سرویس: اخبار شهرستان 18:15 - جمعه 18 تیر 1395

امام جمعه شهر نصرآباد:

برخی کشور را سفره ای چرب و نرم برای خود حساب کرده و حقوق نجومی دریافت می کردند

حجت الاسلام حاجیان گفت: برخی کشور را سفره ای چرب و نرم برای خود حساب کرده و حقوق نجومی دریافت می کردند.

به گزارش اصفهان شرق از جرقویه سفلی، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حاجیان، امام جمعه موقت شهر نصرآباد جرقویه، در اولین جمعه از ماه شوال خطبه اول را به موضوع تقوا و اهمیت آن اختصاص داد و ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی ؛ و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همگان در ماه مبارک رمضان و تبریک ایام عید سعید فطر ؛ با قرائت آیه « لقد انزلنا الیکم لباسا یواری سواتکم و لباس التقوی ذلک خیر» ، درباره اهمیت تقوا گفت: خداوند متعال در این آیه تقوا را به لباس تشبیه کرده است. خداوند لباس و نحوه تهیه آن را دراختیار انسان قرار داده تا ظاهر بدن را بپوشاند، و از گزند حوادث حفظ نموده و زشتی های بدن را پوشش بدهد.اما بهترین لباس را، لباس تقوا معرفی می کند.
بی تقوایی: برهنگی معنوی
حاجیان در رابطه با ضرورت تقوا گفت: انسان نیاز به لباس دارد، و همان طور که نیاز به لباس ظاهر داریم ، لباس معنوی هم لازم داریم ،که همان تقواست.کسی که بی تقوا باشد در حقیقت عریان و برهنه است ، و نباید به خودش اجازه بدهد ، در جامعه ظاهر شود. باید خجالت بکشد از این که بدون لباس تقوا باشد.

رابطه متقابل لباس و انسان
خطیب مذکور در رابطه با ضرورت هزینه کردن برای لباس مادی و معنوی و مر اقبت از آنها گفت: همان گونه که انسان برای لباس هزینه و کار و فعالیت می کند؛ باید برای به دست آوردن تقوا هم تلاش وکوشش و هزینه بنماید. رابطه بین بدن و لباس رابطه متقابل است، یعنی هم انسان لباس را حفظ می کند و هم لباس بدن انسان را حفظ می کند. انسان به خودش اجازه نمی دهد لباسی را که دوخته و تهیه کرده و یاخرید پاره یا کثیف شود. از لباس خودش مراقبت می کند، لباس هم از بدن انسان در برابر سرما و گرما و گزند حشرات و آسیب دیدن محافظت می کند. تقوا هم حافظ حالت انسانی است ، و از روحیات عالی انسانی محافظت می کند.

ضرورت حفظ لباس و مراقبت از آن
نامبرده با اشاره به این که لباس در طول یک روز تهیه می شود ، اما دست کم برای یک سال باید از این لباس نگهداری کرد، افزود: بزرگترین حاصل و نتیجه یک ماه عبادت ، روزه داری، تلاوت قرآن ، دعا و مناجات ، شب زنده داری در شب های قدر و… در ماه مبارک رمضان به تصریح قرآن کریم (آیه 183 سوره بقره) تقواست. قطع به یقین همه روزه داران درجه ای از تقوا را به دست آورده اند یا درجات تقوای آنها افزایش پیدا کرده است.اینها در طول یک ماه بوده ؛ ما لباسی را که یک روز دوخته یا تهیه کرده ایم، سعی می کنیم ، برای مدت طولانی نگهداری و از آن استفاده کنیم ؛ حالا طی ماه رمضان تقوا حاصل شده است ؛ بعد ماه رمضان دست کم تا ماه رمضان سال آینده ، ما موظف به محافظت از این اثر معنوی هستیم.

نحوه محافظت از لباس
وی درباره خطرات در کمین لباس تقوا و راه محافظت از این لباس ارزنده گفت: عزیزان مطلب به گونه ای است که اگر انسان رعایت نکند، گاهی اوقات ممکن است با ارتکاب یک گناه تمام تقوا بر باد رود: با یک سخن ، شرکت در یک جلسه گناه و معصیت ، یک لقمه حرام ، و یک قضاوت بی جا ، یک اذیت و آزار دیگران ؛ خیلی باید دقت کرد، این لباس حریر و ابریشمی است و ممکن است زود آسیب ببیند، بهترین لباس است و انسان باید بیشترین دقت را در نگهداری این لباس داشته باشد. مواظب باشیم در صحنه های گناه و معصیت ، قرار نگیریم که خدای ناکرده این لباسی را که خداوند به لطف خود و برکت ماه رمضان بر اندام ما پوشیده ، از بین برود، و ان شاء الله روز قیامت هم ، این لباس ارزنده محافظ ما در برابر آتش جهنم باشد.

