سرویس: سیاسی 09:03 - چهارشنبه 23 تیر 1395

استاد اقتصاد دانشگاه:

هدف اول و آخر استکبار حذف ایران از حوزه های قدرت جهانی است/ FATF مصداق بارز دادن عنان خود به دست دشمن

عبدالهی با بیان اینکه سیاست دولت در میدان بین المللی به جای مقابله با استکبار مصالحه است، گفت: هدف اول و آخر استکبار حذف ایران از حوزه قدرت جهانی است

به گزارش اصفهان شرق، دکترعلی عبدالهی  رئیس دانشکده اقتصادی دانشگاه امین فولادشهر در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز ، پیرامون موضوع مهم FATF و سازمان مالی و مبارزه با پولوشویی، که تحت لوای برجام برای ایران مطرح شده است، اظهار کرد: لازم است قبل از پرداختن به موضوع FATFبراین مطلب تاکید کنم  که جبهه استکبار درصدد محدود ساختن هر حوزه و بخشی از ابعاد قدرت  در جهان برای ایران است.

وی ادامه داد: به این معنی که جبهه استکباری سعی می کند، همواره عرصه های قدرت  ایران را شناسایی و با مانع تراشی حقوقی  و ابزار جهانی چون مباحث مالی و بانکی، حقوق بشری، هسته ای و بهانه های دیگر ابعاد اقتدار ایران را تضعیف کنند.

استاد اقتصاد دانشگاه عنوان کرد: سخن اصلی استکبار این است که چون ایران در چهارچوب ما یعنی کشورهای قدرتمند جهان نیست، بنابراین نباید هیچ گونه ابراز قدرتی داشته باشد، حال این قدرت علم ، هسته ای ، موشکی باشد و یا اقتصاد و مالی ، ایران نباید داشته باشد.

وی با بیان اینکه جبهه استکبار با قدرت هر چه تمام تر حرف نبود ایران در موضع قدرت جهانی را مطرح می کند، خاطرنشان کرد: امروز آمریکا دیگر حرفی از دموکراسی نمی زند بلکه بیان می کند موظف دولت ها و ملت ها باید  در چهارچوب سیاست های امریکا باشد.

عبدالهی عنوان کرد: در بحث اقتصادی همه  بهانه سازی ها و مانع تراشی های به ظاهر قانونی که جلوی پای نظام ایران از سوی امریکا پس از برجام گذاشته می شود در همین راستا است، من معتقدم که در هر میدانی باید مرد آن میدان را داشته باشیم که در صحنه بین المللی در چند سال اخیر مرد میدان عمل نبوده است.

وی افزود:قرار دولتمردان این نیست که در میدان جهانی با کشورهای ابرقدرت مقابله کنند، بلکه سیاست مصالحه انتخاب شده است بنابراین هر موضوع دیگر که از سوی ۵+۱ مطرح شود، از سوی دولت پذیرفته می شود.

استاد دانشگاه اذعان کرد: سیاست مصالحه با دشمن و استکبار در این چند سال اخیر در سطح وزارت خارجه ضربه های زیادی را به ما زده است، ما همواره عقب نشینی داشته ایم.

وی بیان کرد: FATF  و مطرح کردن موضوعات مالی در حقیقت در راستای توسعه نفوذ وتسلط  غرب بر منابع قدرتی ایران است، مصداق بارز دادن عنان  خود به دست دشمن است، امریکا با مطرح ساختن FATFقصد دارد  اطلاعات  مالی ایران را به سیستم های خود تحت لوای ابزارهای جهانی متصل کند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.