سرویس: اخبار شهرستان 14:17 - جمعه 25 تیر 1395

امام جمعه شهر محمدآباد؛

نماز جمعه نمایشی از قدرت سیاسی اسلام است

حجت الاسلام کوهگرد گفت: نماز جمعه که نمایشی از قدرت سیاسی و اجتماعی اسلام است، باید هرچه باشکوه مندتر و پرمحتواتر اقامه شود.

به گزارش اصفهان شرق، خلاصه ای از خطبه های شهر محمدآباد جرقویه،

یکشنبه  27 تیرپذیرش قطعنامه 598 درسال 1367

بعدازانقلاب چهار مرحله وچهار مقطع رو تا امروزطی کرده ایم:

  • جنگ داخلی
  • جنگ خارجی
  • جنگ اقتصادی

4- جنگ فرهنگی

جنگ داخلی

من محاسبه کردم تنها در دوره ی ۱۰ ساله ی عمر پربرکت حضرت امام ۱۷ توطئه ی براندازی در این کشور انجام شد که اگر یکیش در یک کشور دیگر انجام شده بود آن نظام ساقط شده بود ولی این جامعه چون متکی به ولایت بود توانست همه ی آن توطئه ها را خنثی بکند

۴ کودتای نظامی طراحی شد

۵ جنگ قومی راه اندازی شد

۴ گروه تروریستی فعال شد

۲ جنگ خارجی یکی حادثه ی طبس و یکی هم جنگ تحمیلی

دو فتنه ی بزرگ هم طراحی شد که یکی فتنه ی شریعتمداری و دیگر فتنه ی قائم مقامی رهبری، ۱۷ توطئه ی براندازی شد آن هم در یک نظام نوپا تازه شکل گرفته بود ولی همه ی اینها را جامعه ی ولایی بود که خنثی کرد.

جنگ خارجی:

شباهت قطعنامه ومذاکرات هسته ای:

بین این دو برهه تاریخی 4 مورد شباهت عینی میبینم که واقعا نمی توان از آن به آسانی گذشت.

یکی  شباهت در افراد و شخصیت های کلیدی مذاکره ما وقتی نگاه میکنیم میبینیم در سال 66 آقای هاشمی، روحانی، ظریف و امثال این افراد در مرکز این برنامه قرار دارند و تمام تلاششان را از طریق فشار به امام، دادن اطلاعات غلط و… به کار میگیرند تا امام را مجاب به پذیرش قطعنامه مورد نظر آمریکا کنند، در سال 82 و در دوران ریاست جمهوری آقای خاتمی نیز همین افراد بودند که آن معاهده ننگین سعدآباد را امضا کردند و آمریکا در آنجا توانست تعلیق کامل هسته ای را از طریق آن 3کشور بر ما تحمیل کند، امروز هم همین تیم پای میز مذاکره مستقیم با آمریکا رفته و آدم با سابقه ای که از آنها میبیند دچار نگرانی میشود.

شباهت دوم مذاکرات با روزهای تحمیل قطع نامه این بود که : آن زمان امام بر مقاومت و ادامه جنگ تاکید میکردند و مرتبا بر تنبیه متجاوز و ادامه دفاع اصرار می ورزیدند؛ اگر سخنان امام را در سال های 66 و حتی ابتدای سال 67 ببینید، ایشان تا آخرین هفته ها، محکم و قاطعانه از دفاع و مبارزه حمایت و مردم را برای حضور در جبهه ها بسیج میکردند. امروز نیز رهبرانقلاب بر مقاومت و ایستادگی دربرابر زیاده خواهی های آمریکا مرتبا تاکید میکنند و مردم و مسئولان را به ایستادگی دعوت میکند، ایشان نیز تا امروز بر مقاومت، بی اعتمادی به آمریکا، شکست آمریکا و … تاکیدات فراوانی داشته اند.

شباهت سوم فضای مذاکرات هسته ای با تحولات پایان جنگ در برخی کارها برای ایجاد فشار بر امام و رهبری  بود: در آن روزها برخی شایعات به راه افتاد که مردم دیگر به جبهه نمی آیند و جبهه ها خالی شده است. امروز هم متاسفانه برخی دست ها مدام وضعیت کشور را بحرانی نشان میدهند و به دنبال ایجاد فشار روانی چه در عرصه سیاسی و چه اقتصادی هستند، آقای رییس جمهور از بدهی و خزانه خالی و رکود تورمی و… مرتب می گوید، سبد کالا توزیع میکنند، دیگر همکاران ایشان و رسانه های همسویشان نیز همین خط را دنبال میکنند.

