سرویس: اجتماعی 20:18 - یکشنبه 20 تیر 1395

مادر شهید احمد نامجو:

بی حجابی تیری بر قلب مادران شهداست/ می ترسم آرزوی دیدار امام خامنه ای بر دلم بماند

مادر شهید احمد نامجو در حالی که برای حفظ حجاب اشک می ریخت، گفت: شهدا رفتند تا حجاب در جامعه ماندگار شود ولی برخی با ترویج سبک زندگی غربی می خواهند، بدحجابی رواج پیدا کند.

به گزارش اصفهان شرق، بر کسی پوشیده نیست که حجاب یک دستور دینی و از مسایل کلیدی و مهم جامعه است که هم به زنان و مردان جامعه مربوط می‌شود.

مساله پوشش وحفظ عفاف خاص دنیای اسلام وحتی دنیای ادیان نیست. براساس زمینه فطری، حتی جوامع اولیه وبه دور ازتمدن ومذهب هم آن را مورد توجه خود قرار داده‌اند. بنابراین، مساله پوشش وعفاف درهمه جوامع وملل به صورت‌های گوناگون وجود داشته است، اما با آمدن اسلام این مساله به عنوان یک حکم تکلیفی وضروری برای زنان تعیین گردید.

از دیدگاه اسلام؛ حجاب، به مفهوم محدود کردن فعالیت‌های اجتماعی زن نیست، بلکه زن می‌تواند با رعایت پوشش و حفظ حدود آن در جامعه حضوری فعال داشته باشد.

رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه ای(حفظه الله تعالی) در تبیین مساله ی عفاف زنان می‌فرمایند: «هر حرکتى که براى دفاع از زنان انجام مى‏گیرد، باید رکن اصلى آن رعایت عفاف زن باشد. در غرب به خاطر این‏ که به این نکته توجه نشد – یعنى مساله عفت زنان مورد اهتمام قرار نگرفت و به آن اعتنایى نکردند – کار به این بى‏بند و باری‌ها کشید … عفت در زن، وسیله‏اى براى تعالى و تکریم شخصیت زن در چشم دیگران، حتى در چشم خودِ مردان شهوتران و بى‏بند و بار است …

photo_2016-07-10_19-37-26

به دلیل اهمیت حجاب بر آن شدیم تا با حضور در کنار مزار شهدای اصفهان، حجاب را از کلام مادران شهدا تعریف کنیم.

به مادر شهید احمد نامجو رسیدیم، مادر با نگاهش با احمد حرف میزد، نمی خواستم لحظه زیبای گفتگوی مادر و فرزند را بر هم زنم، به این خاطر چند دقیقه ای منتظر ماندم…

با اجازه مادر شهید نامجو، از وی در خصوص اهمیت حجاب از نگاه شهدا پرسیدم و وی با نگاه پر معنا به من گفت: اگر کسی هستی که چادر را به ظاهری سرت می کنی، در خصوص حجاب جوابی به شما نخواهم داد زیرا حجاب انقدر گرانبها است که تظاهر به آن امری اشتباه و زشت است.

بعد از اطمینان مادر شهید از باحجاب بودنم، پای صحبت مادر نشستم…

مادر شهید نامجو گفت: احمد گل سرسبدی بود که در زمان دفاع مقدس چیده شد و خدا را شکر می کنم که خواهرانش بعد از سی و چند سال، به وصیت برادرشان عمل کرده اند و برای حفظ حجاب تلاش می کنند.

وی ادامه داد: احمد در وصیت نامه اش نوشت، راه حضرت زینب را ادامه دهید و امروز از این خرسندم که در راه امام خمینی(ره) و امام خامنه ای تا کنون ثابت قدم مانده ام و از خدا می خواهم تا برای لحظه ای از یاد شهدا و اینکه برای چه رفتند، غافل نشوم.

photo_2016-07-10_19-37-09

مادر شهید گفت: دخترانم با حجاب انس گرفته اند و حتی زمان شاه و در مدرسه، لحظه ای روسری و چادر از سرشان نیفتاد و قسم می خورم که اگر دختری بی حجاب داشتم، برخورد جدی با وی می کردم.

وی در ادامه صحبت هایش گریه افتاد و افزود: بارها گفته ام که اگر کسی به حجاب پایبند نباشد و کلمه ای بی ارزش از دهانش بیرون آید با وی قطع رابطه می کنم زیرا برای ماندگاری هر چادر خون شهیدی به زمین ریخته است.

مادر شهید اظهار کرد: از مسئولان میخواهم تا به امر حجاب توجه کافی نشان دهند و نگذارند قدم های بی حجابی قوت بگیرد زیرا با دیدن هر فرد بی حجاب، تیری بر قلب مادران شهید وارد می شود.

مادر شهید احمد نامجو در پایان از ما خواست تا سلامش را از طریق رسانه به امام خامنه ای برسانیم و درخواست کرد: خواهش می کنم تا مسئولان مربوطه زمینه دیدار من با رهبرم را فراهم کنند زیرا می ترسم ارزوی این دیدار بر دلم بماند.

وی اشک می ریخت و گفتگویش را با این جمله پایان داد: من خاک کف پای رهبرم هستم و امیدوارم بتوانم از نزدیک با رهبرم درد دل کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.