سرویس: اجتماعی 10:30 - پنجشنبه 24 تیر 1395

دست خیر اخوان داستانی فارفانی؛

اهدا 3 هزار متر زمین برای احداث مدرسه در فارفان بن رود/ ورزنه چشم به راه خیرین مدرسه ساز

اهدا 3000 متر زمین جهت ساخت مدرسه در روستای فارفان بخش بن رود به همت خیر مدرسه ساز انجام شد.

به گزارش اصفهان شرق از ورزنه، با توجه به کمبود شدید فضای آموزشی در منطقه بن رود، اخوان داستانی فارفانی (حاج عباسعلی، حاج محمد و حاج حسین)، خیرین روستای فارفان، قطعه زمینی به مساحت 3000 متر مربع با اعتباری بیش از  250میلیون تومان را جهت ساخت مدرسه در روستای فارفان، به آموزش و پرورش منطقه بن رود اهدا کردند.

مسلما مشارکت خیرین در ساخت مدارس از جایگاه بالایی برخوردار است و طبق پیشنهادات ارائه شده می توان طرح مشارکت خیرین مدرسه ساز به صورت مشترک و هماهنگ را اجرا کرد تا با سرعت بیشتری بتوان از پتانسیل خیرین در این زمینه استفاده کرد.

ترغیب خیرین مدرسه ساز به مناطق محروم اولین قدم در جهت نوسازی مدارس است و این در حالی است که یک فرد خیر می تواند خیرین دیگر را در ساخت مدارس دعوت کرده و بودجه مورد نیاز را تامین کرد.

رییس آموزش و پرورش بن رود فرهنگ سازی در زمینه ی تکمیل مدارس را در جذب افراد توانمند مهم دانست و گفت: برخی مواقع شاهد هزینه های میلیاردی در بازسازی و زیباسازی مساجد می باشیم و این در حالی است که مدارسی با نماز خانه های نیمه کاره و وضع نامطلوبی در بخش ما موجود است که می بایست توجه کافی در این زمینه به عمل آورد زیرا مدرسه خانه ی دوم فرزندان است و ۹ ماه از سال پذیرای آنها است.

وی با تاکید به نیاز شهرک مهر ورزنه به مدرسه گفت: کلنگ مسکن مهر ورزنه با ۴۰۰ خانوار به زمین زده شده است ولی به دلیل ساخت اکثر مدارس توسط خیرین و به دلیل نبود خیر در این خصوص متاسفانه دانش آموزان با طی کردن مسافت طولانی به مدارس شهر ورزنه می آیند.

حیدری از ۴ مدرسه ی تخریبی در بخش بن رود خبر داد و تصریح کرد: ورزنه با ۲ مدرسه و روستاهای باقر آباد و فارفان دارای مدارس در حال تخریب می باشند و به دلیل نبود پول کافی هر سال مجبور به گرفتن مجوز از اداره ی کل نو سازی مدارس استان در جهت تمدید زمان تخریب هستیم.

فرزندان بخش بن رود منتظر همت خیران مدرسه ساز هستند تا دلهره تخریب مدرسه همیشه با آنها همراه نشود.

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.