نصرآباد مستحق امام جمعه ای ارزنده، فداکار و توانا
امام جمعه موقت نصرآباد خطبه دوم را نیز با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا الهی آغاز کرد ؛ و با تجلیل از بیش از سه سال فعالیت خالصانه امام جمعه نصرآباد و موفقیت ایشان در انجام کارشان و عوض کردن سنگر خدمتگزاری، گفت: به طور طبیعی شما با این امام جمعه محترم انس گرفته بودید ، و از نبود ایشان در جمع خود متاثر هستید، و فرصت فیض بردن از وجودش را ندارید ، و برای وی از درگاه خدا آرزوی سلامتی و توفیق و سربلندی ، و موفقیت روز افزون داریم در هر جا و هر سنگری که در خدمت اسلام و مسلمین باشند. و از خدا هم تقاضا می کنیم به زودی امام جمعه ای ارزنده ، فداکار و توانا نصیب شما سروران گرامی کند، که استحقاقش را دارید.
حاج آقای فرهنگ به نماز جمعه و ائمه جمعه اعتبار بخشیدند؛ نه این از آن اعتباری کسب گنند.

وی با اشاره به تعبیر یکی از گویندگان کشور پس از پایان دوران ریاست جمهوری و آغاز رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای که گفته بود آقا از ریاست جمهوری کسب اعتبار نکردند، بلکه به ریاست جمهوری اعتبار و ارزش دادند؛ گفت: الحق و الانصاف حاج آقای فرهنگ اسباب و آبروی جایگاه نماز جمعه و ائمه جمعه بودند.خیلی خوب است که انسان عملکرد خوبی داشته باشد، و عاقبت به خیری. به نوبه خود سرور عزیزمان حاج آقای فرهنگ همین اثر و خاصیت را برای نماز جمعه و ائمه جمعه داشتند ، و به جایگاه نماز و ائمه جمعه اعتبار دادند؛ نه این که بخواهند از نماز جمعه اعتباری کسب کرده باشند.

وی سپس به یکی از بحث های داغ روز کشور یعنی افشای فیش ها و حقوق های نجومی پرداخت و گفت: این موضوع باعث تاسف است ؛ نباید در نظام جمهوری اسلامی حتی یک مورد از این موارد پیدا شود، هرچند تعدادشان نسبت به کل مدیران زیاد نبوده . هر کس هر مسوولیتی در این نظام دارد، باید بررسی کند، ببیند چه عاملی باعث شده این اتفاق بیفتد، و مواظب باشد که این آفت به جانش نیفتد.

علت اصلی برداشت های نجومی از بیت المال
وی درباره علت اصلی این اتفاق گفت: گیرندگان حقوق نجومی وظیفه خود را حفظ نظام که اوجب واجبات است نمی دانستند، بلکه نظام را سفره ای چرب و نرم برای خود حساب کرده اند و به فرموده مقام معظم رهبری روحیه اشرافیگری علت این موضوع است. نیاز به تامین مالی برای سفرهای خارجی ، ویلاهای آنچنانی ، سفره های رنگین و… و در اختیار گرفتن مسوولیت و کار و داشتن حق امضاء زمینه را برای آنها فراهم کرده است.

راهکار جلوگیری از تکرار برداشت حقوق های نجومی
محمدرضا حاجیان راهکار جلوگیری از تکرار این موضوع را بکار گیری افراد متدین ، خدا ترس و با تقوا دانست و گفت: باید به کسانی مسوولیت داده شود که حفظ نظام را وظیفه خودشان بدانند؛ و طلبکار نباشند، مسوولان نظام باید بیشتر اهل عبادت و بندگی خدا باشند ، اهل دعا و مسجد و برنامه های مذهبی و به خدا نزدیکتر باشند؛ چون خطرشان بیشتر است. اگر این گونه نباشند آبروی نظام را می برند، اگر این افت گسترده شود، نظام از درون می پوسد؛ چیزی برای نظام نمی ماند. و از این به بعد کسانی که می خواهند به حکم انجام وظیفه بیایند، به خودشان بقبولانند که من یک خدمتگزارم ، طلبکار نیستم ، مردم و نظام سر من حق دارند، و ما منتی بر سر نظام نداریم ، روز قیامت باید جوابگوی خون شهدا باشیم ، باید دقت داشته باشیم.

