سرویس: دین و اندیشه 11:02 - شنبه 26 تیر 1395

رئیس هیئت مدیره دارالقرآن اصفهان

تربیت ۵۰۰۰ مربی قرآنی در اصفهان/ ۱۲۰۰ دانش‌آموز در مدارس قرآنی دارالقرآن کریم تحصیل می‌کنند

رئیس هیئت مدیره دارالقرآن کریم اصفهان با اشاره به تربیت ۵ هزار مربی قرآن در دانشگاه معارف قرآن و عترت گفت: ۱۲۰۰ دانش‌آموز در مدارس قرآنی دارالقرآن کریم اصفهان تحصیل می‌کنند.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام مهدی گرجی با اشاره به فعالیت‌های دارالقرآن کریم اصفهان اظهار داشت: مرکز دارالقرآن کریم اصفهان 140 شعبه در شهر اصفهان و 30 دفتر شهرستانی دارد و به عنوان یکی از مراکز مادر در حوزه قرآنی فعالیت می‌کند.

وی افزود: 1250 دانشجو در ترم جدید در دانشگاه معارف قرآن و عترت وابسته به مرکز دارالقرآن کریم اصفهان تحصیل می‌کنند و یکی از رشته‌های این دانشگاه، تربیت مربی قرآن است که تا کنون 5 هزار نفر مربی قرآنی تربیت شده‌اند.

رئیس هیئت مدیره دارالقرآن کریم اصفهان بیان کرد: دارالقران کریم اصفهان یکی از مجموعه‌های مادر شهر اصفهان در حوزه فعالیت‌های قرآنی است و در گذشته فعالیت‌های شاخصی را در حوزه حفظ، تلاوت، تفسیر و معارف قرآن کریم انجام داده است.

وی با اشاره به فعالیت 8 مدرسه قرآنی زیر نظر دارالقرآن کریم اصفهان تصریح کرد: 1200 دانش‌آموز در این مدارس علاوه بر دروس اصلی، با شرکت در فعالیت‌های پرورشی، مهارت‌های مختلف همچون فنون سخنوری را یاد گرفته و با فرهنگ قرآنی و سبک زندگی قرآنی آشنا شوند.

گرجی گفت: دارالقرآن اصفهان همواره اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی در بخش قرآنی، علمی، ورزشی، مهارتی و غیره با رویکرد قرآنی کرده است و موضوعاتی همچون سبک زندگی قرآنی، اخلاق و آداب معاشرت قرآنی، هنر قرآنی، تغذیه قرآنی و زندگی قرآنی را در فعالیت‌های مراکز و مدارس قرآنی این مرکز را مد نظر قرار داده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های مرکز دارالقرآن کریم اصفهان در ماه مبارک رمضان بیان کرد: فعالیت‌ها و برنامه‌های دارالقرآن اصفهان در طول ماه مبارک ادامه داشته و اهتمام شعب، بر روی جزء خوانی و ختم قرآن بوده است.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.