سرویس: اجتماعی 08:03 - یکشنبه 27 تیر 1395

مدیرعامل آبفای استان اصفهان:

مردم باید مصرف آب را در تابستان مدیریت کنند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: مردم باید مصرف آب را در تابستان مدیریت کنند.

به گزارش اصفهان شرق، به نقل از پایگاه اینترنتی آبفای اصفهان، هاشم امینی اظهار کرد: 8 سال متوالی است که استان اصفهان درگیر با پدیده خشکسالی است؛ بنابراین باید خود مردم مصرف‌شان را به نوعی مدیریت کنند تا بتوانند تمام روزهای سال آب مورد نیازشان را داشته باشند و در غیر اینصورت تأمین پایدار آب شرب مردم با مشکل مواجه خواهد شد.

وی به صرفه‌جویی 20 الی 25 درصدی مردم در فصل تابستان پرداخت و اظهار داشت: مسلم است که در فصل تابستان با افزایش دما تقاضا برای مصرف آب بیشتر می‌شود.

مدیرعامل آبفای اصفهان عنوان کرد: میانگین بارندگی در کشور حدود 200 میلی‌متر و در استان اصفهان بین 100 تا 120 میلی‌متر در سال است و ما در شرایط آب و هوایی خشک قرار داریم و اقتضای اقلیم گرم و خشک افزایش دما در فصل تابستان است که این عامل خود باعث افزایش مصرف آب می‌شود اما با این وجود باید مردم در فصل تابستان بیش از هر زمان دیگری مصرف آب را مدیریت کنند تا در این فصل گرم سال دسترسی کافی به آب داشته باشند.

وی تاکید کرد: در تمام روزهای سال مسؤولان امر برای تأمین و توزیع عادلانه آب شرب تلاش بسیاری می‌کنند اما در ماه‌های گرم سال این تلاش چند برابر می‌شود تا مردم در روزهایی که به دلیل افزایش دما به آب نیاز دارند از این مایه حیاتی بی‌نصیب نباشند؛ در این زمینه مدیریت مصرف از سوی مردم هم بسیار حائز اهمیت است.

امینی به چگونگی مصرف بهینه آب از سوی مردم اشاره کرد و تصریح کرد: مردم باید در فصل گرم سال از مصرف بی‌رویه آب جلوگیری کنند و به افرادی هم که آب را درست مصرف نمی‌کنند تذکر دهند؛ زیرا بررسی‌ها حاکی از آن است هنگامی که دمای هوا در تابستان به 39 الی 42 درجه می‌رسد، مصرف آب هم 32 درصد افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: به طور مثال در حالیکه از یک سردوش معمولی در هر دقیقه بین 18 تا 40 لیتر آب خارج می‌شود، می‌توان با استفاده از تجهیزات کاهنده میزان مصرف را بین 30 تا 55 درصد کاهش داد.

مدیرعامل آبفای اصفهان تصریح کرد: همچنین استفاده از سایبان کولرها و آبیاری فضای سبز در ساعات خنک شبانه‌روز از دیگر اقدامات مصرف بهینه آب در فصل تابستان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: محدودیت منابع آبی واقعیتی غیرقابل انکار است و شهروندان باید براساس شیوه‌هایی که کارشناسان توصیه می‌کنند درصدد مصرف بهینه آب برآیند تا تبعات بحران کم آبی به حداقل ممکن برسد.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.