سرویس: اخبار شهرستان 18:08 - دوشنبه 28 تیر 1395

در اولین جلسه کمیته امنیتی اجتماعی حسن آباد مطرح شد:

نقش مردم مهمترین عامل در ایجاد امنیت اجتماعی و فرهنگی قلمداد می شود

شهردار شهر حسن آباد در جلسه کمیته امنیتی شهر گفت: آنچه امروز در پایداری امنیت اجتماعی فرهنگی و نهادینه کردن آن در جامعه نقش اصلی را بازی می کند، مشارکت و حضور مردم است.

به گزارش اصفهان شرق از جرقویه علیا، عصر امروز اولین جلسه کمیته امنیتی اجتماعی حسن آباد با حضور مسئولان محلی و بخشی با موضوع امنیت به عنوان مهم ترین مساله در سطح کلان، تشکیل شد.

شهردار شهر حسن آباد مسئله امنیت را مهمترین موضوع در هر جامعه بیان کرد و گفت: به قوه الهی امروز جامعه و کشور ما از این نعمت با تلاش نیروهای انقلابی، انتظامی و بسیج برخوردار است و هر فرد باید به ارزش ها و قوانین موجود در آن جامعه احترام بگذارد.

حسین ایروانی با اشاره به انتظار همه مسئولان در وجود امنیت جوامع اظهار کرد: با توجه به اینکه هر مسئولی در هر سازمان و ارگانی انتظار دارد در جامعه افراد به ارزش ها و قوانین احترام گذاشته و از انها پیروی کند ولی طبیعی است که در هر جامعه، روستا یا شهری تعدادی افراد از این ارزشها و قوانین تبعیت نکرده و بعضا باعث ایجاد ناامنی در جامعه می شوند و قطعا شهر حسن آباد نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی با ذکر برخی حوادث طی سال های اخیر در بخش و لزوم تاکید بر رعایت قوانین، افزود: باید نگاه ویژه ای به مسئله اعتیاد و ریشه های آن داشت و در همین راستا با همکاری شهرداری، کلانتری شهر حسن آباد و بسیج حوزه 5 کمیته ای تحت عنوان کمیته امنیتی اجتماعی فرهنگی تشکیل شده تا با هماهنگی و اطلاع رسانی کامل از این گونه اتفاقات جلوگیری شود.

شهردار شهر حسن آباد در ادامه با اشاره به عوامل این گونه اقدامات گفت: عوامل مختلفی در ایجاد آسیب های اجتماعی نقش دارند که می توان به مهمترین انها اعم از، عدم اعتقاد به آموزه های دینی، آشفتگی و از هم گسیختگی کانون خانواده، رفیق ناباب، وجود مواد مخدر و ایجاد اعتیاد، استفاده از ماهواره و گوشی های مدرن توسط جوانان و نوجوانان، بیکاری و فقر فرهنگی اشاره کرد.

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین راه های جلوگیری از ایجاد آسیب های اجتماعی اقدامات پیشگیرانه  و حضور و مشارکت مردم می باشد که مهمترین کار در این قسمت هماهنگی بودن بخش های خصوصی و عمومی از جمله شهرداری، کلانتری، بسیج و کانونهای فرهنگی وشهروندان می باشد.

ایروانی از ایجا نمایشگاه در موضوع اسیب های مواد مخدر توسط کلانتری شهر، نصب دوربین های مدار بسته در نقاط حساس شهر، آگاهی مردم نسبت به مسئله امنیت اجتماعی فرهنگی با نصب بنر و پلاکارد در سطح شهر به عنوان اقدامات پیشگیرانه نام برد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.