یکی از ضروریات دین و مورد قبول همه مسلمین
دوشنبه 21 تیر ؛روز عفاف و حجاب ؛ آخرین موضوعی بود که در این جمعه توسط خطیب مذکور تبیین و در این باره گفت: یکی از ضروریات دین که همه مسلمان ها آن را قبول دارند و صریح آیات قرآن کریم است ، حفظ حیا و حجاب بخصوص برای بانوان جامعه اسلامی است.

لزوم ملازمت عفاف و حجاب
نامبرده در رابطه با فرق بین عفاف و حجاب تصریح کرد: عفاف روحیه درونی است که انسان شرم دارد از این که در معرض دید نامحرم ها قرار بگیرد؛ اما حجاب شکل ظاهری قضیه است، که همان پوشش است. هر دو هم باید در کنار هم باشد. انسان هم باید روحیه معنوی و تقوایی داشته باشد که از درون احساس کند که نباید دامنش را آلوده بکند و هم حفظ ظاهر بکند.

پاسخ به توجیه های افراد بد حجاب
وی در پاسخ به برخی توجیهات افراد بد حجاب گفت: برخی افراد بی حجاب و بد حجاب این گونه کار خود را توجیه می کنند که باید دل پاک باشد، یا مگر همه چادری ها عفیفند؟ در جواب باید گفت که هر چند همه چادری ها عفیف نیستند؛ اما کسی که حفظ حجاب نمی کند به یقین عفیف نیست؛ چرا که فرد عفیف با چهره بزک و آرایش کرده ، و پوشش نامناسب و لباس های کوتاه و چسبنده ، و با موهای بیرون گذاشته خود را در معرض دید اجانب قرار نمی دهد، و باعث تحریک افراد و خرد شدن اعصاب جوانهایی که دسترسی به ازدواج ندارند و فروپاشی خانواده ها نمی شود. یا می گویند حجاب در کجای قرآن آمده است؛ بروید سوره های نساء ، نور و احزاب را بخوانید و ببینید چه قدر صریح خداوند به حفظ حجاب دستور داده است.

وضعیت حجاب در جرقویه و نصرآباد
حاجیان در رابطه با وضعیت حجاب در منطقه و لزوم دقت در این زمینه گفت: الحمد در منطقه جرقویه و بویژه در شهر نصرآباد همه بانوان اهل حیا و حجاب هستند، هنوز این چادر ارزنده را بر سردارند و حفظ کرده اند؛ و با تمام وجود حفظ خواهند کرد. الان رفت و آمدها و رسانه های جمعی زیاد شده و رفت و آمد دخترها در محیط های شهری و دانشگاهی و کار امکان تحت تاثیر قرار گرفتن را به وجود آورده که باید دقت کرد و تحت تاثیر قرار نگرفت و حجاب را حفظ کرد.

حجاب حق زنان است
وی با بیان این که بانوان حق دارند با حجاب باشند؛ افزود: آنها که حجاب را از خانم ها گرفته اند این حق را از انها گرفته اند، هر چه بی حجابی و بد حجابی بیشتر شود، آثار منفی بیشتر می شود، طلاق و جدایی بیشتر و انس و الفت خانواده ها کم می شود. کسانی که به بی حجابی کمک می کنند، در حقیقت در حق زنها ظلم می کنند.حق زن است که با پوشش مناسب از خودش دفاع و امنیتش را تامین کند. حجاب احترام به زن است. امار بانوان افتاده در دام صیادان مشخص می کند که اکثر قریب به اتفاق آنها افراد بی حجاب و بد حجاب بوده اند.آقایان به سهم خود حجاب را حفظ کنند وگرمای تابستان را تحمل کنید تا بدن خود از آتش جهنم حفظ کنید.مردها چشم و زنان چادر خود را حفظ کنند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.