سرویس: اجتماعی 15:56 - شنبه 19 تیر 1395

نظر همسر شهید خیزاب در رابطه با حجاب:

باید به باوری ناب و خالص در خصوص حجاب رسید

خانم رنجبر گفت: داشتن حجاب در ابتدا نیاز به این دارد که به باورش برسید نه اینکه دنباله رو باور دیگران باشید زیرا این باور باید ناب و خالص باشد.

به گزارش اصفهان شرق، حجاب و پوشش زن نيز به منزله‌ي يك حاجب و مانع در مقابل افراد نامحرم است كه قصد نفوذ و تصرف در حريم ناموس ديگران را دارند. لزوم پوشش زن در برابر مرد بیگانه از مهم‌ترین مسائل در اسلام است که قرآن کریم نیز بدان اشاره‌ کرده است.

بدین ترتیب مى‌بینیم که اسلام از طرفى با دستور الزامى به زنان به رعایت حجاب و پوشش و از طرف دیگر با تشویق آنان به استفاده از زیورآلات و زینت‌ها به‌شرط عدم تبرج و نمایش زینت‌ها به نامحرمان، جلوى سوءاستفاده را گرفته است تا از این طریق زمینه سلامت روحى و روانى افراد جامعه فراهم گردیده و نظام خانواده مستحکم و پایدار بماند.

يكي از فوايد و آثار مهم حجاب در بُعد فردي، ايجاد آرامش رواني بين افراد جامعه است و قطعا افراد با عقل و درایت زیبایی حجاب را برمی گزینند.

در این خصوص بر آن شدیم تا با بانوی صبر و ایثار، همسر شهید مدافع حرم مسلم خیزاب، گفتگویی هر چند کوتاه ولی حاوی مفاهیم عمیقی از حجاب برآییم زیرا پوشش کامل خانم رنجبر نیز برای برخی از دختران جای سوال بود.

خانم رنجبر در این رابطه با اشاره به معنای حجاب گفت: حجاب به تنهایی میتواند معانی زیادی داشته باشد و در این خصوص به نظر بنده، بهترین معنای حجاب؛ سد و هاله بین دو چیز است.

وی در این خصوص که محجبه ها، نکات زیبایی را در حجاب می بینند که شاید دیگران از کنار آن بی توجه رد شوند، افزود: یک خانم برای رعایت حجاب خودش میتواند هزاران دلیل داشته باشد که از آن جمله می توان به جلب رضایت خدا، آرامش روانی، انقراض بی بند و باری، آرامش فردی و اجتماعی، تقویت تمرکز، تحکیم بنیان خانواده، کاهش خیانت و نا امنی، شکر نعمت زیبایی و تقویت شأن و منزلت زن، تنها برخی از دلایل یک زن برای تقید به حجاب اسلامی است.

همسر شهید مسلم خیزاب در پاسخ به این سوال که چرا برخی حجاب را مشقت میدانند و گاها بر صحبت های ما خرده میگیرند، اظهار کرد: به راستی یه بی حجاب چه دلیل و منطق قابل قبولی می تونه داشته باشه برای اصرار بر بی حجابی؟!

وی در ادامه سوال قبل گفت: شاید این افراد حجاب را محدودیت میدانند در صورتیکه اگر کمی بیشتر در موردش تامل کنیم حجاب را یک آزادی برای زن می یابیم که زن میتواند راحتتر در جامعه حضور یابد.

خانم رنجبر در پایان تاکید کرد: داشتن حجاب در ابتدا نیاز به این دارد که به باورش برسید نه اینکه دنباله رو باور دیگران باشید زیرا این باور باید ناب و خالص باشد ولیکن در غیر اینصورت نمیتوانی قلبا حفظ کرده و به آن تظاهر کنید.

IMG_20160405_163853

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.