سرویس: اجتماعی 17:06 - سه شنبه 22 تیر 1395

مدیر مؤسسه قرآن و عترت بیّنه:

تربیت تخصصی بیش از ۱۵۰۰ قاری نوجوان در استان اصفهان

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بیّنه اصفهان گفت: تا کنون ۲۱ هزار نفر در دوره‌های مقدماتی و بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ نفر در دروه‌های تخصصی آموزش قرائت قرآن موسسه بیّنه شرکت کرده‌اند.

به گزارش اصفهان شرق،مرتضی  بشیری با بیان اینکه فعالیت مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بیّنه اصفهان از سال 1382 آغاز شده است، اظهار داشت: اصلی‌ترین و عمده‌ترین فعالیت ما آموزش قرائت قرآن کریم ویژه نوجوانان پسر 7 تا 15 سال است.

وی افزود: در ابتدا برای نوجوانان، دوره مقدماتی شامل 6 جلسه برگزار می‌شود که در آن یک قطعه کوتاه 2 دقیقه قرائت قرآن، تمرین شده و آزمون گرفته می‌شود و افراد سپس در صورتی که توان قرائت خوبی داشته باشند، می‌توانند در یک دوره 4 ساله شامل 12 ترم و سالانه 3 ترم حضور یابند.

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بیّنه اصفهان ادامه داد: در این 12 ترم آموزشی، تمامی آموزش‌های لازم در بخش‌های روخوانی، روانخوانی، ترتیل، تجوید، قرائت تقلیدی تا قرائت تطبیقی و آموزش نغمات به فراگیران ارائه می‌شود، همچنین مباحث اخلاقی، اعتقادی، احکام، مفاهیم و حدیث در کنار آموزش‌های تخصصی ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: تا کنون 7 دوره آموزشی 4 ساله برگزار شده است که دوره 4 ساله نخست، تمام شده و دوره دوم در حال اتمام است، در مجموع 21 هزار نفر در دوره‌های مقدماتی شرکت کرده‌اند و بیش از یک هزار و 500 نفر برای شرکت در دوره‌های تخصصی 4 ساله انتخاب شدند.

بشیری با بیان اینکه هشتمین دوره تخصصی آموزش قرائت ویژه نوجوانان از ابتدای مهرماه سال جاری آغاز می‌شود، گفت: در گذشته در شهر اصفهان مؤسسه‌ای وجود نداشت که به استعدادیابی ویژه نوجوانان در زمینه قرائت قرآن بپردازد و این اقدام به صورت تصادفی و معمولا با حضور نوجوانی در جلسه‌ قرآن اتفاق می‌افتاد.

وی درباره به کارگیری قاریان نوجوان آموزش دیده در برنامه‌های قرآنی تصریح کرد: شرایطی در مؤسسه ایجاد شده است که نزدیک به 60 درصد از مربیان، از فراگیران دوره‌های بالاتر مؤسسه هستند، همچنین قاریان نوجوانی که در این مؤسسه آموزش دیده‌اند در مدارس، جلسات و برنامه‌های مختلف قرآنی به اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی می‌پردازند.

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بیّنه اصفهان افزود: یکی از برنامه‌های جانبی برای دانش آموزان موضوع جمع خوانی قرآنی است که سال‌ گذشته گروه 40 نفری در مؤسسه تشکیل شده که 20 نفر از آنان در ماه مبارک رمضان سال گذشته در محضر مقام معظم رهبری اجرا داشتند، همچنین در سال 1391، 8 نفر از این دانش‌آموزان در قالب یک گروه در محفل انس با قرآن در محضر رهبر انقلاب به اجرای برنامه پرداختند و امسال نیز قاری نوجوان 13 ساله به نام سید محمد حسین بنایی وطن، به تلاوت قرآن پرداخت.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.