سرویس: اخبار شهرستان 15:21 - جمعه 18 تیر 1395

امام جمعه موقت شهر ورزنه:

اشرافی گری فضای خانواده و جامعه را تضعیف می کند

حجت‌الاسلام امیر حسین علیزاده گفت: اشرافی گری و اسراف هم فضای خانواده و هم جامعه را تضعیف می کند.

به گزارش اصفهان شرق از ورزنه، حجت‌الاسلام والمسلمین امیر حسین علیزاده امام جمعه موقت شهر ورزنه ظهر امروز در جمع نمازگزاران در محل مسجد جامع شهر ورزنه ضمن دعوت به تقوی الهی اظهار داشت: تقوی محصول یک ماه بندگی خالصانه در ماه مبارک رمضان می باشد خداوند می فرماید روزه را برشما واجب کردیم همانا که بر امت های قبل از شما هم واجب کردیم ماه رمضان برای این بود که راه تقوی را بیاموزیم ودر ماه های دیگر استفاده کنیم وهنر مومن این است که نتیجه تقوی در ماه مبارک رمضان را تا ماه رمضان سال اینده در خود حفظ کند.

خطیب  موقت جمعه ورزنه با اشاره به آیه 59 سوره مومنون تصریح کرد: تقوی در مسائل فردی وسیاسی واجتماعی کاربرد بسیار مهمی دارد وخداوند در سوره مومنون می فرماید امت اسلام یک امت واحدهستند باور به معاد واعتقاد به دین اسلام یک امت را درکنار هم قرار می دهد پروردگار تربیت آن امت را بعهده می گیردپس تقوی پیشه خود سازید که از هم گسیختگی یک امت از بی تقوایی می باشد.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به کنار گذاشتن احکام الهی وپیروی از هوای نفسانی بیان  داشت: اگر مجموعه امت اسلامی دین خدا را رها کنند وبجای آن هوای نفس واحکامی که از خود در آورده را به آن عمل کنند واز ولایت طاغوت پیروی کنند اینها تقوی را رعایت نکرده وامت مسلمان پاره پاره می شودوبه فرموده امیر المومنین علی (ع) پیروی از هوای نفس وتبعیت از افرادی که ولایت الهی نداشته باشند باعث می شود فتنه ها به پاشود.

وی درادامه گفت : امت اسلامی پیروی از دستورات  اسلام ناب را در مراکز تصمیم گیری وروابط اجتماعی نصب العین  وسبک زندگی خودرا براین مبنا قرار دهد که اگر این گونه نباشد از هم گسیختگی در امت اسلامی پدید خواهد آمد بحمدالله در کشور اسلامی ایران به برکت این که مردم ما امت واحده هستند و ولایت الهی را پذیرفته اند این وحدت وامنیت را داریم ودشمنان اسلام فرصت  هیچ گونه دخالتی را  پیدا نکردند وباید در پیچیدگی های فتنه های آخر الزمان با بصیرت وهمراهی با ولایت دربرابر این فتنه ها ایستادگی کرد که اگر این گونه نباشد تفرقه ایجاد می شود وامت واحده نخواهد بود.

حجت الاسلام علیزاده در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به اشرافی گری واسراف اظهار داشت : اشرافی گری واسراف هم فضای خانواده وهم جامعه را تضعیف می کند وخوی اشرافی گری اگر تبدیل به یک فرهنگ شد گناه بسیار بزرگ وخطر ناکی خواهد بود.

امام جمعه  موقت ورزنه در ادامه با اشاره به  اشرافی گری مسئولین ودست اندازی به بیت المال  بیان داشت : اگر مسئولین به بیت المال دست اندازی می کنند اینها دچار اشرافی گری شده اند مسئولین باید ساده زیست ودرحد متوسط جامعه زندگی کنند متاسفانه بعضی از مراکز اقتصادی وحقوق های آنچنانی وسبک رفتارها وتفریح ها و ساختمان های آنچنانی خوی اشرافی گری بعضی از مدیران را می رساندکه این گناه بسیار بزگی است.

خطیب جمعه شهر ورزنه تصریح کرد: مسئولین نظام باید از مردم یادبگیرند وزندگی مردم را الگوی زندگی خود قراردهند وبا اشرافی گری مبارزه کنند وکسانی که دست اندازی به بیت المال نموده اند باید آنها مجازات شوند چرا که با استعفاء کاری حل نخواهدشد.

حجت الاسلام علیزاده خطاب به مردم بیان داشت : اشرافی گری در زندگی ما هم همین جهیزیه های آنچنانی است که با خرید کالاهای غیر ضرور باعث اسراف واشرافی گری شده ایم که باید دراین امر بسیار زیاد مراعات نماییم.

وی به کودتای نوژه اشاره واظهار داشت : 18 تیرماه سالروز کودتای نوژه بود که سرویس های اطلاعاتی ونفوذی دشمن با دست نشانده های خود درارتش اقدام به کودتا نمودند که این درس بزرگی برای ما می باشد که اگر دشمن نفوذ کند چگونه در صدد نابودی نظام بر می آید واز طرفی قدرت ایمان چگونه جلو دشمن می ایستد وتوطئه آنها را برملا می کند.

حجت الاسلام علیزاده در ادامه افزود: تاریخ گذشتگان را مرور کنیم و ازآن درس بگیریم چرا که گذشته عبرتی است برای ساختن آینده وباید بدانیم که  چه دشمن خطرناکی داریم وتا کجا نفوذ می کند وباید با قدرت ایمان وبصیرت جلو نفوذ دشمن ایستاد همانطور که در کودتای نوژه تربیت اسلامی وایمان قوی باعث شکست این اقدام بسیار خطرناک گردید.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.