سرویس: غیر تولیدی 14:05 - جمعه 18 تیر 1395

در فصل پیش‌رو؛

سپاهان بیش از هر زمان دیگری به حمایت هواداران نیاز دارد/ 13 ورودی و 12 خروجی؛ خانه تکانی اساسی در سپاهان

تیم سپاهان با کنار گذاشتن 12 بازیکن و به خدمت گرفتن 13 بازیکن جدید خانه تکانی اساسی را در تیمش انجام داده است که هماهنگ کردن این بازیکنان نیاز به زمان زیادی دارد و در این بین نقش هواداران در حمایت این تیم بسیار بالاست.

به گزارش اصفهان شرق، تیم فوتبال سپاهان در این فصل بیشترین تغییرات را نسبت به دیگر تیم‌های لیگ برتری داشته است.

آن‌ها پس از عملکرد ضعیفشان در فصل گذشته فوراً به سراغ مربی قهرمانی لیگ رفتند و با عبدالله ویسی به توافق رسیدند؛ هنوز زمان رسمی نقل و انتقالات لیگ آغاز نشده بود که آن‌ها با چند بازیکن به توافق رسیدند.

طلایی پوشان یکی از پرکارترین تیم‌ها در نقل و انتقالات بوده‌اند و تاکنون 13 بازیکن جدید را به خدمت گرفته‌اند؛ این در حالی است که باشگاه با ارائه لیست مازاد با برخی از بازیکنان پا به سن گذاشته تیمش خداحافظی کرد و شاهد یک جوان‌گرایی در این تیم هستیم.

تاکنون 12 بازیکن از این تیم جدا شده‌اند که در این‌ بین وضعیت محرم نویدکیا، سید محمدامین منوچهری، شیمبا و پادوانی مشخص نیست.

* خانه تکانی اساسی در سپاهان

تا همین جای کار نیز سپاهان به اندازه یک تیم کامل بازیکن از دست داده و به‌جای آن بازیکن جذب کرده است که تا هماهنگ کردن این بازیکنان کار دشواری است.

زمانی دشواری این کار دوچندان می‌شود که اکثر این بازیکنان جوان هستند و از تجربه آن‌چنانی برخوردار نیستند؛ به همین دلیل است که تمرینات سپاهان پیش‌تر از سایر تیم‌ها آغاز شد.

عبدالله ویسی که در استقلال خوزستان با این فرمول نتیجه گرفت، این بار به دنبال آن است که این الگو را در سپاهان پیاده کند تا دینش را تیمی که در گذشته برای آن بازی کرده است ادا کند.

تیم سپاهان در فصل گذشته با حواشی بسیاری روبرو بود که در به وجود آمدن این حواشی هواداران نقش بسیاری داشتند؛ هنوز چند هفته از لیگ نگذشته بود که هواداران با شعارهایشان زمینه جدایی حسین فرکی را رقم زدند.

در این شرایط سپاهان بیش از هر چیزی به حمایت هوادارانش نیاز دارد و هواداران باید با صحه صدر بیشتری تیم محبوبشان را تشویق کنند و به عبدالله ویسی ایمان داشته باشند.

* هواداران بدانند ویسی چگونه قهرمان لیگ شد

هواداران باید بدانند که عبدالله ویسی از پس قهرمانی لیگ برتر بدون حمایت رسانه‌ها و بدون هوادار و با تیمی بدون بودجه مالی هنگفت به همراه بازیکنانی جوان و بومی توانست تمامی مدعیان لیگ را کنار بزند به تیمش را قهرمان کند.

همین توانایی او زمینه‌ساز حضورش در سپاهان شد؛ در این زمینه هواداران باید به تیم او زمان دهند؛ قطعاً هماهنگ کردن این تعداد بازیکن جوان و جدید باهم دیگر به زمان زیادی نیاز دارد.

حمایت هواداران در هفته‌های ابتدایی می‌تواند نقش به‌سزایی در ادامه عملکرد این تیم داشته باشد و اگر بازیکنان جوان سپاهان ببینند که هواداران در پیروزی و شکست پشت تیم محبوبشان ایستاده‌اند، از انگیزه مضاعفی برای موفقیت برخوردار می‌شوند.

هواداران نباید فراموش کنند که اولین قهرمانی سپاهان نیز در لیگ برتر در شرایطی رقم خورد که این تیم با بازیکنانی جوان و خوش آتیه توانست سنت‌شکنی کند و به این عنوان دست پیدا کند.

حال در این شرایط سپاهان بیش از هر چیز و زمان دیگری نیاز به حمایت هوادارانش دارد؛ کسب پیروزی با حمایت هواداران پرشور این تیم در بازی‌های خانگی و در هفته‌های ابتدایی می‌تواند کار این تیم را در پایان فصل آسان‌تر کند.

فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.