سرویس: اخبار شهرستان 16:44 - جمعه 18 تیر 1395

امام جمعه شهر محمدآباد:

تشکل های انقلابی بر روی نقاط اشتراک خود تمرکز کنند

حجت الاسلام هاشمی گفت: تشکل های انقلابی بر روی نقاط اشتراک خود تمرکز کنند.

خطیب جمعه شهر محمدآباد در خطبه اول پس از دعوت نمازگزاران به تقوای الهی به روایتی از امام صادق(ع) پرداختند و بیان داشتند:معاویه بن وهب می گوید:شنیدم امام صادق(ع) می فرمود: « بنده چون توبه به نصوح کند خداوند او را دوست دارد و در دنیا و آخرت بر او پرده پوشی کند. من عرض کردم چگونه بر او پرده پوشی کند؟ فرمود: هر چه از گناهان که دو فرشته بر او برایش نوشته اند از یادشان ببرد و به جوارح و اعضای بدن او وحی فرماید:که گناهان او را پنهان کنید و به قطعه های زمین که در آنجا گناه کرده وحی فرمایدکه پنهان دار آنچه گناهان که بر روی تو کرده است، پس دیدار کند خدا را هنگام ملاقات او و چیزی که به ضرر او بر گناهانش گواهی دهد نیست».
توبه از الطاف الهی است که خداوند متعال برای بنده مومن خود قرار داده تا اشتباهات و خطاهای خود را جبران کند و گذشته خود را پاک کند. البته باید توجه داشت که توبه چنانچه امیرالمومنین علی(ع) می فرماید:دارای دو رکن و دو شرط قبول و دو شرط تکامل است که چهارتای اول آن ضروری است. حضرت می فرماید:«شش چیز لازمه استغفار است، نخست پشیمانی بر گناه گذشته. دوم تصمیم بر بازنگشتن به آن گناه برای همیشه.سوم پرداخت حقوق خلق خدا به ایشان تا آنکه خدا را سبک بار و بدون آنکه تعهدی برتو باشد ملاقات کنی. چهارم آنکه همه امور واجبی را که بر عهده تو بوده و ترک کرده ای انجام دهی. پنجم آنکه کوشش کنی گوشتهایی را که از حرام بر تو روییده است با اندوهها آب کنی تا آنجا که پوشت بدنت به استخوان بچسبد. ششم آنکه سخنی فرمانبرداری و اطاعت را به پیکر خود بچشانی همچنان که شیرینی گناه را به آن چشانده ای و در این هنگام می توالن استغفرالله بر زبان آورد.»
خطبه دوم
امام جمعه شهر محمدآباد در خطبه دوم نماز جمعه پس از دعوت مردم به رعایت تقوای الهی بیان داشتند:در ماه مبارک رمضان بندگان خداوند زاد و توشه ای برای خود فراهم می کنند که باید از آن حراست کرد و مراقب بود که با انجام گناه از دست نرود. انسان در این ماه رشد معنوی پیدا می کند و باید آن را توشه خود قرار دهد در طول سال هم از آن باید مراقبت کرد و هم از آن استفاده کرد برای بهتر عمل کرده در طول سال.
وی در بخش دیگر خطبه ها اشاره کردند به برخی از نکاتی بودکه رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان داشتند، بیان کردند:
نکته اول : تقیه نکردن در دفاع از انقلاب و دستاوردهای آن است .
ایشان بیان داشتند دفاع از انقلاب فقط به معنای دفاع از رهبری نیست ،بلکه دفاع از مجموعه نظام با همه اصول و مبانی و آرمانهای آن است. دفاع از انقلاب دفاع از همه دستاوردها و پیشرفت های معنوی و مادی است.یکی از دستاوردهای انقلاب نماز جمعه می باشد که همه وظیفه دارند از آن دفاع کنند.
نکته دوم : متهم نکردن دیگران به ضد انقلاب .
باید مخالفت را تحمل کرد . اگر کسی در مسائلی با ما اختلاف دارد نباید او را متهم به ضد انقلاب کرد و انقلابی بودن شاخصه هایی دارد که هر کس به آن پایبند باشد انقلابی است. البته انقلابی بودن سطوح مختلفی دارد و نباید انتظار داشت همه در یک سطح و در یک اندازه باشند.
نکته سوم: همگرایی تشکلهای انقلابی است.
تشکلهای انقلابی بر روی نقاط اشتراک خود تمرکز کنند و با هم متحد و همگرا عمل کنند تا به موفقیتهای بیشتری دسترسی پیدا کنند. موسسات فرهنگی و انقلابی ، پایگاههای بسیج ، همه و همه باید با مشارکت به صورت منسجم و همنوا به کارهای فرهنگی و انقلابی بپردازند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.