اصفهان شرق

غرق شدن و برق گرفتگی در اصفهان افزایش یافت

کدخبر: 107544
1395/04/28 در ساعت 08:35

به گزارش اصفهان شرق، به نقل از صاحب نیوز، آمار برق گرفتگی و غرق شدگی در سه ماهه اول سال سال جاری در استان اصفهان بیشتر شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان اصفهان روز دوشنبه اعلام کرد: در موارد برق گرفتگی هفت مورد فوتی (شش مرد و یک زن ) به مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان ارجاع شده است.

علی سلیمانپور اظهار کرد: این عدد نسبت به مدت مشابه سال قبل که شش نفر (یک زن و پنج مرد) بوده افزایش داشته است.

وی درباره آمار فوت شدگان ناشی از غرق شدگی هم خاطر نشان کرد: تعداد ۱۲ مورد فوتی( ۱۰مرد و دو زن) در این مدت غرق شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۰نفر و همگی مرد بوده افزایش داشته است.

به گفته این مسوول، آمار تلفات غرق‌شدگی در طی سه ماهه امسال در کانال ها سه نفر، دریاچه مصنوعی و سد دو کشته، چاه ها دو نفر ، رودخانه یک مورد و سایر مکان ها چهار نفر بوده است.

وی در خصوص آمار اجساد معاینه شده در مراکز پزشکی قانونی استان با تشحیص علت مرگ مسمومیت با گاز مونواکسید کربن توضیح داد: ۱۳ نفر شامل شامل یک زن و ۱۲ مرد به این علت جان باختند که این عدد نسبت به تعداد چهار نفر در مدت مشابه با سال قبل افزایش داشته است.

مدیر کل پزشکی قانونی اصفهان ادامه داد: فوت شدگان ناشی از سوختگی نیز شامل ۵۱ نفر، (۲۷زن و ۲۴مرد) بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۶۲ نفر بوده، کاهش نشان می دهد.

دکتر سلیمانپور افزود: در خرداد ماه سال جاری ۲۱ نفر (هشت زن و۱۳ مرد) بدنبال سوختگی جان خود را از دست داده اند که نسبت به خرداد ماه سال گذشته (۲۴ نفر، ۱۲ زن و ۱۲ مرد) با کمتر شدن این آمار روبرو هستیم.

این مسوول همچنین از کم شدن آمار متقاضیان دریافت مجوز سقط درمانی در پزشکی قانونی استان اصفهان در سه ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت: ۱۳۱نفربرای دریافت مجوز سقط درمانی به مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان مراجعه و ۱۰۹نفر از آنها مجوز سقط درمانی را دریافت کرده اند.

این مسوول قضایی توضیح داد: سازمان پزشکی قانونی کشور به عنوان متولی بررسی درخواس تهای صدور مجوز سقط درمانی، تنها درمواردی اقدام به صدور مجوز سقط درمانی می کند که جنین زیر چهار ماه و واجد ناهنجاری های شدید مادرزادی بوده و یا مادر مبتلا به بیماریهای صعب العلاج همراه باخطر جانی در صورت تداوم بارداری باشد.