سرویس: اجتماعی 15:03 - چهارشنبه 23 تیر 1395

معاون امور بیمه ای تامین اجتماعی استان:

۲۱۲هزار پرونده تامین اجتماعی هوشمند می شود/ بیش از ۲۰ هزار نفر در استان بیمه بیکاری دریافت می کنند

دفترچه های فعلی از مردادماه به طور کلی تغییر پیدا کرده و هوشمند می شود، در قابل طرح SSN به ۲۱۲ هزار پرونده بیمه تامین اجتماعی استان شماره الکترونیکی اختصاصی داده می شود.

به گزارش اصفهان شرق، سعید وحید در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز، به مناسبت روز تامین اجتماعی در بحث آخرین اخبار مربوط به امور بیمه ای و دفترچه های تامین اجتماعی اظهار کرد: مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی دو سیاست و اولویت عمده را در سطح کشور تکلیف نموده اند.

وی با بیان اینکه وی از اجرای طرح SSN به عنوان نخستین طرح الکترونیکی تأمین اجتماعی در سال جاری نام برد و افزود: اجرای طرح SSN یا همان اختصاص شماره الکترونیکی به بیمه شدگان تأمین اجتماعی یکی از خدمات مهم الکترونیک این سازمان است که اجرای آن منجر به کاهش حضور مردم در شعب، کاهش تنش و صرفه جویی در هزینه‌ها خواهد شد.

معاون امور بیمه ای تامین اجتماعی استان اصفهان  ادامه داد: طرح ssn  است که طرح جدیدی در کل ایران بوده که به صورت کارت های ملی هوشمند شاخص هایی  را در  دفترچه های هوشمند ثبت می شود، گفت: این طرح بین المللی است که هر شخصی وارد سیستم تامین اجتماعی می شود، برای هر فرد  و خانواده ذیل پوشش بیمه ای  او یک شماره ۱۱رقمی تعلق می گیرد که از ابتدا تا پایان عمر فرد ثابت و به صورت متمرکز پرونده بیمه ای ثبت است.

وحید تاکید کرد: این طرح در دست اقدام از ابتدای خرداد ماه آغاز شده و طبق پیش بینی ها قرار بر اتمام طرح تا پایان اذرماه سال جاری است، ۲۱۲ هزار پرونده در استان اصفهان در قالب این پرونده قرار خواهند گرفت، طرح دومی که در زمینه امور بیمه ای سال جاری اجرا شده است، طرح متمرکز مستمری بگیران تامین اجتماعی است که به دلیل هم پوشانی به صورت متمرکز از تهران پرداخت می شود.

معاون امور بیمه ای تامین اجتماعی استان اصفهان افزود: طرح سوم بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه ای تولید کنندگان است که امسال طبق ماده ۱۳ قانون رفع موانع تولید به صورت مادام العمر تصویب شد که این بخشودگی تا صد در صد است.

وی در توضیح افزایش بیمه بیکاران براساس وضعیت رکود اقتصادی، عنوان کرد: امسال متاسفانه شاهد اقزایش ۳درصدی تعداد بیمه بیگران بیکاری دراستان هستیم این در حالی است که سال گذشته تعداد افراد بیمه بیاری بگیران کاهش پیدا کرده بود، سال گذشته تعداد کل بیمه بگیران بیکاری استان ۱۹ هزا رو ۵۰۰نفر بود که امثال به بالغ بر ۲۰ هزار نفر رسیده است.

وحید در توضیح آموزش به افراد بیمه شده برای رفع مشکلات ناشی از نا آگاهی گفت: عمده جلسات تامین اجتماعی در بحث آموزش از طریق صنوف و انجمن ها و اتاق بازرگانی است، به عنوان نمونه رانندگان درون شهری و بیرون شهری بیشترین تعداد بیمه شده ای تامین اجتماعی را با ۹۰ هزار نفر دارا هستند که اموزش های لازم را  از طریق انجمن آنها داده می شود.

وی با بیان اینکه این اموزش ها در زمینه کارخانجات و اتاق های بازرگانی در طول سال اجرا می شود، تاکید کرد: دفترچه های فعلی از مردادماه به طور کلی تغییر پیدا کرده و هوشمند می شود و برای این امر فراخوان داده می شود که افراد بیمه شده باید به مکان های معین مراجعه و با اسکن عکس و اثر انگشت دفترچه ها تغییر می کند و این طرح پیش ازاین به صورت آزمایشی در استان مرکزی انجام شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.