سرویس: اجتماعی 15:08 - دوشنبه 28 تیر 1395

استاندار اصفهان:

اجلاس جهانی صنایع دستی به میزبانی اصفهان در مهرماه برگزار می شود

زرگرپور در نخستین جلسه شورای راهبری هجدهمین اجلاس جهانی صنایع دستی در استان از میزبانی اصفهان برای اجلاس جهانی صنایع دستی در مهرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق، رسول زرگرپور در نخستین جلسه شورای راهبری هجدهمین اجلاس جهانی صنایع دستی در استان که با حضور معاون صنایع دستی کشور برگزار شد‌، اظهارداشت: اصفهان و جیپور هندوستان به عنوان اولین شهرهای جهانی صنایع دستی در رشته های متعدد برگزیده شده اند.

استاندار اصفهان با اشاره به برگزاری اجلاس بین المللی صنایع دستی در استان، گفت: برگزاری اجلاس های بین المللی متفاوت از اجلاس های داخلی است و باید در چارچوب اجلاس های جهانی به آن ها پرداخته شود.

زرگرپور با بیان اینکه در رویدادهای بین المللی که مربوط به سازمان ها و نهادهای بین المللی است، نمایندگان این سازمان ها بیشترین نقش را بر عهده دارند، گفت: باید براساس چارچوب هایی که از سوی این نهادها مشخص می شود هماهنگی های لازم صورت پذیرد تا اصفهان بتواند میزبان خوبی باشد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه بهره برداری از این رویداد بزرگ بسیار مهم است، گفت: مدیریت استان برای هرگونه هماهنگی با دستگاه های مختلف استان اعلام آمادگی می نماید و معتقد است که این اجلاس نه تنها باعث افتخار و آبروی اصفهان بلکه باعث آبروی ایران خواهد بود.

زرگرپور افزود: نحوه ی برگزاری این اجلاس بین المللی می تواند بازتاب خوبی در کشورهای میهمان داشته باشد و همه ی دستگاه ها باید تمام همت و تلاش خود را برای برگزاری هرچه بهتر این اجلاس بکار گیرند.

مدیرارشد استان در پایان گفت: شهرداری ظرفیت بزرگی است که می تواند نقش مهمی در فضاسازی شهر در خصوص صنایع دستی داشته باشد.

بهمن نامور مطلق نیز در این جلسه اظهارداشت: به همت هنرمندان اصفهان و علی رغم مخالفت های برخی از کشورها، اجلاس جهانی صنایع دستی در اصفهان برگزار می شود و حیثیت این اجلاس نه تنها به ایران بلکه به آسیا باز می گردد.

وی با اشاره به اینکه این اجلاس یک رویداد علمی، فرهنگی و تجاری است، افزود: برگزاری این اجلاس بزرگترین رویداد تاریخ صنایع دستی و یک رویداد خوب در مدیریت جهانی صنایع دستی است که ایران در آن مشارکت دارد.

گفتنی است در این جلسه که به ریاست استاندار اصفهان تشکیل شد و در خصوص هماهنگی و نحوه برگزاری بزرگترین رویداد صنایع دستی در سطح بین المللی در مهرماه سال جاری بحث و گفتگو شد و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

روابط عمومی استانداری اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.