سرویس: اجتماعی 09:02 - پنجشنبه 31 تیر 1395

سردار جعفری:

مسؤولان دولتی درباره مسأله حجاب یا فکری ندارند و یا نمی‌خواهند فکری بکنند!

فرمانده سپاه پاسداران رویکرد دستگاه‌های دولتی را خلاف رویکرد اسلام و رهبری و هماهنگ با رویکرد دشمنان نظام دانست.

به گزارش اصفهان شرق، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در حاشیه دومین اجلاس سراسری «عفاف، عزت، عشق» در مشهد در جمع خبرنگاران گفت: اگر مردان ما، مردان باغیرتی باشند، هرگز اجازه نمی‌دهند همسر، دختر یا وابستگان نزدیکشان با این وضع زننده بی‌حجابی و بدحجابی در یک کشور اسلامی و شهید داده ظاهر شوند.

وی با بیان اینکه در مورد مشکل بدحجابی باید مستقیماً سراغ مردان رفت، افزود: ابتدا مردان باید در رابطه با خودشان موضوع عفاف را رعایت کنند؛ باید غیرت مردانه را برانگیخت و تحریک کرد تا زنان به این صورت در خیابان‌ها ظاهر نشوند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقایسه وضعیت موجود و مطلوب پرداخت و تصریح کرد: این فاصله زیاد است، ولی این راه باید طی شود؛ باید این راه را برویم و چاره‌ای نداریم، زیرا این راه ادامه دارد و این جهاد تعطیل شدنی نیست، تا هرزمانی که لازم باشد.

جعفری در ادامه با اظهار تأسف از عملکرد برخی دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: متأسفانه باید بگوییم رویکرد بسیاری از دستگاه‌های دولتی ما که باید در عرصه فرهنگ کار کنند، با دیدگاه اسلام، انقلاب و مقام معظم رهبری و رویکردی که ایشان دارند و اسلام از ما انتظار دارد، تطبیق ندارد؛ بلکه این رویکرد بیشتر با رویکرد فرهنگ غربی‌ها و دشمنان ما هماهنگ است؛ وقتی‌که این‌جور است ما خیلی نمی‌توانیم در این زمینه هماهنگ باشیم.

وی در پاسخ به این سؤال که جدیدترین اقدام فرهنگی سپاه پاسداران در مقابله با تهاجم فرهنگی چیست، گفت: سازمان‌دهی و ایجاد تشکل‌های مختلفی که بتوانند در این عرصه نقش ایفا کنند برنامه سپاه بوده است ازجمله در عرصه‌های مختلف که یکی از آن‌ها عفاف و حجاب است ما به حمایت از این جبهه مردمی عظیم که تشکیل‌شده است، کمک می‌کنیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سپاه را حامی و پشتیبان جبهه عظیم فرهنگی دانست و افزود: ما معتقدیم که مردم باید مثل دوران دفاع مقدس وارد عرصه تهدیدات فرهنگی و جنگ نرم شده و خودشان در همه مسائل، چه مسائل سیاسی و چه اقتصادی ورود پیدا کرده و نقش تعیین‌کننده‌ای را ایفا کنند؛ ما نیز به‌عنوان خدمتگزار مردم و به‌عنوان حامی و پشتیبان آن‌ها هستیم و ان‌شاءالله همه این کارها به نتیجه برسد.

جعفری در پاسخ به اینکه فکر می‌کنید چه اتحادی باید بین سپاه پاسداران و دستگاه‌های دولتی برقرار شود تا اقدامات جدی‌تری برای مقابله با بدحجابی صورت گیرد، اظهار داشت: ابتدای این هماهنگی و هم‌افزایی، عزم و اراده است یا به‌عبارت‌دیگر، لازمه این هم‌جهتی در تفکر و رویکرد و دیدگاه احساس می‌شود.

وی با اظهارنظر درباره دومین اجلاسیه رصد نمای «ع»، گفت: اجلاس بسیار باشکوه و خوبی بود؛ من از همه دست‌اندرکاران و به‌ویژه آقای دعایی تشکر می‌کنم که این پرچم را بلند نگه‌داشته‌اند و برای همه آن‌ها آرزوی توفیق می‌کنم.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: البته هنوز باید کارهای بسیار زیادی انجام شود و اکنون در ابتدای این راه هستیم؛ مرحله شناسایی جبهه و نیروها و سازمان‌دهی آن‌ها به زمان خاصی نیاز داشته است که ملزم به صرف آن بوده‌ایم؛ ان‌شاءالله این همایش‌ها در جهت شناسایی یکدیگر و شناسایی توانایی و هماهنگی و هم‌افزایی برگزار شود و در سال‌های آینده و ماه‌های پیش رو شاهد عملیات‌های مهم و تعیین‌کننده‌ای در این عرصه باشیم.

جعفری در پاسخ به این سؤال که حجاب را چه شکلی و چه رنگی می‌بینید، گفت: رنگ حجاب سیاه نیست؛ منظور از حجاب این است که شرایط و حدودی که در دین مقدس اسلام وضع‌شده رعایت شود؛ این حدود به حدی است که برای جنس مخالف تهدیدکننده نباشد؛ پس رنگ آن مهم نیست.

وی همچنین به موضع سپاه پاسداران در مقابل وضعیت کشمیر اشاره نموده و افزود: ما در دنیا دچار چنین مشکلی هستیم و در خیلی از کشورهای مختلف، مسلمانان بی‌دفاع و مظلوم تحت ظلم و تجاوز قرار گرفتند، ازجمله مردم مظلوم کشمیر که در چنین وضعیتی هستند؛ امیدواریم ان‌شاءالله دولت هند که ادعا دارد و خودش را هم‌ردیف کشورهای ظالم در نظام سلطه نمی‌داند، دست از این ظلم نسبت به مردم کشمیر بردارد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به این سؤال که دستگاه دیپلماسی در رابطه با ماجرای کشمیر چه موضعی باید داشته باشد، گفت: این دستگاه قطعاً می‌تواند مواضع مؤثرتری داشته باشد، البته مشروط به اینکه به آن انقلابی بودن و انقلابی عمل کردنی که رهبری فرمودند عمل کنند.

منبع: فارس
دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.