سرویس: اخبار شهرستان 22:00 - یکشنبه 20 تیر 1395

در همایش سرگروه های جهادی شرق اصفهان مطرح شد؛

خدمت به محرومین مهم ترین هدف اردوهای جهادی/ حرکت خوب عرصه های اقتصاد مقاومتی در شرق اصفهان

همایش مسئولین اردوهای جهادی شرق اصفهان با حضور مسئولین اردوها، فرماندهی ناحیه امام علی(ع) و مسئول مرکز مطالعات راهبردی بسیج سازندگی استان اصفهان در شهر هرند برگزار شد.

به گزارش اصفهان شرق، عصر امروز همایش مسئولین اردوهای جهادی شرق اصفهان با حضور مسئولان اردوها، فرماندهی ناحیه امام علی(ع) و مسئول مرکز مطالعات راهبردی بسیج سازندگی استان اصفهان در شهر هرند برگزار شد.

محمد رضایی در ابتدای جلسه با تشکر از بسیج سازندگی ناحیه و گروه های جهادی گفت: در دوره آموزشی رسم هجرت بسیجیان، اعضاء گروه‌های جهادی با هدف افزایش توجه و کارآمدی بیشتر در عرصه اقتصاد مقاومتی در مناطق روستایی در دوره شرکت داده شدند که مسئولین اردوهای جهادی شرق اصفهان نیز در آن حضور داشتند.

مسئول مرکز مطالعات راهبردی بسیج سازندگی استان اصفهان ادامه داد: مدیران گروه‌های جهادی آموزش‌هایی در زمینه هدایت و توانمندسازی گروه‌های جهادی و شناسایی مناطق محروم را گذرانده اند که امیدواریم امسال به نحو احسن از آن استفاده کنند.

*خدمت به محرومین و مستضعفین مهم ترین هدف های اردوهای جهادی

رضایی با اشاره به اهداف والای اردوهای جهادی افزود: خدمت به محرومین و مستضعفین مهم ترین هدف های اردوهای جهادی است. امروزه با توجه به شرایط اقتصادی کشور بچه های جهادی وظیفه خود می دانند که بتوانند در این عرصه ها اثرگذاری در کشور داشته باشند.

مسئول مرکز مطالعات راهبردی بسیج سازندگی استان اصفهان با بیان اینکه گروه‌های جهادی امسال فعالیت جدی در بخش اقتصاد مقاومتی دارند، تصریح کرد: اعزام مبلغ و روحانی خواهر و برادر به همراه هر یک از گروه‌ها، ارائه مشاوره در حوزه‌های کشاورزی، دام پروری، بازاریابی، برگزاری بازدید علمی، برپایی نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی، بازدید از عرصه‌های نمونه اقتصاد مقاومتی و سم‌پاشی اماکن دامی از جمله برنامه‌هایی است که در اعزام گروه‌های جهادی برای امسال در نظر گرفته شده است.

رضایی ادامه داد: بسیاری از مناطق خصوصا شرق اصفهان ظرفیت ها و پتاسیل هایی دارد که اگر شناسایی نشوند قطعا روز به روز اوضاع اقتصادی مردم بدتر خواهد شد. شناسایی ظرفیت ها و برنامه ریزی و اجرا وظیفه گروه جهادی است که نتیجه آن برداشتن چهره محرومیت از منطقه خواهد بود.

*ترویج و اشاعه فرهنگ خدمت‌رسانی در جامعه

وی هدف از برگزاری اردوهای جهادی را براساس تدابیر مقام معظم رهبری ترویج و اشاعه فرهنگ خدمت‌رسانی در جامعه به ویژه بین نوجوانان و جوانان عنوان کرد و افزود: جوانان باید قدر این فرصت را دانسته و از این مهم در راستای خودسازی استفاده کنند.

رضایی با ابراز خرسندی از فعالیت در اردوهای جهادی سال‌های گذشته، تصریح کرد: امیدوارم امسال نیز شاهد اثرگذاری خدمات جوانان و نوجوانان در قالب اردوهای جهادی  باشیم.

مسئول مرکز مطالعات راهبردی بسیج سازندگی استان اصفهان در پایان به سوالات مسئولین جهادی پاسخ داد و توجیهات لازم را برای برگزاری هرچه بهتر اردوها بیان کرد.

