سرویس: اجتماعی 08:51 - دوشنبه 21 تیر 1395

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی لارگانی عنوان کرد:

حفظ حجاب توصیه مشترک وصیت‌نامه شهدای انقلاب اسلامی

عضو مجلس شورای اسلامی نقطه مشترک وصیت‌نامه شهدا را توصیه به حفظ حجاب عنوان کرد و گفت: متأسفانه با به نحو احسن اجرا نشدن قانون حجاب و عفاف توسط دولت، شاهد وضعیتی در غیر شأن زنان جامعه هستیم.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ناصر موسوی لارگانی  در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز، پیرامون اهمیت حجاب و عفاف اظهار کرد: اواخر مجلس هشتم قانون حجاب و عفاف مورد تصویب مجلس قرار گرفت و پس از تأیید شورای نگهبان، توسط مجلس به دولت ابلاغ شد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با اظهار تأسف از اجرا نشدن به نحو احسن این قانون توسط دولت، گفت: به نظرم در این حوزه کمبود قانون نداشته باشیم، اما وضعیتی که امروز شاهد آن هستیم در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست.

وی با اشاره به نقطه مشترک وصیت‌نامه شهدا مبنی بر توصیه به حفظ حجاب، تأکید کرد: شهدای گران‌قدر انقلاب اسلامی در اکثر قریب به‌اتفاق وصیت‌نامه‌هایشان به خانواده، مادر، خواهر، همسر، دختر وزنان مسلمان سفارش به رعایت حجاب می‌کردند، اما وضعیت در جامعه ما به گونه دیگری شده است.

عضو مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه جدای از ترویج لباس‌های جلف و زننده در بعضی از لباس‌فروشی‌ها اظهار کرد: متأسفانه برخی از خانم‌ها در کوچه و خیابان‌ها از این لباس‌ها استفاده می‌کنند و این درخور شأن زنان مسلمان در یک کشور اسلامی و شیعی نیست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی لارگانی یکی دیگر از مشکلات امروز خانم‌های در جامعه را کشف حجاب رانندگان خانم در مسیرهای برون و درون‌شهری عنوان و تصریح کرد: این رفتار واقعاً زننده است و لازم است تا نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی با این بلیه ایی که روز به روز در حال گسترش است به صورت قاطعانه بایستد و از باب‌شدنش جلوگیری کند.

وی با اشاره به برخی از تولیدات و محصولات پخش شده از صدا و سیما، اظهار کرد: حقیقتا برخی از برنامه های منتشر شده توسط صدا و سیما شاید یک مقدار ترویج بد پوششی زنان را داشته باشد و نتوانسته در تولید فیلم هایی که انجام می شود برای ترویج حجاب و عفاف موفق باشد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی یکی از مشکلات صدا و سیما که مرکزی برای تولیدات فرهنگی است را کمبود بودجه عنوان کرد و گفت: خود این زحمتکشان نیز بر این موضوع صحه می گذارند، باید توجه داشته باشیم که در همین بودجه سال ۹۵ علی رغم تأکیدات رهبر معظم انقلاب روی مسائل فرهنگی و قرار دادن آن در کنار مسائل اقتصادی بازهم بودجه فرهنگی کاهش پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی لارگانی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ باید حرکت های زیادی انجام شود، اظهار کرد: متاسفانه بودجه های فرهنگی توسط این دولت و دیگر دولت های گذشته در بودجه های کشور روند کاهشی داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.