اصفهان شرق

زنده نگهداشتن یاد شهدا باعث تداوم راه انقلاب است/ نیک آباد مزین به نعمت شهید مدافع حرم

کدخبر: 107660
1395/04/29 در ساعت 12:50

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از جرقویه سفلی، صبح امروز نیک آبادی ها میزبان همسری صبور و ایستاده از جرگه همسران شهدای مدافع حرم اصفهانی بودند.

مردم بخش جرقویه سفلی، سابقه خوبی از ایثار و رشادت در کارنامه دفاع از اسلام و کشور دارند و امروز جمعشان به حضور همسر شهیدی از نسل دهه شصتی های امروز قوت دو چندان گرفت.

همسر شهید مسلم خیزاب در مدح جایگاه شهدا گفت: زنده نگهداشتن یاد شهدا باعث تداوم راه انقلاب شده و شهادت بالاترین پاداش جهاد فی سبیل الله است و قطعا عظمت ما به خاطر شهادت جوانان و فرزندان این ملت جاوید است.


خانم رنجبر با بیان اینکه عزت و بزرگی اسلام و مسلمین ثمره خون همین شهداست، اظهار کرد: شهدا مظهر عقلانیت دینی و مدافع حقانیت و عدالت بوده اند و شهادت یعنی وارد شدن به حریم الهی است.

وی با اشاره به برخی شباهت ها و تفاوت های موجود در مورد شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، گفت: امروز شباهت های زیادی از در منش و رفتار شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس وجود دارد ولیکن امروز شهدای مدافع حرم به نسل سوم و چهارم انقلاب که فقط شاهد شنیدن خاطرات شهدای دفاع مقدس بودند، شیوه عملی شهید و شهادت را نشان دادند.

رنجبر با توجه به اینکه با آمدن شهدای مدافع حرم، توانستیم از نزدیک در بدرقه یک جوان مدافع حریم اسلام شرکت کنیم، افزود: در یک کلام می توان گفت؛ در این زمان به وضوح می توانیم راه و روش زندگی یک شهید مدافع حرم را لمس کرده و بدانیم راه شهدا ادامه دارد.
وی با تجلیل از همسر شهید جاوید الاثر حاج محمود شفیعی، اظهار کرد: خوشبختانه شهر نیک آباد دارای نعمت شهید مدافع حرم است اما نکته مهم این است که ما هیچگاه نباید به فرزند یا همسر شهید با ترحم نگاه کنیم و بدانیم احترام و ترحم دو مقوله جدا از هم است.
همسر شهید خیزاب ادامه داد: نوع رفتار ما با همسر یا فرزندان شهید باید به گونه ای باشد که باعث رنجش آنها نشود زیرا طبق آیات و روایات شهدا زنده هستند.

وی در بخش دیگر صحبت های خود به عظمت حجاب و عفاف اشاره و تصریح کرد: خواهران جامعه بدانند که با نقاشی کردن صورت های خود در اجتماع عمومی، بی عفتی را در جامعه رواج می دهند و استشمام بوی بهشت را از خود دریغ خواهند کرد.