شباهت چهارمی که بین این دو ماجرا و پروسه است، شباهت بین دو دشمن است: آن زمان درست است که صدام را آمریکای جنگ طلب و عهدشکن پشتیبانی میکرد، اما شخصیت صدام هم فردی غیر قابل اعتماد و جنگ طلب بود، این غیرقابل اعتماد بودن وقتی برای همه واضح تر شد که بعد از پذیرش قطع نامه، مجددا عراق به مرزهای ما حمله میکند و چند عملیات در جنوب و غرب انجام داد که معروفترین آنها مرصاد است. ما همین وضعیت را امروز میبینیم، بعد از ژنو به لیست تحریم ها اضافه میکنند، ساختمان های ما در آمریکا را مصادره میکنند، اشخاص و شرکت های جدید را محروم میسازند و آن تحریم هایی که اسم آوردند، لغو کنند، لغو نکردند. عهد شکنی و غیرقابل اعتماد بودن ، بی ادب و گستاخ بودن ویژگی مشترک دشمنان آن روز و امروز کشور ماست

جنگ فرهنگی و اقتصادی:

و بعد هم جنگ نرم ۲۰ ساله ای که برنامه ریزی شد و در سال ۸۸ کلیدش زده شد به وسیله ی همین جامعه ی ولایی بودکه متوقف شد

درجنگ فرهنگی سعی کردندضائقه ها رو عوض کنند وجایگاه فرهنگی را درسطح کشورتنزل بدهند
عوامل تهاجم فرهنگی

برون زا:تغییرضائقه ها

درون زا: عدم شناخت جایگاهها

امروزه یکی از اساسی ترین زیربناهای فرهنگی نمازجمعه است که رهبری از آن تعبیربه قلب فرهنگی وقرارگاه فرهنگی کردند

اهميت و ضرورت تشکيل قرارگاه با گرايش فرهنگي اینست که قرارگاه‌ها معمولاً عمليات‌هاي نامنظم در قالب نظم انجام مي‌دهند. یعنی بایدهمه مبادی فرهنگی درچتریک جایگاه مشغول به فعالیت شوندتاخروجی های مطلوب ازآن گرفته شود.

الزام قرارگاه فرهنگي در اين زمان به چند دليل است؛ يکي اينکه دنياي استکباري و صهيونيسم‌ و اربابانشان به اين نتيجه رسيده‌اند که عمليات نظامي عليه جمهوري اسلامي جوابگو نيست؛ چرا که آن را طي ۸ سال آزمايش کردند. دوم به دليل عمليات رواني دشمن و جنگ نرم. متخصصين جنگ رواني اينگونه تعريف مي‌کنند که اين جنگ تسخير ۱۵ سانتي‌متر بين دو گوش و بيني انسان است؛ يعني گرفتن فکر و عقل. يعني نبرد انديشه‌ها بدون خونريزي يا دستکاري ذهن آحاد مردم در جامعه که مقام معظم رهبري بر اين موضوع اشاره کرده‌اند که در جنگ رواني با ذهن و انديشه مردم کار دارند. تشکيل قرارگاه فرهنگي ضرورت مقابله با جنگ نرم است.

نماز جمعه به عنوان قلب تپنده فرهنگی هر شهری باید به شکل ساری و جاری در فرهنگ هر شهری حضور داشته باشد و با خلاصه کردن نماز جمعه در یک نماز دو رکعتی نمی توان مطالبه های کلان مقام معظم رهبری را برآورده کرد.

نماز جمعه، که نمایشی از قدرت سیاسی و اجتماعی اسلام است، باید هرچه باشکوه مندتر و پرمحتواتر اقامه شود.  ما نبایدگمان کنیم که نماز جمعه یک نماز عادی است؛ نماز جمعه با شکوه مندی ای که دارد، برای نهضت کوتاهْ عمرِ ما یک پشتوانه محکم، و در پیش برد انقلاب اسلامی ما عامل مؤثر است. مردم عزیزْ باید با شرکت خود، این سنگر اسلامی را هر چه عظیم تر و بلندپایه تر حفظ نماید تا به برکت آن، توطئه های خائنانه و دسیسه های مُفسدان خنثی شود».

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.