سرویس: غیر تولیدی 14:11 - یکشنبه 20 تیر 1395

اجرای ترابردپذیری شماره‌های موبایل از امروز/ممنوعیت تبلیغاتی یک هفته‌ای اپراتورها

طرح ملی ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه که اجازه اثاث کشی بین اپراتوری را به مشترکان همراه اول، ایرانسل و دیگر اپراتورها می‌دهد، بالاخره به مرحله اجرای آزمایشی رسید.

به گزارش اصفهان شرق، طرح کشوری ترابردپذیری شماره های تلفن همراه که با عنوان MNP در حوزه ارتباطات شناخته می شود بالاخره بعد از تأخیرهای بسیار در اجرا که ناشی از ضعف سیستم اپراتورها و مناسب نبودن الگوریتم اجرایی این طرح ناشی بود، قرار است از امروز به صورت آزمایشی اجرا شود.

ترابردپذیری شماره های همراه به صورت آزمایشی و با تعداد مشترکان محدود آغاز می شود تا در صورت بروز مشکلاتی مانند قطع شدن سیم‌کارت قبلی و وصل نشدن سیم‌کارت جدید، اثرات نامطلوب این سرویس دامن گیر افراد کمتری باشد.

قرار است در این مرحله از اجرا (آزمایشی)، اطلاع رسانی به مشترکان توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (متولی اجرای این طرح) ظرف یک هفته صورت گیرد و در این مرحله اپراتورها اجازه تبلیغات ندارند.

همانطور که گفته شد این رویکرد به جهت جلوگیری از بالا رفتن حجم تقاضا برای ترابرد خطوط صورت می گیرد تا اگر اپراتورها به مشکلی در اجرا برخوردند، فضای ارتباطات سیار کشور تحت تأثیر قرار نگیرد.

بعد از گذشت این مدت زمان یک هفته ای از اطلاع رسانی رگولاتوری، اپراتورهای موبایل اجازه تبلیغات خواهند یافت و عملا وارد رقابت بر سر جذب مشترکان یکدیگر خواهند شد.

طرح ترابردپذیری شماره های همراه این امکان را به مشترکان موبایل می دهد تا در صورتیکه از خدمات دهی اپراتور خود ناراضی هستند با حفظ شماره به اپراتور دیگری بروند.

این کار در راستای افزایش رقابت بر سر ارائه خدمات باکیفیت و حفظ حقوق مشترکان موبایل صورت می گیرد.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.