سرویس: غیر تولیدی 13:03 - چهارشنبه 23 تیر 1395

مدیرکل کانون پرورش فکری اصفهان

اجرای طرح‌های قرآنی در ۵۰ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان/جشنواره قرآنی در اصفهان برگزار می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با بیان اینکه بیش از ۵۰ مرکز این در اجرای طرح قرآنی شرکت دارند، گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های نیمه دوم سال جاری برگزاری جشنواره قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان است.

به گزارش اصفهان شرق، سید حامد عسگری‌فر با اشاره به برگزاری کلاس‌های تابستانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان اظهار داشت: در طول سال فعالیت‌های 42 گانه کانون در بخش‌های ادبی، فرهنگی و هنری برای کودکان و نوجوانان انجام می‌شود در همین راستا برای تابستان برنامه‌ها و کارگاه‌های ویژه‌ای را مد نظر داریم که در دو ترم برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: ترم نخست این برنامه‌ها همزمان با 22 خرداد ماه آغاز شد که تا پایان تیر ماه ادامه دارد، ترم دوم نیز از 10 مرداد تا پایان شهریور ماه برگزار خواهد شد و به دلیل همزمان شدن کلاس‌ها با ماه مبارک رمضان، برنامه‌های ویژه‌ای در حال برگزاری است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان درباره ویژه برنامه‌های برگزار شده در ماه مبارک رمضان بیان کرد: در این ماه برنامه‌ای تحت عنوان آشنایی با قرآن با روش‌های جدید که جذابیت خاصی برای کودکان و نوجوانان دارد برگزار شد که برای گروه‌‌های سنی مختلف، طرح‌های متفاوتی انجام می‌شود.

وی افزود: برای پایه‌های اول، دوم و سوم دبستان، طرحی تحت عنوان تسنیم بهشت برگزار می‌شود که در این طرح علاقه‌مندان با سوره‌های کوچک قرآن توسط کلیپ‌های آموزشی و آموزش‌های نمایشی آشنا می‌شوند و شیوه‌ خواندن اعراب و روخوانی را فرا می‌گیرند.

عسگری ‌فر درباره برنامه‌های قرآنی ویژه پایه‌های پنجم، ششم و هفتم دبستان خاطرنشان کرد: این رده سنی با سوره قصص، لقمان و مشابه آن که دارای مفاهیم ادبی زیادی هستند، آشنا می‌شوند و جزوه‌هایی به علاقه‌مندان داده می‌شود و به صورت هنری، ادبی و فرهنگی کار می‌شود.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان افزود: در تابستان کارگاه‌های نجوم و تفکر خلاق و در زمینه‌های علمی، کلاس‌‌های مهندسی خلاقیت و شیوه‌های محسبات سریع ذهنی را داریم، در زمینه‌های فرهنگی و هنری، کلاس‌های پرورش خلاقیت و مهارت خواندن، کارگاه‌های نقاشی و سفال، عکاسی و خوشنویسی، پویانمایی و فیلم‌سازی و نمایش عروسکی را برای رده سنی نوجوانان برگزار می‌کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان درباره استقبال از طرح‌های ویژه تابستان افزود: بیش از 50 مرکز در این زمینه فعالیت دارند و انتظار می‌رود که همانند سال گذشته، بیش از 2 هزار نفر در این طرح شرکت داشته باشند و برای تداوم این طرح، در نیمه دوم سال جاری جشنواره قرآنی را در نظر داریم که در آن مفاهیم یادگیری به صورت نوشتاری، نمایشی و نشریه دیواری توسط علاقه‌مندان ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: از خانواده‌هایی که تا این زمان به علت هم زمان شدن کلاس‌ها با ماه رمضان موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، می‌توانند در ترم دوم برنامه‌های کانون که از 10 مرداد شروع می‌شود، ثبت‌نام کنند.

تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.