* وظیفه ما عملی کردن عرصه های اقتصاد مقاومتی در بین مردم

در ادامه جلسه سرهنگ مهدی ساعی با اشاره به خدمات خداپسندانه گروه های جهای گفت: در چند سال اخیر فرمایشات شیوای رهبر معظم انقلاب بر موضوع اقتصاد مقاومتی و تاکید بر این مبحث قرار گرفته و در این خصوص وظیفه ما عملی کردن عرصه های اقتصاد مقاومتی در بین مردم است.

فرمانده ناحیه امام علی(ع) با اشاره به ویژگی های جوانان انقلابی افزود: پایبندی به مبانی ارزشی و انقلاب اسلامی، هدف گیری مستمر آرمان ها و انجام آن با یک هدف بلند، پایبندی به حساسیت در مقابل دشمن و تقوای دینی و سیاسی از دیگر ویژگی های مهم جوانان انقلابی است.

سرهنگ مهدی ساعی اردوهای جهادی را حرکتی ارزشمند در جهت رضای خدا با ایمان و عزم راسخ جوانان این مرز و بوم عنوان و گفت: اردوهای جهادی با موضوعات فرهنگی، دینی، آموزشی و عمرانی در راستای کمک به محرومین و عمران و آبادانی مناطق دور از دسترس انجام می شود که افتخار بزرگی به شمار می رود.

وی با بیان اهمیت و نقش بسیج سازندگی اظهار کرد: بسیج سازندگی با حرکت جهادی خود نقش موثری را در سپاه ایفا می کند و امسال در راستای شعار اقدام و عمل، امیدواریم همانند سال های قبل، بتوانیم شاهد حرکت های وسیعی باشیم.

ساعی در ادامه تصریح کرد: حرکت های خوبی در عرصه های اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی در شرق اصفهان را شاهد بوده ایم و می توان از پرورش ماهی، شترمرغ و قارچ به عنوان بخشی از این طرح های فعال در منطقه اشاره کرد.

وی بیان داشت: بسیج سازندگی با حرکت فعال در زمینه ایجاد عرصه های اقتصادی و مشاغل خانگی در کاهش محرومیت شرق اصفهان در دوره خشکسالی توانست گام بردارد.

فرمانده ناحیه امام علی(ع) با بیان اینکه صنایع تبدیلی فرصتی دیگر به بسیجیان است، اظهار کرد: امیدواریم با ورود به این عرصه بتوان اشتغال زایی ایده الی در شرق اصفهان داشت و همچنین گسترش مشاغل خانگی با اشتغال بانوان و همچنین برگزاری نمایشگاه تولیدات اقتصاد مقاومتی بسیجیان شرق اصفهان از دیگر تمهیدات در این خصوص است.

* عرصه یابی و شناسایی مکان های مورد نظر 

ساعی عرصه یابی و شناسایی مکان های مورد نظر به منظور حضور جوانان را از جمله پیش برنامه های برگزاری طرح های جهادی عنوان و گفت: اردوهای یک روزه در قالب حضور حلقه های صالحین در عرصه های مرمت و بازسازی منازل روستایی تحت پوشش کمیته امداد و همچنین کمک به کشاورزان در جمع آوری محصول بوده است.

فرمانده ناحیه امام علی(ع) به مسئولین اردوهای جهادی توصیه کرد از اقشار دیگر بسیج برای فعالیت بهتر کمک بگیرند و گروه های جهادی را در پایگاه تقویت کنند.

مسئول بسیج سازندگی شرق اصفهان در ادامه همایش با ابراز خرسندی از برگزاری اردوهای جهادی طی سال جدید، گفت: ما از فعالیت تمامی عزیزان سپاسگذاریم و امیدواریم بتوانیم در عرصه خدمت گزاری بهتر به مردم کمکی برای باشیم.

محمد حیدری از مسئولین اردوهای جهادی درخواست کرد هرچه سریعتر نسبت به ثبت گروه های جهادی خود در سامانه اقدام کنند.

در پایان همایش از مسئولین گروه های جهادی سال گذشته تقدیر و تشکر شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.