سرویس: دسته‌بندی نشده 10:44 - یکشنبه 27 تیر 1395

فرماندار شهرستان اصفهان:

اولویت شهرستان بر تکمیل پروژه های نیمه تمام است/ سردرگمی و بلاتکلیفی در مدیریت روستاها احساس می شود

فضل الله کفیل در جمع شوراها و دهیاران بخش مرکزی شهرستان اصفهان گفت: بی هویت کردن مدیریت روستا از آسیب های موجود است که دولت باید در این خصوص پیگیری لازم را انجام دهد.

به گزارش اصفهان شرق، شب گذشته جلسه هم اندیشی شوراهای روستاهای بخش مرکزی با حضور نمایندگان مجلس و دیگر مسئولان شهرستانی برگزار شد.

فرماندار شهرستان اصفهان در این جلسه با اشاره به منابع محدود و تقاضای زیاد از این منابع گفت: با هنر مدیریت می توان بهره برداری حداکثری از منابع محدود داشت و در این خصوص بودجه های استانی تملک دارایی و اعتبارات ماده 10 و 12 از جمله منابع محدود در شهرستان در مقابل تقاضای بسیار مردمی و پروژه ای به حساب می آید.

فضل الله کفیل با توجه به واگزاری مبلغ 20 میلیارد و 500 میلیون از اعتبارات آلایندگی به دهیاری ها اظهار کرد: منطق حاکم بر بودجه درست هزینه کردن است یعنی 60 درصد بودجه در اختیار برنامه های عمرانی و حداکثر 40 درصد در حوزه جاری مصرف شود و شورا باید مدیریت خوبی را در منابع و اعتبارات محدود داشته باشد.

وی دغدغه روستاها را بحث ورود بنیاد مسکن در بحث تفکیک مطرح کرد و افزود: حق تفکیک حق روستا است و باید در اختیار روستا قرار گیرد، در این خصوص طی تفاهم نامه ای با بنیاد مسکن جزئیاتی از قبیل برگشت درآمد به روستا و دریافت پول نقد و هزینه کردن آن تحت نظر بخشداری و دهیاری مطرح شد.

فرماندار شهرستان اصفهان در بخش دیگر با اشاره به مدیریت روستاها گفت: در مدیریت روستاها شاهد سردرگمی و بلاتکلیفی هستیم و در این خصوص قانون مدیریت روستا را به بنیاد مسکن داده و این در صورتی است که طبق اعتقاد ما باید این مدیریت با دهیار باشد.

وی ادامه داد: بی هویت کردن مدیریت روستا از جمله آسیب های موجود است و دولت باید پیگیری لازم را در این خصوص انجام دهد.

کفیل، بحث پروژه های نیمه تمام را از جمله اولویت های موجود عنوان کرد و افزود: سال گذشته 423 پروژه در بودجه 94 از اعتبارات ماده 18 داشتیم و در این رابطه باید گفت که اتمام پروژه های نیمه تمام از اولویت های فرمانداری به شمار می رود.

وی به مشکل آب شرب اشاره و گفت: با صرفه جویی 20 درصدی در آب، شاهد قطعی این مایه حیات در روستاهای دور دست و یا افت فشار آب نخواهیم بود و در این خصوص می طلبد تا فرهنگ سازی درست مصرف کردن از سوی مسئولان روستا انجام گیرد.

فرماندار کاهش مصرف آب توسط دامداری ها و همچنین باغ ویلاهای موجود در حاشیه روستاها را یکی از عوامل موثر در صرفه جویی 20 درصدی آب شرب عنوان کرد.

وی با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی به « یک روستا یک طرح » اشاره و گفت: شوراها در این رابطه به این امر توجه ویژه داشته باشند که اگر هر روستا یک طرح مفید اقتصادی را دنبال کند قطعا از طرف دولت حمایت می شود.

کفیل در پایان به تغییر کاربری در روستاها اشاره و خاطرنشان کرد: در این رابطه مشکلی نداریم ولی باید توجه کافی به بی نظمی ها در احداث باغ ویلا و دیوار کشی های شبانه در مزارع داشته باشیم تا به مرور زمان با مشکل آب و ناهنجاری های اجتماعی در مناطق روبه رو نشویم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.