سرویس: اجتماعی 15:28 - دوشنبه 28 تیر 1395

در هیاهوی خبرهای حمله به آمبولانس اورژانس دولت آباد؛

نجات جان نوزاد 10 روزه توسط تکنسین اورژانس 115 ورزنه

نوزاد ده روزه ای که به دلیلی دچار انسداد راه هوایی شده بود به لطف خدا و کمک ویژه شیفت اورژانس ورزنه به زندگی بازگشت.

به گزارش اصفهان شرق، اورژانس، وظایف خود را در کم ترین زمان ممکن انجام می دهد و می توان گفت کم ترین قصور را تا کنون از پرسنل وظیفه شناس اورژانس شاهد بوده ایم.

در همین رابطه امروز شاهد حرکتی شایسته از پرسنل اورژانس ورزنه بودیم که با تلاش و اقدام به موقع خود توانست در کوتاه ترین زمان، کودک ده روزه را از مرگ حتمی نجات دهد.

به نقل از یکی از مخاطبان، نوزاد ده روزه ای به دلیلی دچار انسداد راه هوایی شده و قادر به تنفس نبود و در این بین، جرقه ای از امید در ذهن خانواده زده می شود و با اورژانس تماس گرفته و در اوج ناامیدی از سرنوشت فزرندشان، با خدمت خالصانه این پرسنل وظیفه شناس، زندگی شهروند ورزنه ای با نجات فرزند دلبندشان، جان دوباره ای می گیرد.

مسلما انعکاس این حرکت پرسنل اورژانس، می تواند عرق شرم را بر چهره کسانی بنشاند که با رفتارهای ناملایم، باعث رنجش این گرامیان می شود.

لازم به ذکر است، طی روزهای گذشته در خبرها شنیده شد که مسؤول روابط عمومی اورژانس اصفهان اعلام کرد که، جمعه شب گذشته پس از فوت یک مصدوم در اصفهان، خانواده جان‌باخته مجدداً با اورژانس تماس گرفته و تقاضای آمبولانس می‌کنند اما پس از مراجعه آمبولانس به محل، ناگهان چندنفر به سمت آمبولانس حمله‌ور می‌شوند.

در این بین، گاهی پای درد و دل پرسنل اورژانس که می نشینی آهی از ته دل سر می دهند و از برخی نگاه ها و رفتارهای تنش زا سخن می گویند که به واسطه حضورشان در برخی صحنه های تصادف، توسط برخی مردم حاضر در صحنه، شامل حالشان می شود ولی پرسنل خدوم، پاسخی جزء خدمت به موقع به حادثه دیدگان ندارند.

برخی هم که اهل تعامل نیستند و دائم در ایجاد حاشیه سازی برای اورژانس نقش ایفا می کنند و بس!!

لازم است بدانیم که چنین اتفاقاتی به ضرر جامعه است چراکه باعث کاهش ضریب امنیتی در کار تکنسین‌ها شده و آمادگی ذهنی آن‌ها را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

بهتر است به همه حاشیه سازان گفت که قبل از اینکه دائم زمان دیر رسیدن را به رخ پرسنل بکشیم، این نکته را مد نظر قرار دهیم که با تماس به 115، ابتدا این تماس به اتاق فرمان رسیده و پس از آن برحسب دریافت شرح حال و منطقه حادثه دیده، به تیم اورژانس همان شهر فرمان آماده باش می دهد.

پس ضروریست از تلفن زدن های مکرر به اورژانس های شهر و رفتار بد و بی انصافانه، کمی آن روی سکه و نیمه پر لیوان را ببینیم.

ما هم به نوبه خود از همه پرسنل اورژانس 115 ورزنه، خصوصا محمد رضا محمدی از کمال آباد و امیدوار رزمی از شیراز تشکر ویژه داریم.

با تشکر از همکاری بچه های کانال ورزنه نگین شرق اصفهان که ما را در انعکاس به موقع این خبر یاری رساندند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.