اصفهان شرق

ظرفیت زورخانه برای ترویج فرهنگ پهلوانی در جامعه استفاده شود

کدخبر: 107838
1395/05/01 در ساعت 14:14

به گزارش اصفهان شرق، داریوش ارجمند در روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای اظهار داشت: ما باید در فرهنگ پهلوانی پیرو خط امام خودمان، امام علی‌ (ع) باشیم و این فرهنگ را در جامعه خود تکثیر کنیم تا بتوانیم نتایج آن را درون جامعه خود مشاهده کنیم.

وی ادامه داد: 3 چیز وجود دارد که می‌تواند مردم را با میل خود گرد هم جمع کند، یکی هنر، دیگری دین و در آخر هم ورزش. ورزش زورخانه‌ای که ورزش باستانی کشور ما است دارای هر 3 این موارد است. زورخانه یک ورزش مخصوص است چون هنر، موسیقی و سبک خاص خود را دارد.

بازیگر با تجربه سینمای ایران درباره این ورزش و آداب پهلوانی بیان کرد: پس از محرابی که امام جماعت در آن نماز می‌خواند، گود زورخانه دومین گودی است که مقدس است. سازمان ورزش باید ترتیبی بدهد که تمام ورزشکاران تمام رشته‌ها حداقل یک بار در زورخانه حضور پیدا کنند و فرهنگ آن را یاد بگیرند و جوانمردی را حس کنند.

وی افزود: من خوشحال می‌شوم که ببینم کسانی مانند پهلوان تختی و پوریای ولی تکثیر شوند. به مردم اصفهان نیز تبریک می‌گویم که برگزار کننده جشن روز پهلوانی در شهر خود هستند.

امروز هفدهم شوال در تقویم ملی ایران به عنوان روز فرهنگ پهلوانی نام گرفته است که به همین مناسبت جشنی با حضور پیشکسوتان ورزش پهلوانی در اصفهان، پایتخت فرهنگ پهلوانی کشور برگزار شد.

تسنیم