سرویس: اخبار شهرستان 12:23 - یکشنبه 20 تیر 1395

فرماندار اصفهان:

هنوز عده‌ای بحران آب را باور نکرده‌اند/ با 20 درصد صرفه‌جویی افت فشار و قطعی آب نخواهیم داشت

فرماندار اصفهان گفت: کمبود 20 درصدی منابع آبی در ایام پرمصرف سال مشکلاتی را همچون افت فشار و قطعی ایجاد خواهد کرد که تنها با همین میزان صرفه‌جویی می‌توانیم به خوبی از این ایام گرم سال بدون هیچ مشکلی عبور کنیم.

به گزارش اصفهان شرق، فضل‌الله کفیل صبح امروز در جلسه‌ای که پیرامون مشکلات به وجود آمده در خصوص قطعی آب چند روستا شرق اصفهان در هفته گذشته تشکیل شده بود در جمع مسؤولان مربوطه اظهار داشت: ما موظف به تأمین آب شرب مردم هستیم و این موضوع بیش از همه اولویت دارد.

وی با بیان اینکه در چند روستا 2 تا 3 روز آب قطع بوده است، افزود: همان‌طور که برای مشترکین پرمصرف آب شهری محدودیت قائل می‌شویم و پس از تذکر آب آن‌ها قطع می‌شود؛ باید با مشترکین روستایی پرمصرف نیز به صورت برابر برخورد شود.

فرماندار اصفهان در واکنش به طرح این مسأله که برخی روستاها دسترسی مستقیم به خط لوله اصلی دارند و همین موضوع باعث مصرف بیش از اندازه آن‌ها می‌شود، گفت: وجود روستاهایی با دسترسی مستقیم به این معنی است که در مدیریت توزیع درست عمل نکرده‌ایم.

کفیل تصریح کرد: مسأله اول، صرفه‌جویی یا همان مصرف درست آب است؛ هنوز عده‌ای بحران آب را باور نکرده‌اند، در این زمینه هم مشکل خشک‌سالی‌های پیاپی را داریم و هم مشکل توزیع و انتقال آب که شبکه فرسوده‌ای دارد.

وی توضیح داد: کمبود 20 درصدی منابع آبی در ایام پرمصرف سال مشکلاتی را همچون افت فشار و قطعی ایجاد خواهد کرد که تنها با 20 درصد صرفه‌جویی می‌توانیم به خوبی از این ایام گرم سال بدون هیچ مشکلی عبور کنیم.

فرماندار اصفهان از همه مسؤولان و رسانه‌ها خواست تا مردم را به صرفه‌جویی هر چه بیشتر دعوت کنند و تأکید کرد: اولویت اول و دوم و سوم، تأمین آب شرب مردم است و پس از آن باید اولویت‌های خدماتی و تولیدی در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: آن‌گونه که مشخص است تعداد مشترکین نیازمند یک بازنگری است و طبق گفته آب و فاضلاب روستایی روی کاغذ 70 هزار مشترک و در عمل 114 هزار مشترک از خدمات این شرکت استفاده می‌کنند.

کفیل در پایان با تأکید بر برخورد با مشترکین پرمصرف عنوان کرد: در صورت نیاز باید آب شرب روستاها توسط آب و فاضلاب شهری تأمین شود.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.