سرویس: دسته‌بندی نشده 13:53 - یکشنبه 27 تیر 1395

صحبت های شنیدنی سه نماینده مجلس اصفهان؛

متخلفین به حقوق اصفهان باید به مراجع قانونی معرفی شوند/ نجات تالاب گاوخونی، نجات شرق اصفهان است

چهار نماینده مردم اصفهان در مجلس، در جلسه هم اندیشی نمایندگان مجلس اصفهان با شورای بخش مرکزی شهرستان اصفهان از برخی دغدغه ها سخن گفتند.

به گزارش اصفهان شرق، شب گذشته جلسه هم اندیشی شوراهای روستاهای بخش مرکزی با حضور نمایندگان مجلس و دیگر مسئولان شهرستانی برگزار شد.

حجت الاسلام احمد سالک اولین نماینده ای بود که پس از شنیدن صحبت های نمایندگان شوراها، پشت تریبون رفت و با تاکید صحبت دوستان در برخی مشکلات و حل نشدن آن پس از سال ها به دلیل کمبود اعتبار مورد نیاز گفت: به دلیل گسترش استان و به تناسب توسعه و پیشرفت، مشکلات عدیده ای پیش روی این توسعه به وجود می آید و مسلما حل معضلات نیز باید متناسب با توسعه باشد.

وی اظهار کرد: مسلما نباید ساخت متروی اصفهان 25 سال به طول انجامد و یا اینکه برای ساخت یک پل زیرگذر در منطقه ای پرخطر از سال 78 تا کنون انتظار کشید و این مسائل و مشکلات در حیطه اجرایی و اعتباری است.

*بانک ها گاهی پا را بیخ گلوی مردم می گذارند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجموعه ای از ابزارها باید برای حل مشکلات در اختیار مدیر قرار گیرد، افزود: اگر مدیری در بخش خود، خلا قانونی را حس می کند باید به دستگاه های قانون گذار ارجاع دهد تا خلاء های موجود حل شود و بتوان مشکلات را تسهیل کرد.

وی با توجه موانع 21 گانه رشد تولید ملی، تاکید کرد: یکی از این موارد بانک ها است که گاهی پا را بیخ گلوی افراد می گذارد و گاها در شرایط رکود در کشور، پدر صنعت را در می آورد ولیکن در دنیا وقتی رکود است بانک ها تسهیلات را در اختیار مردم می گذارند.

سالک با اشاره به اینکه حرف 18 نماینده مردم اصفهان در مجلس رفع مشکلات است و همه یک حرف شده اند، گفت: مسلما یکی شدن نمایندگان اصفهان حرکت امید بخشی است و 18 نماینده اصفهان همه در رابطه با آب یک حرف مشترک را خواهند زد.

وی در پایان صحبت های خود خاطرنشان کرد: اگر با صداقت و اخلاص حرکت کردیم، نتایج خوبی عاید ما خواهد شد و زمانی که مردم این رفتار را از مسئولان مشاهده کنند، حامی نماینده گان خود در مجلس هستند.

*مردم علی رغم خشکسالی پای نظام ایستادند

مهندس حمیدرضا فولادگر با اشاره به اینکه مردم شرق اصفهان علی رغم مشکلات بسیاری که در خشکسالی به دوش کشیده اند با تحسین مشارکت بالای آنها در امر انتخابات، گفت: مردم شرق اصفهان پای نظام ایستاده اند و بالاترین حضور را در انتخابات هفتم اسفندماه به نام خود به ثبت رساندند و این نشان دهنده بصیرت آنهاست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به وظایف نمایندگان مجلس، اظهار کرد: نظارت، قانون گذاری و حضور در حوزه انتخابیه برای آشنایی مسائل سه وظیفه مهم نمایندگان است و در این خصوص اگر همکاری بین نمایندگان بالا باشد، قطعا راندمان کار نیز بالا می رود.

*ریزگردهای تالاب گاوخونی روزی به تهران می رسد

حیدرعلی عابدی در ابتدای صحبت خود از حضور مردم در آفرینش حماسه 7 اسفندماه سال 94 تقدیر کرد و گفت: اولین تجربه در بحث نمایندگی را دنبال می کنم و طی این دو ماه حدود 60 جلسه در رابطه با شناخت پتانسیل استان، برنامه ها و دیگر موارد مهم در این حوزه، در اتاق های فکر شهر اصفهان داشته ام تا آشنا با مسائل مردم شوم.

نماینده منتخب مردم اصفهان در مجلس دهم با توجه به اینکه مساله آب از اولویت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: در بحث آب استان اصفهان، فرصتی برای اغماض وجود ندارد و هر 18 نفر نماینده استان اصفهان بر سر این موضوع میثاق بسته ایم تا از منافع مردم دفاع کنیم.

وی افزود: استان اصفهان در برخورد با متخلفین و احقاق حق مردم اختلافی با استان های دیگر ندارد و قطعا سو مدیریت در بحث وزارت نیرو و استفاده از اختلاف استانی و قومی از جمله مسائل در حوضه آب بوه است.

عابدی تاکید کرد: بر اساس قوانین موجود به دنبال احقاق حق مردم هستیم و قطعا با هوشیاری جلوی متجاوزین و برداشت های غیر مجاز گرفته می شود.

وی با اشاره به اینکه تالاب گاوخونی کلید استراتژیک بحث های ما است، گفت: ملاک و محور ما بحث نجات تالاب گاوخونی و به تبع آن نجات شرق اصفهان است زیرا با جاری شدن آب در رودخانه و حرکت به سمت تالاب سفره های زیرزمینی احیا می شود و اگر تالاب خشک شود ریزگردها به تهران و دیگر شهرها خواهد رسید.

نماینده مردم اصفهان در مجلس بیان کرد: اگر تالاب گاوخونی جز اولویت های محیط زیست قرار گیرد، درصدی از کارها ما راحت می شود.

وی با اشاره به این مطلب که ضررهای رسیده به استان اصفهان را فراموش نخواهیم کرد، خاطرنشان کرد: درصدد تشکیل کمیته ای برای شناسایی افرادی هستیم که طی 12 سال گذشته به مردم اصفهان خیانت کرده و نسبت به مسائل حقوقی این استان بی تفاوت بوده اند و هرکس به حقوق اصفهان بی تفاوت بوده باید به مراجع قانونی معرفی شود.

عابدی با بیان اینکه خودکفایی مهم ترین بحث اقتصاد مقاومتی است است، افزود: ما باید به سطح خودکفایی برسیم و فرصت ها را نباید از دست دهیم و مسئولان باید به بحث های خودکفایی روستاها توجه و حمایت کنند.

گفتنی است، در ابتدای این جلسه نماینده شوراها و همچنین دهیاران روستاهای بخش مرکزی شهرستان اصفهان به بیان دغدغه ها و مشکلات پرداختند.

انتهای پیام/ش

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “متخلفین به حقوق اصفهان باید به مراجع قانونی معرفی شوند/ نجات تالاب گاوخونی، نجات شرق اصفهان است”

  1. ورزنه گفت:

    فقط حرف میزنند باید عمل کرد بتشعار درست نمیشه باحرف درست نمیشه

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.