سرویس: اجتماعی 21:00 - دوشنبه 28 تیر 1395

امروز انجام شد؛

کاروان سنجش سلامت کودکان بدو ورود به دبستان به تودشک رسید/ تصاویر

طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال تحصیلی 96-95 با استقبال خانواده های تودشکی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از تودشک، هر سال با آغاز فصل ثبت‌نام مدارس، طرح سنجش سلامت جسمی نوآموزانی که در سال تحصیلی جدید وارد کلاس اول دبستان خواهند شد، انجام می‌شود.

در شهر تودشک نیز این طرح با حضور نوآموزان و خانواده‌های آنها آغاز شد و پس از تایید سنجش سلامت جسمانی نوآموز جهت ثبت‌نام به مدارس معرفی می‌شوند.

این طرح که به نوعی غربالگری پیش از ورود به دبستان است شامل ارزیابی‌های بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی ـ حرکتی، اندازه‌گیری توده بدنی، قد به سن، معاینات دهان و دندان، پوست ومو، اختلال روان پزشکی و معاینات پزشکی عمومی است.

خانواده‌ها براساس نوبتی که دبستان ها با هماهنگی پایگاه‌های سنجش سلامت برای آنها در نظر می‌گیرند، کودکان بدو ورود به دبستان را به این پایگاه‌ها هدایت می‌کنند.

هدف از برگزاری سنجش سلامت کودکان بدو ورود به دبستان؛ تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی های جسمی کودکان، پیشگیری ازبروز و تشدید بیماری ها، ارزیابی وضعیت آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان، تشخیص به موقع کودکان با نیازهای ویژه و جای دهی صحیح آنان در نظام آموزشی همچنین کمک به جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان در طول دوران تحصیل است.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.