرجام ترکیه است که آن را محکوم میکنیم که انقلاب اسلامی ایران مردم انقلابی داشت که انقلاب پیروز شد و مخصوص گروه خاصی نبود. انقلابی بودن پنج معیار دارد که اولین آن پایبندی به مبانی ارزشهای انقلاب اسلامی است دومین آن هدفهای انقلاب، سومین آن استقلال و آزادی در همه زمینه ها، مورد بعدی حساسیت در مورد دشمن، و آخرین مورد آن تقوا است.

امام جمعه کفران فرمودند آنچه در کشمیر هند و بحرین مظلوم اتفاق می افتد را محکوم میکنیم آل خلیفه حق ندارد تشیع را زیر فشار قرار دهد و آنچه در کشمیر هند اتفاق می‌افتد مظلوم کشی است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.